Čuvena Delacroixova slika, posvećena Srpanjskoj revoluciji, nakon restauracije vraća se u Louvre

Revolucionarnom remek-djelu vraćen je stari sjaj nakon što je uklonjeno osam slojeva laka

FOTO: . © Grand Palais Rmn (Musée du Louvre) / Adrien Didierjean / Mathieu Rabeau

Tijekom ljeta 1830. godine francuski kralj Charles X uveo je niz restriktivnih pravila koja su razljutila Francuze. Suspendirao je slobodu tiska, ograničio prava glasa i ukinuo Zastupnički dom, donji dom francuskog parlamenta.

Demonstranti su izašli na ulice, a nakon tri dana sukoba, kralj se odrekao prijestolja i pobjegao u Englesku. Ovaj događaj poznat je u Francuskoj kao Srpanjska revolucija ili Trois Glorieuses, piše Artnet.

Simbol slobode i demokracije

Kasnije te godine čuveni francuski slikar Eugene Delacroix oslikao je događaj na platnu pod nazivom “Sloboda koja vodi narod”.

Ogromno ulje, dimenzija 2.6 puta 3.25 metara, prikazuje polugolu ženu koja u jednoj ruci nosi francusku zastavu, a u drugoj mušketu s bajunetom. Juriša naprijed, okružena grupom naoružanih demonstranata, a ispred nje leže tijela boraca palih za slobodu. Žena, Marianne, personifikacija je Francuske i trajni simbol slobode i demokracije.

Vraćena u muzej nakon restauracije

Tijekom posljednja dva stoljeća slika se zaprljala, a uz osam slojeva zaštitnog laka, promijenila je boju pa je morala na restauraciju da joj se vrati sjaj, svježina i čudesna harmonija boja, specifična za Delacroixa, kazao je direktor Louvrea.

Slika je vraćena u muzej, spremna da je vide posjetitelji Pariza koji u grad stižu za Olimpijske igre. Sliku je francuska vlada kupila 1831. godine, a dio zbirke Louvrea je od 1874. godine i uz Mona Lisu, jedna je od najpopularnijih slika u muzeju.

Otkriveni novi detalji

Tijekom restauracije ustanovljeno je da su se na slici, tijekom prijašnje restauracije zbile neke promjene, vidi se smeđi trag na haljini koji nije napravio umjetnik, Mariannina haljina je originalno bila svijetlosiva s primjesama zlata, a ne žuta.

Prema pisanju Artneta, smatra se da je netko, kod obnavljanja slike 1949. godine, namjerno promijenio boju odjeće.

Konzervatori su također saznali da dječak koji drži pištolj stoji ispred Marianne, a ne uz nju. U lijevom kutu otkrivena je jedna skrivena nošena čizma. Slika je prepuna detalja, Delacrox nije ništa zanemario, kažu iz Louvrea.