Nakon rabljenih tramvaja, Tomašević kupuje i polovne autobuse. Zagrepčane će to stajati 6 milijuna eura

ZET ove godine počinje obnovu zastarjelog voznog parka

26.10.2023., Zagreb - Ivica Lovric, nezavisni vijecnik u Gradskoj skupstini izjavio je prije nekoliko dana da predstavnici ZET-a intezivno po Njemackoj traze rabljene autobuse nabavom kojih bi pokrpali rupe u voznom redu. Sve vise se govori i da je stanje autobusnog voznog parka izuzetno lose i da zbog kvarova cesto dolazi do otkazivanja polazaka i kasnjenja na linijama.   Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

ZET početkom ove godine planira krenuti u nabavu ukupno 130 autobusa, od čega bi ih tridesetak trebalo biti polovno, piše u utorak Večernji list. U gradskom je proračunu osigurano šest milijuna eura za nabavu oko 30 polovnih vozila koja bi trebala u Zagreb stići do ljeta.

Trenutni autobusi stari su 15-ak godina, a dosad su prešli i do milijun i pol kilometara. Iz ZET-a kažu da je nabava polovnih autobusa praksa i u drugim gradovima, primjerice u Splitu. Novi-stari autobusi trebali bi proširiti vozni park i zamijeniti neka od najstarijih vozila.

Obnova autobusnog voznog parka označit će početak ”jednog od najznačajnijih projekata što se tiče javnog prijevoza u Zagrebu, a riječ je o procesu dekarbonizacije”, kažu iz ZET-a.

Busevi na alternativni pogon

Naime, osim tridesetak polovnih autobusa u ovoj godini, planira se nabaviti i do 100 autobusa na alternativni pogon, a u korak s time gradit će se i potrebna infrastruktura. Gradska tvrtka pojašnjava da će se nabavu autobusa financirati iz EU fondova, pa će se čekati poziv resornog ministarstva koji će, kažu iz Ministarstva prometa, biti raspisan početkom 2024. godine.

Međutim, do dolaska električnih autobusa ili onih na vodik trebat će još barem dvije godine, što znači da bi zagrebačkim ulicama mogli početi prometovati tek 2026.