Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Brokula, cvjetača, kupus i još neke zdrave namirnice koje mogu izazvati probleme u crijevima (i kako to riješiti)

Određena zdrava hrana za neke ljude je izvanredna, a za druge predstavlja problem

ZADNJA IZMJENA: sij 25, 2016
Foto: Sterling College/Flickr

Hranite li se zdravo, sigurno vas zbunjuju stvaranje plinova, nadutost i drugi probavni problemi. Način na koji se hrana probavlja i asimilira djelomično ovisi o crijevnom mikrobiomu svake osobe.

Na mikrobiom utječe puno faktora, od kojih neke ne možemo promijeniti, kao način na koji smo došli na svijet je li to carskim rezom ili vaginalnim putem, jesmo li dojeni majčinim mlijekom ili ne, do količine vlakana i šećera u hrani koju jedemo na što možemo utjecati.

Rezultat svega toga je da je određena zdrava hrana za neke ljude izvanredna, a za druge predstavlja problem.

Cjelovito brašno

4575192570_244211f224_b
Probavljanje brašna može uznemiriti probavu Anni/Flickr

Već dugo ne koristite bijelo brašno i nego samo brašno cjelovitih žitarica koje ima više vlakana. I cjelovito brašno može izazvati probavne probleme. Sva brašna, pa i ona od cjelovitog zrna nemaju dovoljno vlakana da bi šećer u krvi držali stabilnim.

Kada se brašno brzo probavlja, imamo promjene vrijednosti šećera. To uznemiruje probavu. Zato radije nemojte uzimati hranu pripremljenu sa brašnom nego zrna riže, kinve, prosa.

Brokula, cvjetača, kupus

2579890315_6788020bd1_o
Zbog ovog povrća neki mogu osjetiti abdominalnu bol, nadutost i proljev puamelia/Flickr

Povrće je zdravo, ali neke vrste sadrže škrob koji može izazvati probavne probleme. Vrste škroba na koje treba pripaziti zovu se fermentirajući oligosaharidi, disaharidi i monosaharidi te polioli. Ovaj škrob je osmotski što znači da dodaje vodu u probavni trakt. Nekim ljudima to nije problem dok drugi osjete abdominalnu bol, nadutost i proljev.

Pokušajte konzumirati voće i povrće sa manje takvog škroba, rukolu, mrkvu, rajčicu, tikvice, banane, citrično voće barem kroz nekoliko tjedana. Često kod ljudi koji konzumiraju povrće sa ovim škrobom imaju probleme sa crijevnim mikrobiomom jer dobre bakterije migriraju iz debelog crijeva u tanko.

Fermentirana hrana

3414847568_4d659a3438_b

Fermentirana hrana (kupus, soja, krastavci) prepuna je dobrih bakterija koji hrane mikrobiom crijeva. No, fermentirana hrana sadrži i histamin koji može za neke predstavljati problem. Nekim ljudima fali enzim za razgradnju histamina ili ga proizvode previše zbog rasta određene vrste bakterija.

Višak histamina može dovesti do alergijske reakcije, ali i do proljeva, boli u trbuhu, žgaravice i nadutosti. Uzmite probiotički nadomjestak ako vam se čini da imate problem sa histaminom.

Češnjak i luk

7329784478_7a44780329_k (1)

Češnjak i luk sadrže sumporne komponente koji podržavaju prirodni proces detoksikacije organizma. Neki ljudi sumpor teško probavljaju što stvara probleme u trbuhu pa kad podrignu smrde na trula jaja.

Eva Benedik
Telegram autor
1904 članka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program