Inspekcija zabranila isplovljavanje Jadrolinijina trajekta, polovnog grčkog broda o čijoj sumnjivoj nabavci priča Milanović

'Inspekcije nikad ne zaustavljaju brodove zbog manjih uočenih problema', kažu u Sindikatu hrvatskih pomoraca

20.03.2024., Rijeka -  Jadrolinijin trajekt Vela Luka koji se trenutno nalazi na remontu u brodogradilistu Viktor Lenac preimenovan je u Oliver. Photo: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Prema najavama iz Jadrolinije, trajekt Oliver danas je trebao biti službeno uveden na državnu trajektnu liniju Split-Hvar-Vela Luka (Korčula)-Ubli (Lastovo). Oliver je trebao jučer navečer isploviti iz riječkog remontnog brodogradilišta Viktor Lenac za Split, iz kojeg se pak jutros u 10.30 trebao zaputiti prema Veloj Luci.

Međutim, isplovljavanje je odgođeno nakon završnog testiranja u riječkom škveru. Inspekcija Lučke kapetanije Rijeka zabranila mu je isplovljavanje, ali detalji zbog kojih je plovidba odgođena zasad nisu poznati.

‘To nikad nisu sitnice’

O svemu su se u međuvremenu oglasili iz Sindikata pomoraca Hrvatske, čiji glavni tajnik Neven Melvan ističe kako inspekcije nikad ne zaustavljaju brodove zbog manjih uočenih problema.

“Razlozi za zaustavljanje broda nikad nisu sitnice koje se mogu otkloniti u roku od 24 sata, već daleko ozbiljniji nedostaci koji predstavljaju ugrozu sigurnosti broda, posade, putnika i okoliša”, rekao je, kako prenosi Novi list.

“Očigledno je da su inspektori Lučke kapetanije Rijeka korektno i profesionalno obavili svoj posao te se nadamo da neće biti političkih pritisaka kako bi se zataškali uočeni nedostaci na brodu. Bez obzira na emocije koje u svima nama budi ime broda, nazvanog po našem slavnom pjevaču, najvažnije je da on bude siguran za pomorski promet, posada, putnike i okoliš”, dodao je.

Nedavno preimenovan u ‘Oliver’

Radi se o novonabavljenom brodu Jadrolinije ranije nazvanom Vela Luka, a koji se bijeloj floti pridružio potkraj 2023. godine. Nedavno je preimenovan u Oliver, na prijedlog Hrvatske glazbene unije, u čast pokojnom Oliveru Dragojeviću.

“Ovaj je pjesnik i glazbenik svojom glazbom dodirnuo cijelu Hrvatsku, a posebice su za nju vezani oni koji od mora i uz more žive. Na svoj je posljednji počinak ispraćen 2018. godine upravo katamaranom Jadrolinije, a na ovaj mu se način iskazuje počast kakvu je zaslužio”, objavila je tada Jadrolinija na svojoj web stranici.

Brod je u Hrvatsku stigao iz Grčke. “Brod je kapaciteta 680 putnika i 100 vozila te dužine 108 metara. Bit će namijenjen splitskom plovnom području na trajektnoj liniji Split-Vela Luka-Ubli kao zamjena za brod Lastovo. Početak uključenja u plovidbu očekuje se u prvom kvartalu 2024. godine”, kazali su iz Jadrolinije za Dalmaciju danas krajem prošle godine.

Što kaže Jadrolinija?

Iz Jadrolinije su za Novi list kratko rekli kako je pokrenuto rješavanje “dodatnih zahtjeva” inspektora.

“Bez obzira što je brod plovio zadnjih dvadeset godina u linijskom putničkom prometu i doplovio u Hrvatsku s važećim svjedodžbama, Lučka kapetanija Rijeka je prema Jadroliniji uputila dodatne zahtjeve. Već danas smo krenuli u rješavanje istih te ćemo ih ispuniti u najkraćem mogućem roku”, stoji u odgovoru Jadrolinije.

Također, iz Jadrolinije su zahvalili na razumijevanju svim putnicima koji ovaj brod s nestrpljenjem očekuju.

Milanović o polovnim brodovima

Inače, baš je jučer predsjednik Zoran Milanović govorio o polovnim trajektima, spomenuvši konkretno brodove iz Grčke.

“A svih ovih osam godina kriminalne i korumpirane HDZ-ove vlasti Plenković nije gradio, već je kupovao u inozemstvu tuđe polovne trajekte, uglavnom u Grčkoj, uzimala se i dijelila provizija dok su hrvatska brodogradilišta čekala praznih navoza i propadala”, napisao je na Facebooku.

Dodao je da se na gradnji trajekata “ne može potkradati” i da “Plenkovića i njegove ministre zanimaju samo poslovi iz kojih se pune crni HDZ-ovi fondovi ili poslovi na kojima se braći i prijateljima jamči dobra zarada”.