Iz Europske komisije preporučuju da bi bilo dobro da poradimo na kvaliteti i uključivosti obrazovanja

Istaknuta je i važnost razvoja digitalnih vještina koje su se pokazale iznimno važnima u vrijeme koronakrize

18.05.2020., Zagreb - Videokonferencija Ministara obrazovanja. Blazenka Divjak. 
Photo: Goran Stanzl/PIXSELL/EU2020HR
FOTO: PIXSELL

Kvaliteta i uključivost hrvatskog obrazovnog sustava moraju se unaprijediti na svim razinama, a kurikularna reforma mora se nastaviti, stoji u najnovijem izvješću Europske komisije, tzv. europskom semestru. Radi se o izvješću kojim se Vijeću Europske unije predlaže donošenje specifičnih preporuka državama članicama u provedbi reformi u različitim područjima.

Istaknuta je i važnost razvoja digitalnih vještina koje su se pokazale iznimno važnima u vrijeme koronakrize, prelaskom na virtualnu nastavu. “Potreban je daljnji razvoj infrastrukture, digitalnih obrazovnih materijala te edukacija za razvoj digitalnih vještina učitelja, nastavnika, učenika i odraslih”, stoji u izvješću. Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak zadovoljna je izvješćem jer, ističe, prvi puta od 2015. Hrvatska u području obrazovanja nije dobila specifičnu preporuku.

Pri kraju izrada plana za nastavu na daljinu od jeseni

Dodaje i kako njeno Ministarstvo završava Akcijski plan za nastavu na daljinu za sljedeću školsku godinu. “Od ulaska u EU, Hrvatska je svake godine osim jednom, dobivala preporuke iz obrazovanja tako da je sama činjenica da ih ove godine nismo dobili pokazatelj uspješnosti obrazovne reforme”, kazala je Divjak povodom objave izvješća. Specifičnih preporuka za obrazovanje u izvješću zaista nema, no ministrica se nije osvrnula na preporuku EK, u sklopu izvješća, da je nužno unaprijediti kvalitetu i uključivost obrazovanja u Hrvatskoj.

Dodala je i kako je izvješće Komisije velik uspjeh za hrvatski obrazovni sustav, “posebno u vrijeme krize uzrokovane pandemijom jer se Hrvatska ovime našla uz bok najrazvijenijih europskih država poput Finske, Francuske i Estonije”.