Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Jaja su već neko vrijeme na lošem glasu. Što će se stvarno dogoditi ako ih jedemo svaki dan?

Dugo se smatralo da svakodnevna konzumacija jaja povisuje kolesterol

ZADNJA IZMJENA: lip 20, 2016
Foto: flickr

Dugo se smatralo da svakodnevna konzumacija jaja povisuje kolesterol. Ali brojne, dugogodišnje i opsežne studije su pokazale da su jaja i puno druge hrane kao kokosovo ulje ili avokado, itekako dobri i korisni za zdravlje. Medicinski eksperti se slažu da kada konzumiramo hranu koja sadrži kolesterol, jetra se prilagođava smanjujući vlastitu proizvodnju kolesterola.

Jaja pomažu da se osjećamo sitima dulje vrijeme. Jedno jaje srednje veličine sadrži 6 grama visoko kvalitetnih proteina i drugih hranjivih tvari osim C vitamina. Zato je dobro uz jaja za doručak, najvažniji obrok dana, kombinirati voće i cjeloviti kruh.

Najbolje apsorbirajući i iskoristiv oblik željeza u hrani

Puno ljudi koji imaju manjak željeza mogu osjećati umor, glavobolje i razdražljivost. Željezo je nosač kisika u krvi i iznimno je bitno za imunološki sustav, metabolizam energije i druge važne funkcije u tijelu. Željezo u žutanjku je u obliku hem željeza koji je najbolje apsorbirajući i iskoristiv oblik željeza u hrani. Neki stručnjaci tvrde da je ovaj oblik željeza lakši za upijanje i od svih nadomjestaka željeza.

13916201522_c01ca15faa_o (1)
Osiguravaju oko 20 do 30 posto vitamina A, E i B12 flickr

Kako su jaja prepuna hranjivih tvari, to ih čini iznimno važnima u prehrani. Posljednje studije pokazuju da ljudi koji ne konzumiraju jaja puno češće imaju nedostatak A vitamina, E vitamina i B12. Jaja osiguravaju 10 do 20 posto folata te oko 20 do 30 posto vitamina A, E i B12. Brojne studije dokazuju koliko su organizmu potrebna i kako bi ih trebalo što češće jesti.

Odličan izvor proteina

Jaja ne povisuju kolesterol. U devedesetima su dobila loš publicitet zbog visoke količine kolesterola koje sadrže, oko 210 mg po jaju. Puno je različitih studija do danas nedvojbeno pokazalo da ne postoji veza između konzumacije jaja i koronarnih bolesti.

I važno je znati da hrana koja sadrži puno zasićenih i trans masnih kiselina ima veći loš utjecaj na zdravlje srca nego kolesterol kojeg ima u jajima. Jaja su izvanredan, jeftin i zdrav izvor visokovrijednih proteina. Jaja pomažu gubitku kilograma. Počnete li dan jajima, bit ćete dulje vremena siti, a to može pomoći reguliranju težine.

Eva Benedik
Telegram autor
1875 članaka Više o autoru
Više s weba