Kako će izgledati sljedeća školska godina? Ministrica je predstavila tri scenarija, ovisno o koroni. Evo detalja

U planu su 3 modela; prvi je da je nastava većinom u školama, drugi je miješani, a treći je nastava na daljinu

Za iduću školsku godinu, Ministarstvo obrazovanja predviđa tri scenarija prema kojima će se provoditi nastava. Ovisno o epidemiološkim uvjetima, nastava će se provoditi ili pretežito uživo ili mješovitim modelom koji kombinira nastavu uživo i na daljinu ili pretežito na daljinu. “Štogod nas dočekalo na jesen i tko god bio ministar, moramo biti spremni. Imamo tri modela; prvi je da se nastava održava većinom u školama, drugi je miješani, a treći je model održavanja nastave na daljinu”, rekla je danas ministrica Blaženka Divjak na predstavljanju Akcijskog plana za provedbu nastave na daljinu.

Odvijanje nastave pretežito uživo znači da bi se nastava na daljinu mogla primjenjivati tek za pojedine grupe učenika i studenata, primjerice sportaše, učenike koji tijekom školske godine obole ili slično. U mješovitom modelu nastave, kombinirat će se nastava uživo i nastava na daljinu, ali tak da svi učenici imaju elemente e-učenja. Tako bi, na primjer, u osnovnim školama, tijekom mješovitog modela, u školu išli učenici razredne nastave, dok bi učenici viših razreda jedan tjedan bili u školi, a idući bi imali nastavu na daljinu.

O vrsti nastave odlučivat će se po ‘matrici rizika’

Što se tiče srednjih škola u mješovitom modelu nastave, u školu bi išli učenici završnih razreda, strukovnjaci bi u školu dolazili na praktični rad, a ostali srednjoškolci (iz razreda koji nisu završni) jedan bi tjedan bili u školi, a idući bi imali nastavu na daljinu. Mješovit model u osnovnim i srednjim školama provodio bi se, dakako, uz primjenu propisanih epidemioloških mjera. U scenariju rasplamsavanja drugog vala pandemije koronavirusa, svi se učenici prebacuju na nastavu na daljinu, koja bi se provodila pomoću tehnologije, uz mogućnosti vrednovanja i ocjenjivanja učenika na daljinu.

Koji će se model nastave primjenjivati, ovisi o epidemiološkoj situaciji od jeseni, a Ministarstvo je izradilo “matricu rizika” prema kojoj bi se trebalo odlučivati kada će se aktivirati koji model nastave. Model možete proučiti na sljedećoj ilustraciji:

Screenshot: MZO Screenshot: MZO

Nabavljat će se još tableta, prijenosnih računala…

Divjak je tijekom današnjeg predstavljanja Akcijskog plana za nastavu na daljinu govorila i o opremi koja je nabavljena i koja će tek biti nabavljena za učenike i nastavnike. Ove je školske godine nabavljena 91.641 tableta, a u postupku nabave je još 109.885 tableta, ukupne vrijednosti 154.561.609 kuna. Nabavlja se i 26.755 prijenosnih računala za nastavnike, ukupne vrijednosti 88.950.000 kuna. I tableti i prijenosna računala financiraju se iz Europskog socijalnog fonda, odnosno EU projekta CKR II i e-Škole.

Ministrica je najavila i novi EU projekt, tzv. CKR III, težak 295 milijuna kuna. Njime će se, pak, financirati a) uvođenje i provedba digitalnog vrednovanja u osnovnim i srednjim školama, kao i uvođenje i provedba online državne mature (50 milijuna kn), b) nabava prijenosnih računala za srednjoškolce u socioekonomski nepovoljnom položaju (140 milijuna kn) te c) nabava prijenosnih računala za provedbu državne mature (105 milijuna kn).