Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SADRŽAJ DONOSI WOLT

Kako je jedan servis uspio promijeniti scenu zagrebačke dostave hrane

Online dostava hrane poharala je svijet i pritom nam pomogla da jedemo zdravije i raznovrsnije

ZADNJA IZMJENA: ožu. 25, 2019

Dostava hrane notorno je težak logistički problem; veliki Amazon bio je prisiljen kupiti lanac supermarketa Whole Foods kako bi ga pokušao riješiti. Ako želite da hrana – gotova jela ili namirnice – bude barem donekle svježa, kompletna infrastruktura iza tog procesa mora biti izuzetno dobro posložena. I ne samo infrastruktura, već i organizacija rada, kako bi priprema jela bila pravovremena, dostavljači imali što manje praznog hoda, a troškovi bili pod kontrolom.

Iz tog razloga sami restorani vrlo se rijetko upuštaju u organizaciju vlastite dostave, s iznimkom jednostavnije, masovnije hrane pogodne za pakiranje, dakle pizze, ćevapi i neke vrste tjestenina. Čim su u pitanju malo zahtjevnija jela, s kompleksnijom strukturom namirnica koje u njih idu, javljaju se ozbiljni problemi koji nagrizaju marže (iznimka je, recimo, sushi; i Tekka i Evergreen nude svoju dostavu).

Početna afirmacija online dostave

Logično, prvi val lokalnih servisa za dostavu adresirao je upravo one ugostitelje, koji su već imali vlastitu dostavu. Kroz svoje webove i appove domaćim pizzerijama i pečenjarama ponudili su još jedan kanal naručivanja, brži i efikasniji od telefonskog, koji će kroz nekoliko godina postati dominantan. Globalni podaci ukazuju da je u posljednjih desetak godina online naručivanje raslo strahovito, a samo u zadnjih pet za više od 300 posto.

Taj inicijalni pristup dostavi hrani bio je efikasan i važan za afirmaciju korištenja online dostave, no ponuda je bila ograničena onim što su sami restorani uspijevali organizirati. Nakon nekoliko godina usmjerenih na pizze i roštilj, u online dostavu uključuju se servisi i restorani specijalizirani za radni ručak, gablec, pa se u ponudama pronalaze solidne juhe, salate, meksička jela i drugo.

Velika promjena s dolaskom Wolta

No, strukturalni problem je opstao; kvalitetniji restorani sa zahtjevnijim jelima u pravilu se nisu upuštali u organizaciju dostave, ili, ako su je imali, nisu pristali online servisima, vjerojatno smatrajući da će njihova ponuda djelovati neobično pored stotina pizza, burgera ili njoki s gorgonzolom. Što je uistinu bila šteta, jer u posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj se otvorila velika količina zanimljivih mjesta, od kvalitetne ulične hrane do progresivnih koncepata domaćih chefova.

Zdravi sendvič naručen iz Bagel & Lobster Bara, preko Wolta

Koliko god online dostava načelno rasla, ako ste htjeli naručiti nešto iz uzbudljivih novih mjesta, to uglavnom nije bilo moguće (nekoliko startupova pokušalo je ovo riješiti, ali kao što smo kazali na početku, dostava hrane notorno je težak problem). Prije nekoliko mjeseci, krajem 2018. godine, finski startup Wolt lansirao je svoju zagrebačku verziju. Zagreb je bio 38. grad u kojem se Wolt pojavio, što je značilo da su diljem Europe prikupili značajan know-how u suradnjama s vrhunskim restoranima.

Dosadašnje iskustvo ekipe iz Wolta vidjelo se na početnoj ponudi restorana, koja je u međuvremenu kontinuirano narasla. U ovom trenutku Wolt nudi dostavu iz popularnih zagrebačkih restorana i bistroa kao što su Time, Rougemarin City , Veganšpek, Bagel & Lobster Bar, Evergreen, 50 A Burger and Champagne Bar i mnogi drugi (recimo, tek otvoreni Franko’s Pizza i Halper’s Burger Bar već su gore). Neki od njih dostupni su isključivo preko Wolta, a većina ih ne nudi nikakvu drugu online dostavu, osim one preko Wolta.

Brzinsko i nezdravo hranjenje na poslu

Bez obzira jeste li vegetarijanac ili vegan, ili prehranu bazirate zdravim ribljim jelima ili izostanku glutena, Woltova ponuda u tome će vam itekako pomoći. Od bogatih salata, kvalitetnog mesa, zdravih sendviča i domaćih jela do japanske, šrilankanske i indijske kuhinje, iz našeg iskustva Wolt pomaže u rješavanju čestog problem: hranjenje raznim masnim i nezdravim grozotama, kakvima se brzinski natrpamo na poslu.

Wolt smo testirali čim se pojavio, a u međuvremenu smo ga isprobali još desetak puta. Uz nekoliko manjih iznimki, kad smo debelo nakon narudžbe dobili obavijest kako će dostava trajati znatno duže od inicijalno iskazane, servis funkcionira vrlo dobro. Posebno cijenimo što se na mapi može pregledavati točna lokacija dostavljača, te što se u dostavama koriste bicikli. Korisnička služba javlja se iznimno brzo, u roku od 30-40 sekundi, a dostavu možete naručiti preko njihove stranice ili preko iOS i Android aplikacije.

Ovako organizirana dostavljačka mreža, kakvu Wolt gradi, vrhunskim restoranima atraktivna je iz niza razloga: uz iste fiksne troškove dobivaju još jedan kanal zarade i uvećanje prihoda; uz to, pojavnost na aplikaciji omogućava im veću vidljivost i dodatno reklamiranje. Za same dostavljače Wolt je zanimljiv iz istog razloga iz kojeg su im zanimljivi servisi za prijevoz: fleksibilno radno vrijeme i lakša organizacija vremena.

Veća dostupnost zdrave i raznovrsne hrane

Za očekivati jest da će se pojaviti još globalnih servisa koji će ponuditi sličnu uslugu (UberEATS, recimo), ali Wolt je napravio važan korak u širenju ponude i popularizaciji servisa za dostave u Hrvatskoj. Podaci McKinseya i Morgan Stanleya ukazuju da nas pravi boom dostave tek čeka – do 2024. godine koristit će ih 70% korisnika interneta u Zapadnoj Europi i SAD-u, a 90% korisnika ispod 35 godina kažu obožavaju servise za dostavu.

Dapače, međunarodna istraživanja pokazuju da dobra online dostava direktno utječe na kvalitetu prehrane, posebno na radnom mjestu; s obzirom na to da osjetno povećava dostupnost dobre hrane iz dobrih restorana, do kojih baš i nemate vremena ili volje ići tijekom posla, a ni kasno navečer, omogućava vam da se hranite zdravije, raznovrsnije i promišljenije. Što svakako odražava naše dosadašnje iskustvo s Woltom.


TELEGRAMOVO TESTIRANJE DOSTAVE SUSHIJA

Jedna od uzbudljivijihh novosti na Woltu bilo je nedavno uvrštavanje restorana Time u ponudu. Zagrebački Time jedno je najdražih nam mjesta u gradu za dobar sushi; nije, priznajemo najjeftiniji, no itekako vrijedi. Čim smo ugledali Time u aplikaciji – pohvalno je što Wolt na istaknutom mjestu reklamira nove restorane s kojima su dogovorili suradnju – odlučili smo ga testirati.

Općenito, s dostavom sushija u Zagrebu imali smo umjererno dobre rezultate. Ponekad putuje drastično predugo i dođe gnjocav, bez prave strukture, a nekad dobijete evidentno rashlađene komade koji, nakon dužeg boravka u hladnjaku, posjeduju manje okusa od brzog sushija iz supermarketa. Stoga nas je uisitnu zanimalo kako će na ovom testu proći Time, odnosno Wolt.

U prvom testu, odrađenom u petak navečer prije nekoliko tjedana, naručili smo Negitoro hosomaki (tuna s komadićima mladog luka, 12 komada za 80 kuna) i Age ebi uramaki (kozice u tempuri, 4 komada za 55 kuna). Prognozirano vrijeme dostave od Timea u Petrinjskoj do nas kod Kvatrića iznosilo je 55 minuta. Dostavljač je uistinu došao u tom roku, samo mu je trebala još koja minuta da se snađe u kvartu. Sve u svemu, sushi je došao na vrijeme, bio je svjež i ukusan, u vrlo dobrom pakiranju.

Jedina zamjerka odnosi se na plastične posude s umakom od soje: nespretne su za otvaranje i nužno ćete uprljati sve oko sebe. Naknadnim testovima potvrdili smo pozitivna iskustva s Timeom na Woltu, a jedne subote dogodilo se da nam je restoran još popodne javio kako primaju samo tempirane dostave (što je jedna od boljih Woltovih funkcija: ako znate da večeru želite baš u 9 navečer, možete je satima unaprijed naručiti baš za 9 navečer).


Članak nastao u suradnji s partnerom Wolt, po najvišim uredničkim standardima Telegram Media Grupe.

Više s weba