Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.
FOTO: Saša Ćetković / TMG Creative

Donosi dm

Ivana iz Bjelovara o troškovima svoje peteročlane obitelji: 'Evo na što mjesečno ode 1200 kuna'

Ivana i Mario Babec imaju tri male djevojčice i najviše troše na potrepštine za djecu

Donosi dm

Donosi dm Ivana iz Bjelovara o troškovima svoje peteročlane obitelji: 'Evo na što mjesečno ode 1200 kuna'

Ivana i Mario Babec imaju tri male djevojčice i najviše troše na potrepštine za djecu

FOTO: Saša Ćetković / TMG Creative

Potaknuti strmoglavim rastom cijena osnovnih životnih namirnica, bacili smo se u potragu za načinima uštede. Koliko se stvarno akcije isplate, imaju li programi lojalnosti smisla, koliko zapravo uštedimo i prikriva li potencijalna ušteda samo impulzivnu kupnju? Telegram i dm odgovaraju na ova pitanja kroz tri priče – peteročlane obitelji, samca i samohrane majke s dvoje djece, objedinjene u serijalu Kupujem i štedim.


“Samo na vlažne maramice i pelene mjesečno potrošimo oko 500 kuna i to je sada manji iznos nego što je bio jer je samo jedno od troje djece u pelenama. Gdje su još ostale potrepštine koje trebamo – od kojekakvih krema do dudica. A nismo se još ni dotakli hrane, kozmetike, sredstava za čišćenje i sličnoga”, kaže nam Ivana Meštrović Babec iz Bjelovara.

S mamom šesterogodišnje Sofije, trogodišnje Rose i jednogodišnje Lade smo razgovarali o njihovoj potrošačkoj košarici, odnosno kako uz peteročlanu obitelj uspije uštedjeti.

Isplaniramo tjedni meni

Ova ekonomistica i njezin suprug komercijalist Mario Babec objašnjavaju kako koriste razne metode uštede. Iako svugdje uštede pomalo, brzo se to nakupi pa na kraju mjeseca itekako osjete razliku u novčaniku.

Primjerice, u potpunosti su izbacili nasumično dnevno kupovanje u kojem, kako vele, potroše puno više jer na kraju kupe i ono po što inicijalno nisu došli. Zato unaprijed rade tjedni meni.

“Nastojimo planirati obroke jer smo zaključili da nam tako puno manje hrane ostaje pa tu ušparamo. Napravimo tjedni meni i po njemu kupujemo namirnice. Nemamo brige oko toga što ćemo za ručak ili večeru”, navodi mama Ivana.

Mama Ivana, tata Mario i kćeri Sofia, Rosa i Lada Saša Ćetković

Veliki šoping obaviti u srijedu

Još jedna dobra caka jest, savjetuje nam, obavljati kupovinu srijedom jer tada počinju akcije u trgovinama i većim šoping centrima.

“Uz to, mi nikako ne bacamo hranu. Ono što ne pojedemo, najčešće zamrznemo. Također, preko ljeta zamrzavamo domaće voće i povrće poput malina, kupina, bresaka i jagoda”, kaže.

Vjerni kupac skoro 20 godina

Ono što ih još spašava jest to što kupuju u trgovinama drogerijskog lanca dm. Naime, koriste sve njihove pogodnosti –  od aktiviranja eKupona kojima ostvaruju višestruke bodove, promocija dva plus jedan gratis, do bodova kojima umanjuju račun. Prema njihovoj procjeni, lani su zahvaljujući tome uštedjeli oko 6000 kuna.

“U dm-u kupujem punih 18 godina, odnosno još otkad sam studirala ekonomiju u Rijeci. Trenutačno živimo u Bjelovaru pa zadnjih nekoliko godina kupujem ondje u tamošnjoj trgovini”, govori ekonomistica.

Ivana kupuje u dm-u već gotovo 20 godina Saša Ćetković

Bodovima umanjujemo račun

Ističe kako je toliko dugo vjerna dm-u zato što jedini ima zaista pravedan sustav bodovanja gdje se može značajno uštedjeti.

“Neprestano skupljam bodove i ne trebam ih odmah koristiti. Pričekam da ih se skupi malo više pa uvelike umanjim račun. Primjerice, sad pred Božić sam išla u blagdansku kupnju i trebalo mi je dosta toga. Kolica su se brzo napunila i račun je bio na kraju 900 kuna, no mi smo iskoristili bodove te tako platili samo 200 kuna”, kaže naša sugovornica.

TMG Creative

Jedan euro vrijedi jedan bod

Zamolili smo je da bilježi mjesec dana sve što je kupila u dm-u, koliko je potrošila, ali i koliko je bodova sakupila na tu svotu. Na popisu su se našle 33 stvari, a ukupna suma je bila 1345,12 kn, odnosno 178,53 eura.

Na ukupnu kupnju ostvarili su 1204 boda, od čega 134 redovna boda, a zahvaljujući eKuponima koje su aktivirali i iskoristili, ostvarili su dodatnih 1070 bodova. Naime, svaki korisnik koji ima dm active beauty karticu na početku mjeseca dobije eKupon koji može aktivirati i dobiti 5X više bodova na ukupnu kupnju po želji, što je obitelj Babec i učinila.

Dodatna olakotna okolnost  im je bila ta što su birali proizvode s liste dodatnih pogodnosti pa su na mnoge dobili i po 30X više bodova. To su pretežito bili proizvodi marke Violeta poput vlažnih maramica i toaletnog papira. Danas bi s tom istom kupnjom dobili i mnogo više bodova jer od Nove godine i uvođenja eura, jedan bod ne vrijedi 10 kuna, već jedan euro.

Mjesečno u dm-u potroše više od 1200 kuna Saša Ćetković

Proizvodi za bebe su must have

Najviše kupuju iz asortimana proizvoda za bebe, ali i njegu tijela.

“Najviše smo kupovali pelene, vlažne maramice i kreme, posebice u periodu kad se preklopilo da mi je dvoje djece nosilo pelene. Tada sam u vrtić nosila mjesečno tri paketa pelena i jednako toliko smo ih potrošili kod kuće. Ista je stvar s vlažnim maramicama”, objašnjava Ivana.

Pomno bira marke koje kupuje

Osim toga, na popisu za kupovinu su joj dude varalice brenda Bibsa, a blazinice, vrećice za pelene i pelene dm-ove marke babylove.

“Koristim često Denkmitove proizvode poput tekućeg deterdženta, Profissimo spužve, Balea kremu za ruke i losion za tijelo, Balea sprej za suho pranje i slično. Jako sam zadovoljna njihovim proizvodi. Odličan omjer cijene i kvalitete”, smatra naša sugovornica.

Najviše kupuju iz asortimana proizvoda za bebe Saša Ćetković

Uštedjeli 300 kuna u jednoj kupnji

U dm-u mogu, nastavlja, pronaći što god im je potrebno za cijelu obitelj, a uz to svaki mjesec ostvaruju i razne pogodnosti. Primjerice, u siječnju je dostupan jedan od eKupona kojim dobijete 20X više bodova na najskuplji proizvod.

“U listopadu smo dobili 30X više bodova na sve Oral B proizvode. Uzeli smo curkama tri električne četkice za zube, dvije dječje paste za zube i jednu za nas. Račun je bio oko 600 kuna, a dobili smo 3000 bodova. Pri sljedećoj kupnji račun smo umanjili za 300 kuna”, kaže Ivana.

U 11. mjesecu je imala rođendan pa se ugodno iznenadila kada je vidjela da je dobila i poklon od dm-a. A bilo je to 10X više bodova na ukupnu kupnju. Uz to je isti mjesec aktivirala eKupon 30X više bodova na mušku kozmetiku pa se njezin suprug Mario tada opskrbio britvicama, dezodoransom i kremama za lice.

U aplikaciji naprave popis za kupovinu

“Dakle, uvijek kupujemo u istoj prodavaonici. Drogerijski lanac ima ‘Moj dm’ aplikaciju u kojoj si možete odabrati svoju prodavaonicu, odnosno onu u kojoj preferirate obaviti kupovinu. Super je što vam aplikacija javi kada je ponovno dostupan neki proizvod kojeg nije bilo na zalihi kada ste ga tražili”, objašnjavaju Babeci.

Osim toga, dodaje obitelj iz Bjelovara, u aplikaciji si naprave listu stvari koje im nedostaju u kućanstvu. ‘Moj dm’ aplikaciju koriste aktivno.

Proizvodi za bebe koje kupuje obitelj Babec većinom su dm-ovih marki Sasa Cetkovic

Sada ćemo još više štedjeti

“Ubacim si sve što mi treba i kad god se nečega sjetim dodam na popis za kupovinu. Primjerice, kad perem veš i vidim da mi fali omekšivač, odmah ga u aplikaciji stavim na listu želja. Onda kada dođem u prodavaonicu, samo prolazim po popisu i stavljam u košaricu. To mi uštedi masu vremena”, kaže Ivana dodajući kako će nadalje zasigurno i još više potrošiti i uštedjeti jer kako rastu njezine kćeri, tako rastu i njihove želje.

“Sve što ja koristim i one bi htjele. Sad imaju dugačku kosu pa bi razne preparate koje ćemo uskoro morati kupovati”, našalila se.


Sadržaj nastao u suradnji s dm-om.

Telegram Klub kolaž Telegram Klub kolaž
Telegram Klub logo

Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.

Saznajte više