Djeca u Velikoj Britaniji toliko su zaluđena kremama protiv starenja da su reagirali i dermatolozi: 'Viđam sve više tinejdžera opsjednutih starenjem'

Stručnjaci apeliraju na roditelje da djeci ne kupuju kreme koje im mogu štetiti koži

FOTO: AFP

Vodeći dermatolozi Velike Britanije kažu da sve više djece, od kojih neka imaju tek deset godina, vrše pritisak na roditelje da im kupuju skupe proizvode za njegu kože protiv starenja.

Dermatolozi su izrazili zabrinutost da su djeca postala “opsjednuta starenjem”. Umjesto anti-aging krema dermatolozi preporučuju jednostavnu rutinu njege kože u mladosti, kao što je čišćenje dva puta dnevno i korištenje lagane hidratantne kreme, kao i kreme za sunčanje, ako je zračenje na visokim razinama.

Sve češće viđen trend

Dr. Emma Wedgeworth iz British Cosmetic Dermatology Groupa za The Guardian je ispričala kako ima iskustva s tim trendom profesionalno i osobno, budući da je majka 12-godišnje djevojčice. “To je nešto što vidim cijelo vrijeme na poslu i s time se borim kao majka. U fokusu su mi kožna oboljenja kod adolescenata, a pacijenti su mi često tinejdžeri koje roditelji dovode nakon što su koristili skupe proizvode za njegu kože”, kaže dr. Wedgeworth.

Dermatologinja u londonskim klinikama Self, dr. Anjali Mahto, kaže da se ovaj trend sve češće viđa. “Na većinu su snažno utjecali društveni mediji, osobito TikTok, kao i influenceri koji pokazuju svoje dnevne rutine u njezi kože, što je najčešće popraćeno luksuznim proizvodima. Često postoji i nezdrava fokusiranost na borbu protiv starenja, unatoč njihovoj dobi. Tu je i održavanje koraka s prijateljima, kao i suzbijanje akni, u čemu im zapravo treba medicinska pomoć”, kaže dr. Mahto.

Ističe da ju posebno zabrinjava korištenje vitamina C, vitamina A (retinoidi), te kiselina za piling poput AHA i BHA. “Ti preparati nisu potrebni mladoj koži i mislim da je psihološki aspekt ovoga vrlo štetan. Nažalost, viđam sve više tinejdžera opsjednutih starenjem, što je zabrinjavajuće i nedvojbeno potaknuto društvenim mrežama”, dodale je dr. Mahto.

Djeca žele odrasti što prije

Na TikToku su se pojavili komentari o djevojčicama od 10 do 12 godina koje navodno mole svoje roditelje da im kupuju proizvode premium bendova, poput Sephore i Ulte. Ljudi također pišu da se djevojčice odnose bez poštovanja prema prodavačicama te da često uništavaju testere u trgovinama.

Neki na TikToku se slažu kako ovaj trend “djece koja žele odrasti što prije” dopire upravo iz njihove mreže. Drugi se pak žale na influencere koji promiču sadržaj na kojem pokazuju kako se spremaju i kako im izgleda rutina šminkanja, što podiže zabrinutost oko utjecaja takvog sadržaja na mlade.

Društveni mediji stavljaju prevelik naglasak na imidž

Dr. Wedgeworth smatra da takav sadržaj i trendovi na društvenim mrežama stavljaju prevelik naglasak na imidž. Nema ničega lošega u tome da se mladi brinu o svojoj koži, no ne do te mjere da se koriste različiti visokospecijalizirani proizvodi.

“Velika većina vam neće trebati, a neki bi čak mogli biti štetni. Neka će koža biti osjetljiva, a neki mladi ljudi čak koriste retinol, odnosno oblik vitamina A koji se dodaje tretmanima kože i koji ima učinak protiv starenja, što može biti štetno za osjetljivu kožu”, kaže dr. Wedgeworth.

Jill Cotton, majka dvije kćeri u dobi od 12 i 9 godina, ispričala je za Guardian da su njene kćeri priželjkivale proizvode za njegu kože za Božić. “Starija kći i njezine prijateljice jako vole uređivati svoje sobe. Dobar dio toga što ih privlači proizvodima za njegu kože jesu zabavna pakiranja u kojima kreme dolaze te kako će izgledati na policama. Međutim, pakiranja su privlačna djeci, a cijene su vrlo čvrsto u kategoriji imućnih odraslih”, kaže Cotton.