U Hrvatskoj se prošli mjesec srozala prodaja električnih automobila, ali zato hibridi imaju ogroman rast

Prodaja automobila na razini EU pala je prvi puta u gotovo godinu i pol dana

(FILES) People try Tesla's electric vehicle Model 3 at its booth during the China International Supply Chain Expo (CISCE) in Beijing on December 1, 2023. Tesla is recalling more than 1.6 million electric vehicles in China, the country's market regulator said on January 5, 2024, owing to software issues that could pose safety risks while driving. (Photo by JADE GAO / AFP)
FOTO: AFP

Prodaja automobila u EU pala je u prosincu prvi puta u gotovo godinu i pol dana, a Hrvatska je ponovo bilježila dvoznamenkasti rast, pokazali su u četvrtak podaci europske udruge proizvođača automobila ACEA. U prosincu su u EU registrirana 867.052 nova automobila, za 3,3 posto manje nego u istom mjesecu 2022. godine, izračunala je ACEA. Prodaja se smanjila prvi puta u 17 mjeseci, bilježi udruga, ukazujući na visoku poredbenu osnovicu na kraju 2022. godine.

U skupini vodećih tržišta najviše je u prosincu pala prodaja na najvećem tržištu, onom Njemačke, za čak 23 posto. U Francuskoj porasla je pak za 14,5 posto, a dvoznamenkasti rast bilježila je i Španjolska, za 10,6 posto. Najblaže je porastao broj registriranih novih automobila u Italiji, za 5,9 posto u odnosu na prosinac 2022. U Hrvatskoj su u zadnjem prošlogodišnjem mjesecu, prema podacima ACEA-e, registrirana 3.453 nova automobila, za 36,6 posto više nego u prosincu 2022. U studenom njihov je broj porastao za 27,5 posto.

Prodaja električnih auta potonula

Prodaja električnih automobila na baterije u EU potonula je u prosincu prvi puta od travnja 2020., i to za 16,9 posto, izračunala je ACEA, ističući ponovo visoku poredbenu osnovicu na kraju 2022., ali i gotovo prepolovljenu prodaju u Njemačkoj. Podaci za Hrvatsku pokazuju 17,3 postotni pad prodaje električnih automobila na baterije, ali i 53,8-postotni skok prodaje hibridnih električnih modela.

U razdoblju od siječnja do prosinca europsko tržište novih automobila poraslo je za 13,9 posto, uz registriranih 10,5 milijuna novih automobila, izračunala je ACEA. Prodaja je porasla na svim tržištima EU-a, osim u Mađarskoj gdje je pala za 3,4 posto. Električni automobili na baterije ponovo su bilježili snažan rast prodaje, za 37 posto, uz prodanih 1,54 milijuna vozila. Prodaja ‘dizelaša’ smanjila se pak za 5,8 posto, uz prodanih s 1,43 milijuna vozila.

Benzinci su najpopularniji

‘Benzinci’ su zadržali prvo mjesto, s udjelom u tržištu od 35,3 posto, a na drugom su mjestu hibridni električni automobili s tržišnim udjelom od 25,8 posto. U skupini vodećih tržišta najviše je lani porasla prodaja u Italiji, za 18,9 posto. Slijede Španjolska i Francuska s rastom od 16,7 odnosno 16,1 posto. Njemačka je na začelju sa 7,3-postotnim povećanjem prodaje.

U Hrvatskoj su u cijeloj 2023., po podacima ACEA-e, registrirana 57.694 novih vozila, za 31,3 posto više nego u 2022. Prodaja električnih automobila na baterije porasla je za 19,6 posto, a hibridnih električnih automobila za 57,5 posto. Poskočila je i prodaja ‘dizelaša’ i ‘benzinaca’, za 29,3 odnosno za 26,8 posto, pokazuju ACEA-ini podaci.