Kako se na natječaj HAC-a od 100 milijuna eura javila tvrtka osnovana u lipnju, bez zaposlenih, prijavljena u ovoj zgradi

Kao drugi najpovoljniji ponuđač, imaju velike izglede dobiti taj posao za koji je novac osiguran u okviru Nacionalnog plana oporavka

Vlasnik tvrtke je Julijan Pajk o kojem hrvatska javnost malo zna. U medijima se spominjao prije desetak godina, kada je njegov nekadašnji suradnik, danas čuveni informatički poduzetnik Vinko Kojundžić, slao priopćenja tvrdeći da mu je Pajk nakon svađe ukrao poslovnu torbu

Sredinom srpnja u Hrvatskim autocestama (HAC) otvorene su ponude za nabavu novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem HAC-a, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj. U tijeku je evaluacija deset pristiglih ponuda, odnosno njihov pregled, ocjena i usporedba.

Iz HAC za Telegram kažu kako se nadaju da će odluka o najprihvatljivijoj ponudi biti donesena za mjesec i pol dana, čim završe postupak ocjenjivanja koji se provodi u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi. Dodaju kako je ponude dalo puno stranih ponuditelja, te je potrebno zatražiti i određena pojašnjenja te dostavu ažuriranih dokumenata.

Slovaci najpovoljniji

Procijenjena vrijednost tog projekta iznosi vrtoglavih 100 milijuna eura bez PDV-a, a novac je osiguran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Najpovoljniju ponudu, što se cijene tiče, dostavili su Slovaci, odnosno Zajednica gospodarskih subjekata SkyToll, a. s. i TollNet a.s. iz Bratislave u iznosu tek nešto manjem od 80 milijuna eura.

Najskuplja je stigla iz španjolske tvrtke SICE iz Madrida koja više nego dvostruko nadmašuje procijenjenu vrijednost i iznosi nešto manje od 244,5 milijuna eura. Međutim, vrlo je zanimljiva zajednička ponuda Austrijske tvrtke Kapsch TrafficCom AG iz Beča i hrvatske Spinne Traffic iz Osijeka u iznosu od 89,7 milijuna eura.

Tek osnovana tvrtka

Zanimljiva iz dva razloga: prvo, ako iz bilo kojeg razloga ne bude prihvaćena slovačka, financijski najpovoljnija ponuda, austrijski Kapsch TrafficCom i hrvatski Spinne Traffic, kao drugi najpovoljniji ponuđač, imaju velike izglede dobiti taj posao.

Drugo, intrigantan je podatak da se renomirana austrijska tvrtka Kapsch TrafficCom AG, sa svjetskim referencama u sustavu naplate cestarine i poslovnom tradicijom od 130 godina, udružila s potpuno nepoznatom osječkom tvrtkom Spinne Traffic, starom tek nepuna tri mjeseca.

Direktor ne odgovara

Osječka tvrtka Spinne Traffic, vidljivo je iz Sudskog registra, osnovana je 23. lipnja ove godine. Nema zaposlenih. Na adresi na kojoj je registrirana, Vijenac Ljube Babića 2 u Osijeku, na četverokatnici iz vremena socijalizma, nema ploče s imenom tvrtke, a ni na jednom od zvonâ kraj ulaznih vrata ni imena tvrtke, ni njenog direktora Ivana Kataline. Njegova je adresa, stoji u Sudskom registru, u Beogradu, u ulici Borivoja Stevanovića.

Zgrada u kojoj je prijavljena tvrtka koja se javila na ogroman natječaj

Osnivač tvrtke Spinne Traffic, čija je pretežna djelatnost računalno programiranje, a temeljni kapital 2500 eura, je Spinne International iz Zagreba. Ona je također skorog vijeka, osnovana je 23. studenoga 2022. godine, a ista joj je i pretežna djelatnost: računalno programiranje.

Njenom direktoru Julijanu Pajku, čija je e-adresa navedena u podacima osječke tvrtke Spinne Traffic, još 4. rujna uputili smo poruku sa zamolbom da nam omogući kontakt s direktorom Katalinom, s obzirom da osim kućne adrese, o toj tvrtki nema drugih podataka. Nije odgovorio.

Bez poslovnih aktivnosti

Zagrebačka tvrtka Spinne International u prošloj godini nije imala poslovnih aktivnosti. Također, kao ni osječka, nema zaposlenih. Vlasnik Spinne Internationala je tvrtka Performa Trade, osnovana početkom 2020. i registrirana u Češkoj.

Njen je vlasnik Julijan Pajk o kojem hrvatska javnost malo zna. U medijima se spominjao prije desetak godina, kada je njegov nekadašnji suradnik, danas čuveni informatički poduzetnik Vinko Kojundžić, slao priopćenja tvrdeći da mu je Pajk nakon svađe ukrao poslovnu torbu.

Sedam brisanih tvrtki

Tvrtka ima jednog zaposlenog, a pretežna djelatnost je najam nekretnina. Pajk je kratkotrajno, od osnivanja osječke tvrtke Spinne Traffic, 26. lipnja ove godine, samo dva tjedna, do 10. srpnja, bio njen direktor. Funkciju potom preuzima Katalina s beogradskom adresom, posve nepoznat u osječkim poslovnim krugovima.

Čak sedam tvrtki u kojima je Pajk bio osnivač ili direktor, brisano je iz Sudskog registra. Zanimljivo, u češkom sudskom registru Julijan Pajk navodi se kao državljanin Slovenije. U e-poruci, na koju, kao što rekosmo, nismo dobili odgovor, Pajka smo zamolili za pojašnjenje je li stvarno slovenski državljanin, s obzirom da su sve njegove tvrtke, bilo propale, bilo aktivne (osim jedne češke), registrirane u Hrvatskoj.

Isti direktor i djelatnost

Pajk je u Osijeku, na istoj adresi, Vijenac Ljube Babića 2, osnovao još jednu tvrtku – Spinne Consulting. U Sudski registar upisana je istoga dana kada i Spinne Traffic, 23. lipnja ove godine. I u njoj je direktor Ivan Katalina s beogradskom adresom.

I još dvije sličnosti: pretežna djelatnost i te tvrtke je računalno programiranje, a funkciju direktora Pajk je obavljao samo dva tjedna, pa je potom prepušta Katalini na samostalno upravljanje. Osnivač druge osječke tvrtke Spinne Consulting je Spinne International, čiji je pak vlasnik Pajkova tvrtka u Češkoj, Performa Trade.

Zajednička ponuda

U toj zamršenoj priči obratili smo se austrijskoj tvrtki Kapsch TrafficCom, osnovanoj davne 1892. godine, koja ima svoje podružnice u 25 zemalja svijeta, godišnji promet od 553 milijuna eura, te uspješne projekte u više od 50 zemalja u razvoju inteligentnih prometnih sustava, kakav je i naplata cestarina koju kani uvesti HAC.

Zanimalo nas je pitanje koje se logički nameće: zašto jedan takav gospodarski gigant koji se javio na natječaj HAC-a, šalje zajedničku ponudu s potpuno nepoznatom osječkom tvrtkom, bez zaposlenih i s poslovnom ”tradicijom” kraćom od tri mjeseca, bez ikakvih referenci, bez web stranice ili bar prijavljenog telefona, smještenoj na adresi na kojoj nema table s imenom tvrtke, a čiji direktor živi u Beogradu?

Nemaju komentara

Carolin Treichl, osoba zadužena za odnose s javnošću u tvrtki Kapsch TrafficCom, odgovorila je na Telegramov upit istoga dana, jednom jedinim rečenicom: ”Ne komentiramo natječaje koji su u tijeku”.

Međutim, zanimljivo je kako se Ivan Katalina, direktor osječke tvrtke Spinne Traffic, koja je u vlasništvu tvrtke Julijana Pajka, spominje kao menadžer u prodaji austrijskog Kapsch TrafficComa, kako stoji na službenim mrežnim stranicama te tvrtke. A kakva je u svemu tek uloga Julijana Pajka, iza kojeg je sedam propalih tvrtki, još je manje poznato. Nije bio voljan komunicirati s medijima.

Bit će zato zanimljivo pratiti kako će završiti natječaj HAC-a i koji će od 10 ponuđača na kraju dobiti posao procijenjene vrijednosti od 100 milijuna eura.