Divjak kaže da razmatraju povećanje broja učenika u učionici, ali samo u nižim razredima osnovne škole

Otvaranje viših razreda osnovne škole, srednjih škola i fakulteta zasad nisu prioriteti, kazala je ministrica.

21.02.2020., Zagreb - Ministrica znanosti i obrazovanja Blazenka Divjak odrzala konferenciju za novinare.
Photo: Matija Habljak/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak rekla je u ponedjeljak u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici da se razmatra povećanje broja učenika nižih razreda osnovnih škola u učionicama i da među prioritetima nije povratak ostalih učenika i studenata u škole i na fakultete.

“Razgovaramo s HZJZ-om da se možda ipak omogući i više učenika u razredu”, rekla je ministrica Divjak po završetku videokonferencije s europskim kolegama. S obzirom na povoljnu epidemiološku situaciju, škole su te koje trebaju preuzeti brigu o obrazovanju učenika u nižim razredima osnovne škole”, rekla je Divjak.

Viši razredi nisu prioriteti, povratak u vrtiće jest

U većini zemalja EU-a u razredu je do 15 učenika. Najviše ih je u Austriji, gdje ih može biti 18, a u Hrvatskoj ih može biti do devet. Otvaranje viših razreda osnovne škole, srednjih škola i svih fakulteta zasad nisu prioriteti, ističe ministrica.

Kaže da su u Hrvatskoj prioriteti otvaranje vrtića, otvaranje razredne nastave, provođenje državne mature i odrađivanje praktične nastave u srednjim školama i na visokim učilištima.

Mješovit model nastave u budućnosti

Europski ministri složili su se da je potrebno osigurati mješovit model nastave u budućnosti, onaj u školama i na fakultetima te onaj na daljinu. Njemačka koja početkom srpnja preuzima predsjedanje Vijećem EU-a stavit će naglasak na digitalizaciju obrazovanja, istaknula je Divjak.

U Narodnim novinama u ponedjeljak je objavljen kalendar za novu školsku godinu, a ministrica kaže da on „odgovara izazovima nastave na daljinu”. U novom kalendaru više je manjih odmora, prvi je oko 1. studenog, a drugi oko Uskrsa. “Više manjih raspoređenih odmora omogućava i bolju koordinaciju i bolje održavanje nastave na daljinu.”