Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Doktor s Harvarda tvrdi da će vas ova tehnika disanja zauvijek opustiti (i traje samo par sekundi)

Opuštajuće disanje trebalo bi prakticirati dva puta dnevno, a učinak je dugotrajan

ZADNJA IZMJENA: svi 4, 2015
Foto: The Greatist/Flickr

Doktor Andrew Weil s Harvarda zalaže se za prakticiranje opuštajućeg disanja koje bi nam trebalo pomoći kod smanjenja napetosti i kod spavanja. Potrebno ga je izvoditi dva puta dnevno. Takav način disanja je prirodni lijek za smirenje živčanog sustava i on imitira jogu i meditaciju te pomaže tijelu da se odmori.

Prema YouTube kanalu doktora Weila ‘4-7-8’ tehnika disanja je jednostavna, ne zahtjeva puno vremena, i za nju nam nije potrebna nikakva oprema jer se ona može izvesti bilo gdje. Potrebno je sjediti uspravno, a doktor Weil predlaže da se ona izvodi dva puta na dan idućih šest do osam tjedana dok ne ovladamo tehnikom.

Tehnika disanja

Kako bi se ona pravilno izvela potrebno je disati kroz usta i proizvoditi zvuk izdisaja, a nakon toga treba zatvoriti usta i mirno disati kroz nos uz brojanje do četiri. Nakon dva navedena koraka potrebno je zadržati dah i brojati do sedam, zatim izdisati na usta proizvodeći pritom zvuk, i tijekom izdisanja brojati do osam. Kada se to obavi, ponovno se udahne i cijela procedura se ponovi tri puta.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=YRPh_GaiL8s]

“Uvijek dišemo mirno kroz nos i izdišemo kroz usta uz proizvodnju zvuka. Vaš jezik bi trebao ostati u istom položaju cijelo vrijeme. Izdisaj traje jednako dugo kao i udah. Vrijeme koje potrošimo na svaku fazu nije važno, omjer je 4:7:8 i to je bitno.” tvrdi Weil.

Najvažniji dio procesa je zadržavanje daha osam sekundi. Potrebno je dopustiti udahnutom kisiku da nam ispuni pluća i efektivno cirkulira kroz tijelo. Dodatni kisik može imati opuštajući efekt. Fokusiranje na disanje može nam pomoći u odvraćanju pažnje od stresnih misli i dopustiti nam da se smirimo.

Matej Devčić
Telegram autor
1434 članka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program