Nekad je nužno odabrati stranu

Coca-Cola u novoj reklami uz pomoć animacije iskoristila čuvena djela Warhola, Muncha, Van Gogha...

Umjetnička djela oživljena su animacijama i umjetnom inteligencijom

FOTO: Screenshot/Youtube (Coca-Cola)

Ranih šezdesetih godina Andy Warhol počeo je eksperimentirati sa svojom prepoznatljivom tehnikom sitotiska koju je koristio za umjetničko izražavanje o masovnoj proizvodnji, uključujući djela koja prikazuju konzerve Campbell juhe i boce Coca-cole. “Coca-cola je cola”, rekao je jednom, prema Whitney Museum of American Art “i niti jedna količina novca ne može vam donijeti bolju colu od one koju pije propalica na uglu.”

Više od 50 godina kasnije, Coca-Cola kapitalizira komentar pop umjetnika o konzumerizmu. Nova globalna reklamna kampanja pod nazivom Masterpiece, doslovce oživljava umjetnost.

Video prikazuje Warholovu Coca-Colu iz 1962. godine, uz poznate slike drugih majstora kao Krik, Edvarda Muncha, Spavaća soba u Arlesu, Vincenta van Gogha i Most bubnja i brdo izlazećeg sunca Utagawa Hiroshigea. Uključeni su i suvremeni umjetnici kao Stefanie Tejada i Wonderbuhle, Vikram Kushwaha, Fatma Ramadan, Aket.

Klasična djela transformirana umjetnom inteligencijom

Klasična umjetnička djela transformirana su kombinacijom akcije uživo, animacije i umjetne inteligencije. Posebno je ugodno gledati način na koji se slike pretapaju kada lik iz jednog djela dodaje bocu liku sa slike posve različitog umjetnika, piše Creative Review. Prema agenciji Blitzworks, koja je kreirala kampanju, reklama koristi najmoderniju umjetnu inteligenciju.

Poznavajući Warholovu kritiku konzumerizma, Coca-Colina strategija je upečatljiva, piše Artnet. “Ako ih ne možete pobijediti, pridružite im se, čini se da kaže njihova posljednja kampanja.” Dvominutna priča počinje u muzeju umjetnosti, gdje grupa učenika crta pod budnim okom profesorice, osim jednog mladića koji se bori s dosadom i skoro će zaspati, a stranica njegovog bloka za crtanje je prazna.

Oživljena je i Djevojka s bisernom naušnicom

U jednome trenutku slike ožive, ruka iz Aketove Božanske idile izbija iz okvira, izvlačeći bocu Coca-cole iz Warholove slike koja visi na obližnjem zidu. Tada počinje odiseja boce kroz glavna djela u muzejskoj dvorani dok likovi sa slika dodaju bocu između sebe.

Posljednje remek djelo koje vidimo, a koje na kraju nosi ledeno hladnu Coca-colu studentu, je Vermeerova Djevojka s bisernom naušnicom. Ona otvara bocu i pruža je mladiću, namigujući, neposredno prije nego profesorica nesretnog pospanog studenta dolazi vidjeti njegov, sada, završen zadatak.

Korištenje umjetnosti u oglašavanju sve popularnije

Coca-Cola je pokrenula novu stranicu na kojoj posjetitelji mogu pogledati slike u reklami i intervjue s nekim od istaknutih suvremenih umjetnika. Zaklada Andy Warhol pridružila se novoj kampanji. “Remek djela spojena s djelima umjetnika u usponu iz cijeloga svijeta, slave inspirativnu snagu vizualne umjetnosti kroz čarobnu leću Coca-cole”, rekao je za Artnet direktor zaklade, Michael Dayton.

Posljednjih godina korištenje umjetničkih djela u oglašavanju postalo je popularno, ali ne odobravaju svi umjetnici takve kampanje. Britanski ulični umjetnik Banksy prozvao je marku odjeće Guess jer su bez njegova pristanka potpomogli svoju novu kolekciju njegovim djelima. S druge strane, radovi američkog umjetnika Keitha Haringa pojavljuju se svugdje, od Adidas tenisica do kampanje za nakit Pandora.