Đelo Jusić: Pažljivo sam pogledao prvu epizodu Maestra i evo što mislim

Skladatelj, gitarist, aranžer i dirigent Đelo Jusić recenzira HTV-ov show

Željka Ogresta, Maestro
FOTO: Promo/HTV

Sudeći prema onome što sam gledao u prošloj, ali i ovoj sezoni Maestra, to je jedna radosna emisija. Mogu reći i da je cjeloukupno dobra, ali ima tu nekih neriješenih problema. Poznajem sve natjecatelje osobno pa znam da su to ljudi koji žive u ritmu i imaju ga ugrađenog u svoj sluh i tijelo.

Jelena Radan je pjevačica, Štern je roker, svirao je klavir, Mile Kekin pjeva u grupi već desetljećima, a nitko se nije sjetio njima ukazati da, prije nego što dignu ruku orkestru, pokažu pravilan znak i motoriku početka izvedbe. Baš kao što je rekla i koncertna majstorica Mirjam Pustički-Kunjko u prvoj epizodi, da su samo izbrojali 1,2,3,4, kao što to čine na svojim probama I koncertima, ne bi bilo nikakvih problema.

Ova emisija mladima približava klasičnu glazbu

Kad je riječ o kompozicijama koje smo slušali, to je uglavnom glazba koju svi znamo i ponekad je zviždućemo, ali nitko od gledatelja nikad je nije dirigirao. Stoga, što se tiče publike pred TV ekranima, mislim da su ovo sjajno izabrani komadi jer su svima prepoznatljivi.

Objasnit ću vam na vlastitom primjeru zašto. Ja sam ono što nazivaju glazbenik opće prakse jer sam radio s djecom, trubadurima, simfonijama… I kad bih svirao s Dubrovačkim orkestrom onda bih, recimo, uzeo stavak iz Mozartove simfonije, doveo bih ritam sekciju te bas gitaru i time bismo dobili jedan suvremeni zvuk.

Što se tiče publike pred TV ekranima, mislim da su ovo sjajno izabrani komadi jer su svima prepoznatljivi.

Zbog toga je na koncerte dolazilo mnogo mlađarije, a mnogi su bili iznenađeni koliko je to jedna fenomenalna glazba hitmakera svoga vremena. U tom smjeru ide i ova emisija, i to je ono što mi se sviđa.

Glumac Borko Perić mi je bio štosan

Zapravo, jedini problem showa je u njegovu početku sezone, doveli su nepripremljene ljude da se prepadaju pred orkestrom. Nitko ne bi trebao dopustiti da se natjecatelji Maestra dovode u takvu situaciju, to su ugledni ljudi i svi oni su u svom poslu dirigenti.

Ovo njima jest jedna nova situacija i meni je s jedne strane drago da oni vide da nije toliko jednostavno stati pred orkestar i tamo nešto mahati jer taj orkestar, bez obzira na to je li sastavljen od pet ili 68 ljudi, je delikatan maestrov instrument po kojem on mora svirati.

Nitko ne bi trebao dopustiti da se natjecatelji Maestra dovode u neugodnu situaciju, to su ugledni ljudi i svi oni su u svom poslu dirigenti.

Tu dolazimo do Simfonijskog orkestra HRT-a koji je odradio sjajan posao i koji je pomagao natjecateljima te ih je čak u nekoliko situacija i spasio. Ali orkestar i jest tu da svira i svaka im čast s obzirom da je to televizijski projekt te da su oni namještenici kuće za koju rade. Mislim da trebaju biti takvi i dati potporu svakome od natjecatelja, a sad se vidi da to nije baš šala. Dirigent nije samo mahalo koje daje tempo orkestru, nego on treba pobuđivati i uzbuđivati muzikante.

Tko je pak od studenata dirigenata bio najbolji u prvoj epizodi, je li to Davor Štern, Dražen Ilinčić, Jelena Miholjević, Mile Kekin, Željka Ogresta ili Jelena Radan, relativno je za reći, ali najsimpatičniji je svakako bio Borko Perić jer je bio opušten i siguran u sebe, pozdravio je orkestar i publiku, bio je štosan.

Duško kao voditelj im apsolutno pomaže

Nakon njihovih nastupa, žiri koji čine maestro Vladimir Kranjčević, maestro Tomislav Fačini te koncertna majstorica Mirjam Pustički-Kunjko, davao je svoj osvrt, ali mislim da su bili previše kritični prema natjecateljima. Sve ono što su im rekli nakon nastupa, je ono što su im trebali reći prije nego što su izašli na pozornicu. Žele ispasti simpatični, ali pritom nisu fer jer im kažu da će drugi put biti bolje.

Vidite, oni tek nakon prve epizode kreću s radom umjesto da su već s mentorom izvježbali nešto. Mi sve te ljude doživljavamo kao pozitivne stoga smatram da ih je trebalo pripremiti za ovo prvo pojavljivanje u showu i tada bi oni nama mogli razotkriti imaju li talenta ili ne, a ovako i meni i gledateljima na trenutak bude žao.

Sve ono što im je žiri rekao nakon nastupa, je ono što su im trebali reći prije nego što su izašli na pozornicu.

Tu im Duško Ćurlić kao voditelj apsolutno pomaže da se opuste i osjećaju dobrodošlo na pozornici. Svidjelo mi se kad je na kraju pokazao kako su zapravo trebali dirigirati na pozornici, a i sjajno je izgledalo kad ga je kamera pratila u krug. Sve u svemu, cjelokupni koncept emisije je vrlo pozitivan, a natjecateljima mogu samo poručiti da se riješe tog velikog straha te da se ne daju dezorijentirati jer su oni sjajni svatko u svom području.