Tomašević: 'U idućih par godina cijeli vozni park ZET-a bit će na struju ili tekući vodik. Sarajevska? Nema razmimoilaženja'

Gradonačelnik je pričao o javnom prijevozu

26.10.2023., Zagreb - Hotel Esplanade. Svecano potpisivanje Pisma namjere za pruzanje tehnicke pomoci za provedbu projekta dekarbonizacije prometa Grada Zagreba. Program se odrzao u okviru Konferencije "Povezana Hrvatska: ozelenjavanje mobilnosti". gradonacelnik Grada Zagreba Tomislav Tomasevic, potpredsjednica Europske investicijske banke Teresa Czerwinska, direktor ZET-a Marko Bogdanovic Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL

Pismo namjere za pružanje tehničke pomoći za provedbu projekta dekarbonizacije javnog prijevoza u Zagrebu u četvrtak su potpisali gradonačelnik Tomislav Tomašević, potpredsjednica Europske investicijske banke (EIB) Teresa Czerwinska te direktor ZET-a Marko Bogdanović.

“Javni prijevoz ZET-a svakodnevno funkcionira i uz pomoć 300 autobusa u Zagrebu. Od tih 300 autobusa oko pola zadovoljava standarde Euro 6 dizela, međutim oni su i dalje dizel. Ova tehnička pomoć će odgovoriti na pitanja kojom brzinom, uz koji novac i uz koje izvore novca Grad Zagreb, odnosno ZET, mogu u potpunosti prijeći na obnovljive izvore energije”, izjavio je gradonačelnik Tomašević.

Nedavno kupljeni novi busevi

Podsjetio je i da su nedavno kupili 65 autobusa koji zadovoljavaju standard, i to je bila zadnja tranša financirana iz Europskih fondova. Kaže kako imaju sreće da je već dio javnog prijevoza na električnu energiju, a to su tramvaji.

Tomašević očekuje da će sljedeće godine, a o tome su već razgovarali s Ministarstvom prometa, bespovratno povući dio novca iz EU fondova za kupovinu prve tranše od 100 autobusa koji će biti primarno na električnu energiju ili na vodik. “Naš cilj je sljedećih godina prebaciti cijeli vozni park ZET-ovih autobusa ili na električnu energiju ili na tekući vodik”, poručio je Tomašević.

Podsjetio je kako se vozni park ZET-a nije obnavljao dinamikom koja bi bila normalna za takve javne prijevoznike u Europi, tramvaji se nisu kupili 15 godina, a sada kupuju novih 20 koji će stići krajem 2025., a vjeruje da će ih kupiti još 20.

Što je s projektom Sarajevska cesta?

Tomašević je rekao da Grad Zagreb i EIB već dvije godine surađuju na različitim područjima. Najavio je da će uskoro izvijestiti i o konkretnijim stvarima, pa i vezano za neke zajmove EIB-a Gradu i u područjima vezanim uz ulaganja u obnovljive izvore energije, energetsku obnovu javnih zgrada i stanovanje.

Na pitanje novinara ima li suradnje Grada i Ministarstva prometa u vezi projekta Sarajevske ceste, Tomašević je odgovorio da su potpuno netočni natpisi u jednom mediju da je došlo do bilo kakvog razmimoilaženja vezano za taj novi južni ulaz u Zagreb. “To su dva odvojena projekta koji će se spojiti – jedan je državni, a drugi je gradski i ovaj gradski bi trebao u dobroj mjeri biti financiran iz EU fondova”, rekao je Tomašević.

Dodao je da što se tiče dijela Grada, oni raščišćavaju imovinsko-pravne odnose i vjeruje da će na Sarajevskoj biti potpuno raščišćeni do kraja godine i nakon toga mogu ići u natječaj za javnu nabavu.