Veliki francuski lanac trgovina objavio da prestaje prodavati Pepsi i čips Lay's. Razlog? Kažu da su postali preskupi

U listopadu američka kompanija objavila je da planira 'blago' podići cijene

21.09.2023, Deutschland, NRW, Lebensmittel, Schadstoffe, Schnitten bei der Stiftung Warentest mit ungenügend ab: Chips von Lay s in der Geschmacksrichtung Red Paprika von PepsiCo., Deutschland - sie enthalten u.a. zu viel Acrylamid Mineralölbestandteile und Pestizide NRW Deutschland *** 21 09 2023, Germany, NRW, food, pollutants, cut at the Stiftung Warentest with unsatisfactory from chips of Lay s in the flavor Red Paprika of PepsiCo, Germany they contain among other things too much acrylamide mineral oil components and pesticides NRW Germany Copyright: xSnowfieldxPhotographyx SF210923LaysD,Image: 808472185, License: Rights-managed, Restrictions: imago is entitled to issue a simple usage license at the time of provision. Personality and trademark rights as well as copyright laws regarding art-works shown must be observed. Commercial use at your own risk., Credit images as "Profimedia/ IMAGO", Model Release: no
FOTO: Profimedia

Francuski lanac trgovina Carrefour poručio je kupcima da više neće prodavati proizvode američkog prehrambenog diva PepsiCoa, poput bezalkoholnih pića Pepsi i 7up i čipsa Lay’s jer su postali preskupi, zaoštrivši poziciju u sukobu oko cijena.

Od četvrtka Carrefour će na police s PepsiCovim proizvodima u trgovinama u Francuskoj postaviti natpis: “Više nećemo prodavati ovu marku zbog neprihvatljivog povećanja cijena”, rekao je glasnogovornik francuske tvrtke.

Nije jasno hoće li kompanija povući proizvode PepsiCo-a koji su već na policama, rekao je glasnogovornik, dodavši da ne mogu spriječiti kupnju izloženih proizvoda.

‘Blago podizanje cijena’

Natpisi će biti postavljeni samo u Carrefourovim trgovinama u Francuskoj, potvrdio je medijska izvješća. PepsiCo nije odgovorio na upit Reutersa da komentira tu najavu. U listopadu američka kompanija objavila je da planira “blago” podići cijene u 2024. godini budući da poskupljenja nisu naškodila potražnji, Ujedno su po treći put podigli procjenu dobiti u 2023.

Praksa obustava narudžbi od proizvođača robe za široku potrošnju raširila se lani u Europi, signalizirajući visoke pologe u pregovorima o cijenama u razdoblju visoke inflacije. Carrefour se izdvajao posebno oštrim stavom prema proizvođačima robe za široku potrošnju, pokrenuvši lani kampanju postavljanja naljepnica na proizvode koji su poskupjeli, uz smanjeno pakiranje.

Kako bi ublažila inflaciju, vlada je od trgovaca i dobavljača zatražila da redovne godišnje pregovore o cijenama završe u siječnju, dva mjeseca ranije nego inače. Statistički ured INSEE preliminarno je u četvrtak izvijestio da su potrošačke cijene u prosincu porasle za 3,7 posto, nakon 3,5-postotnog rasta u prethodnom mjesecu, odražavajući zamjetno snažniji rast cijena energije.