Dani komunikacija bit će pravi spektakl. Zabilježen je rekordan broj prijava, stiže svjetska krema industrije

U Rovinju će se održati od 20. do 23. travnja

FOTO: Luka Stanzl/PIXSELL

Najzanimljivije teme komunikacijske industrije, niz stranih i domaćih predavača te kvalitetne diskusije o budućnosti komunikacija, ali i odlična zabava – zajednički su nazivnik Danima komunikacija, koji će u svom devetom izdanju od 20. do 23. travnja okupiti nekoliko tisuća sudionika.

Nedavno je objavljen i raspored festivala, stoga smo se obratili Damiru Ciglaru, članu organizacijskog odbora Dana komunikacija i pitali ga što nas to u travnju očekuje u Rovinju.

“Prošlogodišnji Dani komunikacija još su uvijek bili održani uz neka ograničenja, tako da su ovogodišnji, zapravo, prvi nakon 2019., u potpunosti neograničeni. Kako bismo pokazali da nemamo granice, prvi se put na Danima komunikacija održava i pravo regionalno natjecanje – BalCannes, koji već u prvoj godini natjecateljskog karaktera ruši rekorde po prijavama”, ističe Ciglar.

Svjetska krema oglašavanja i komunikacija

Dodaje da su Dani komunikacija prepoznati kao mjesto s najboljim konferencijskim programom i to ne samo lokalno.

“Predavači na festivalu su svjetska krema oglašavanja i komunikacija, a u istom tonu nastavljamo i ove godine. Nimalo bahato mogu reći da ovakva imena možete slušati ili vidjeti još samo u Cannesu, a mislim da je to i više nego dovoljan razlog za obavezno sudjelovanje”, napominje Ciglar.

A kad na to još dodate sva relevantna nacionalna strukovna natjecanja – Effie, IdejaX, MIXX, Young Lions, pa još pravo regionalno odmjeravanje komunikacijskih snaga – natjecanje BalCannes, pitanje je koliko vam vremena uopće ostaje za druženja i zabavu, no kojih ipak neće nedostajati.

“Ako tražite mjesto na kojem ćete se inspirirati i motivirati, nešto naučiti, možda osvojiti poneku nagradu ili barem ogovarati one koji su ih osvojili, i to sve u društvu najbližih suradnika i najljuće konkurencije – dobrodošli!”, s veseljem će Ciglar.

Damir Ciglar je član organizacijskog odbora festivala i dio odbora natjecanja Effie te IdejaX Lorna Kijurko

Niz rasprava o budućnosti industrije

Dani komunikacija, osim hvaljenih inozemnih predavača na glavnoj festivalskoj pozornici, bit će domaćin i niza rasprava o budućnosti industrije, gdje će sa sudionicima razgovarati komunikacijski lideri iz cijele regije. Na pitanje o preporukama predavača i vlastitim planovima za posjete glavnoj dvorani festivala, Ciglar odgovara:

Moj je favorit, naravno, Rory Sutherland, čiju je knjigu ‘Alkemija’ izdao Imago; marketinški genij, intelektualna superzvijezda i vjerojatno najduhovitiji čovjek u svijetu oglašavanja. Kao što sam već rekao u njegovoj najavi – bolje da propustite ovogodišnje DK nego njegovo predavanje”, savjetuje.

Zatim je na listi i Toshihiko Tanabe, vodeći kreativac iz Japana, koji će govoriti o temi koja Ciglara izrazito okupira zadnjih godina, a to je kako zadržati autentičnost i pritom igrati aktivnu ulogu u stvaranju novog svijeta.

“A moram reći da se veselim i ‘Budućnosti seksa’, potentnoj temi koju će nam približiti Bryony Cole, vodeći svjetski autoritet sextecha. Nikako ne smijete propustiti ni Srećka Horvata, hrvatskog filozofa, kao ni futurista Iana Beacrafta, koji stiže uz podršku Hrvatskog Telekoma. A tek sam krenuo s nabrajanjem! Ma, najbolje je zauzeti mjesto u glavnoj dvorani i ostati tamo cijelo vrijeme, makar propustili i moj pogled na hrvatsko oglašavanje ili zelene aktivnosti – subota u 10:45 i u 13 sati, za svaki slučaj”, govori Ciglar.

Dodjele važnih nagrada

Dani komunikacija sve će tri festivalske večeri posvetiti dodjelama nagrada. Uz već standardne dodjele IdejeX i Young Lionsa u petak te MIXX i Effie u subotu, novost je da će se u petak dodijeliti i nagrade regionalnog natjecanja kreativnosti BalCannes.

Ciglar je, osim što je član organizacijskog odbora festivala, također i dio odbora natjecanja Effie te IdejaX, a profesionalna postignuća sa svojom agencijom zaokružio je mnogim statuama strukovnih natjecanja.

Stoga smo ga pitali čemu uopće služe natjecanja u komunikacijskoj industriji, a zanimalo nas je i što kažu klijenti, ali i kako na njih gledaju u agenciji.

“Kreativci su, po definiciji, nesigurna bića, koliko god to nastojali prikriti. Stoga je priznanje struke, kolega ili publike potvrda da je kreativni uradak dobar, kao i najbolja psihološka pomoć za samopouzdanje kreativca”, govori.

Inspiracija za nove kreacije

Dodaje da i dalje nisu ni približno najtaštija industrija po broju natjecanja i festivala jer daleko zaostaju za filmskom i glazbenom industrijom.

“Koliko god umanjivali važnost nagrada, pogotovo ako ih ne osvajate, o njihovoj važnosti govori sam broj natjecanja, brojevi prijava na natjecanje, kao i sudionika, reputacija agencije koja ih osvaja, pa, posredno, i klijenata koje zbog njih dobiva, što znači da su važne i klijentima”, objašnjava.

Ističe i da je obećanje koje Imago daje Imagovcima jest da će u Imagu napraviti najbolje stvari u svojem životu. Nagrade su jedna od potvrda za to, ali i inspiracija i motivacija za nove kreacije.

Dani komunikacija održat će se u rovinjskom Hotelu Lone Dani komunikacija

Rekordne brojke prijava

Kada je riječ o brojkama koje se tiču prijava na natjecanje, organizatori festivala objavili su da rekordne brojke bilježe i BalCannes, MIXX i IdejaX – kao i natjecanje mladih lavova, Young Lions Croatia powered by Elan, na koje se prijavilo 35 posto više timova u odnosu na prošlu godinu.

Na pitanje kako komentira činjenicu da su brojke toliko porasle i, još važnije, hoće li se pozitivan trend nastaviti i dogodine, Ciglar jednostavno zaključuje:

“Vjerujem da su to pokazatelji da se tržište ipak budi i stabilizira nakon nekoliko burnih godina, kao i sami Dani komunikacija. Kao i da su natjecanja na Danima komunikacija etablirane i priznate referentne točke industrije. I točka”.

Više informacija možete pronaći na službenim stranicama www.danikomunikacija.com.


Sadržaj nastao u suradnji s udrugom HURA.