Nekad je nužno odabrati stranu

TV recenzija Mire Para: Zašto više vjerujem našim nego stranim reklamama

Telegramov kolumnist pozabavio se industrijom TV reklama

FOTO: Screenshot

Ove godine, tamo negdje potkraj listopada, u casinu Studio City u gradu Macau, premijerno je prikazana najskuplja reklama na svijetu. Cijena tog uratka od svega par minuta trajanja, premašuje iznos od 70 milijuna dolara i može se mjeriti s budžetom koji imaju neki visokobudžetni holivudski filmovi.

Reklamu je, da malo pojasnim ovaj iznos, režirao slavni redatelj i dobitnik Oscara Martin Scorsese, a koji je u ovaj pothvat uključio glumce s kojima održava redovitu filmsku suradnju; Leonarda DiCaprija i Roberta DeNira, a kako mu je, valjda, ostalo još nešto malo novca za trošenje, uključio je i Brada Pitta da se pojavi na kratko.

Potkraj listopada, u casinu Studio City u gradu Macau, premijerno je prikazana najskuplja reklama na svijetu. Cijena tog uratka od svega par minuta trajanja, premašuje iznos od 70 milijuna dolara.

U tih par sekundi što se pojavljuje, mogu vam potvrditi, uspio je dobro nasmijati sve gledatelje…

Stvari su se promijenile

Pa ipak, pojavljivanje tako poznatih glumaca u reklamnim kampanjama smatralo se do prije nekih petnaestak godina sigurnim krajem ozbiljne glumačke karijere, pa su tako velike face Hollywooda, u namjeri da zarade nešto sa strane, trčale u Japan kako bi u tajnosti snimile poneki spot.

Međutim, do danas se ta percepcija promijenila, pa se mnoge glumce i glumice s takozvane holivudske A liste, učestalo može vidjeti kako svojim autoritetom garantiraju za neki proizvod.

Pa ipak, pojavljivanje tako poznatih glumaca u reklamnim kampanjama smatralo se do prije nekih petnaestak godina sigurnim krajem ozbiljne glumačke karijere, pa su tako velike face Hollywooda, u namjeri da zarade nešto sa strane, trčale u Japan kako bi u tajnosti snimile poneki spot.

Osim, dakle, ovih gore navedenih, tako je, na primjer, i Kim Basinger ostvarila zapaženu ulogu u reklami za Peugeot 406, George Clooney već je neko vrijeme zaštitno lice za Martini, a nekadašnji Agent 007, Pierce Brosnan, koji je u toj filmskoj ulozi uzimao samo ono najbolje što mu život nudi – bilo da je riječ o ženama, odijelima ili autima – isto to činio je i u reklami za nizozemski lanac supermarketa Spar uzimajući s njihovih polica samo Premium proizvode.

Nisu osigurali vjerodostojnost

Nicole Kidman je, nadalje, svoje lijepo lice stavila na raspolaganje parfemima Chanel no 5, Harrison Ford svome prezimenjaku u reklami za automobile marke Ford, a Jennifer Aniston, opet s manjom ulogom Brada Pitta, Heinekenu…

Sve navedene reklame su, jasno je, veoma skupe, ali ni sav taj novac i ta velika redateljska i glumačka imena, nisu im, eto, uspjeli osigurati ono najvažnije – vjerodostojnost!

Ne vjerujem, naime, De Niru i Di Capriju da i inače zalaze u taj casino ili, štajaznam, Brosnanu da jede skupu tirolsku salamu iz Spara. O tome da nitko od tih multimilijunaša zasigurno ne vozi Peugeot 406 ne moram vam ni govoriti.

Ne vjerujem, naime, De Niru i Di Capriju da i inače zalaze u taj casino ili, štajaznam, Brosnanu da jede skupu tirolsku salamu iz Spara. O tome da nitko od tih multimilijunaša zasigurno ne vozi Peugeot 406 ne moram vam ni govoriti, pa tako te reklame upravo zbog enormne količine novca koji se u njih uloži, gube na vjerodostojnosti, a time, jasno, i na smislu.

Nikakva lova

Istovremeno, nema razloga da ne povjerujem, recimo, tamburaškom sastavu Mejaši kada za očito nikakvu lovu, u prijepodnevnom terminu na RTL-u, otpjevaju da im “Dormeo Silver Ion nadmadrac” spašava život dok su na turnejama. Ili, evo, kada naša operna diva Sandra Bagarić, onako zavaljena u neku gradsku klupu, kaže da je zbog posla često u štiklama, ali da u torbici uvijek nosi svoje Walkmaxxice jer su ugodne, blago masirajuće, te da su zbog svojih neutralnih boja nosive uz sve kombinacije – nema razloga da sumnjam u njezine riječi. (Pogotovo uzevši u obzir da znamo koliko je škrta na njima…)

Istovremeno, nema razloga da ne povjerujem, recimo, tamburaškom sastavu Mejaši kada za očito nikakvu lovu, u prijepodnevnom terminu na RTL-u, otpjevaju da im nadmadrac spašava život dok su na turnejama.

Isto, bezbeli, vrijedi i za glumicu Nadu Rocco, koja uz pomoć “Delimano NutriBulleta” bez poteškoća izvlači hranjive sastojke iz sirovog voća i povrća, uključujući i koštice, stabljike i koru, te tako – kako svakodnevno navodi u TV prodaji – dopire do neophodnih nutrijenata koji su tijelu potrebni.

Nema, naime, tog’ novca, a pogotovo ga nemaju navedeni proizvođači koji su angažirali ove naše domaće zvijezde, da se oni iz dana u dan toliko sramote za neke tamo proizvode, pa mora da je – za razliku od onih preplaćenih američkih reklamnih spotova – ovdje zaista riječ o istini!