Karlo iz Varaždina vodio je detaljan dnevnik svojih troškova: 'Evo kako sam uštedio 20 posto u mjesec dana'
Inženjer strojarstva živi sam. Zavirili smo u njegovu mjesečnu potrošnju i mjere uštede
Potaknuti strmoglavim rastom cijena osnovnih životnih namirnica, bacili smo se u potragu za načinima uštede. Koliko se stvarno akcije isplate, imaju li programi lojalnosti smisla, koliko zapravo uštedimo i prikriva li potencijalna ušteda samo impulzivnu kupnju? Telegram i dm odgovaraju na ova pitanja kroz tri priče – peteročlane obitelji, samca i samohrane majke s dvoje djece, objedinjene u serijalu Kupujem i štedim.
Inflacija koja nas pogađa od prošle godine gotovo sve nas je potaknula da pažljivije gledamo gdje ćemo uštedjeti koju kunu, a sada euro. Mjesečni budžet koji krojimo prema vlastitim potrebama i cijenama namirnica, raznim trikovima pokušavamo ekonomičnije isplanirati.
Dok neki čitaju kataloge, budno prate sniženja i maksimalno srezuju troškove, inženjer strojarstva Karlo Kolarić objašnjava nam kako njega, između ostalog, spašava promišljanje o tome gdje kupuje.
“Živim sam pa mi je relativno lako baratati popisom za kupovinu i lako pratim čega nemam, odnosno što potrošim. Isprva nisam radio popis i kupovao sam bilo što i bilo gdje, što se pokazalo totalno neisplativim. No, uz malo organizacije i unaprijed isplaniranih obroka, uspio sam uštedjeti na ukupnoj mjesečnoj kupovini i do 20 posto”, objašnjava nam.
Planiranje obroka unaprijed
Zanimalo nas je, naravno, kako je to moguće. Karlo govori kako je prije svega njemu pomoglo u štednji to što prehrambene namirnice kupuje u jednoj lokalnoj trgovini koja mu se pokazala najpovoljnijom.
“Obično odem jednom tjedno ili svaka dva tjedna, ali si unaprijed isplaniram što ću kuhati koji dan. Najčešće to bude veća količina hrane koju raspodijelim u nekoliko obroka pa si automatski pokrijem i gablec”, govori.
Otišao se sam uvjeriti
Po ostatak stvari koje su mu potrebne u kućanstvu pak ide u trgovine drogerijskog lanca dm. Isprva nije vjerovao da se stvarno toliko isplati kupovati u dm-u, sve dok ga kolege s posla nisu nagovorili da se ode sam u to uvjeriti.
“To je bilo prije pet godina i od tada skoro svaki mjesec odlazim ondje u veliku kupovinu”, ističe inženjer koji je za potrebe ovog članka iz serijala Kupujem i štedim zapisivao sve što je kupio ondje u 30 dana.
Za 18 proizvoda s popisa račun je bio 701,22 kune, odnosno oko 93,07 eura. Uštedio je odmah pri kupnji 76,93 kuna na deterdžentu za pranje rublja jer je jedan dobio gratis. Na početku svakog mjeseca iskoristi i pogodnost u aplikaciji, odnosno eKupon, s kojim dobije 5X više bodova na ukupnu kupnju.
S eurom se štedi još i brže
Na ukupnu kupnju, o kojoj je vodio dnevnik, dobio je pak 714 bodova, od čega je 70 redovnih bodova, a zahvaljujući eKuponima koje je aktivirao i iskoristio, ostvario je dodatnih 644 bodova. Naime, svaki korisnik koji ima dm active beauty karticu na početku mjeseca dobije eKupon koji može aktivirati i dobiti 5X više bodova na ukupnu kupnju po želji, što je Karlo i učinio.
Uz to je birao proizvode s liste dodatnih pogodnosti pa je na mnoge dobio i po 30X više bodova. Sad kad su došli euri, situacija je još i bolja. Iako je mnoge zabrinuo ovaj prelazak s kune na euro, u dm-u straha nema jer se brže sakupljaju bodovi čime se znatno može umanjiti račun.
Redovito uzima proizvode za kosu, lice i tijelo
U prosjeku mjesečno uvijek potroši u dm-u od 500 do 600 kuna, a kupuje stvari za kućanstvo – od sredstava za čišćenje do omekšivača i deterdženta za pranje rublja. Svaki se mjesec na listi za šoping nađu i proizvodi iz asortimana za kosu i lice te za tijelo.
To je, primjerice, ovaj put bio šampon od koprive marke Afrodita, gel za tuširanje brenda Nivea, krema za lice za muškarce dm-ove marke Balea, Taft lak za kosu Power 5, sapun za ruke brenda Balea i dezodorans u spreju marke Rexona Men Marine stay fresh.
“Volim dm-ove marke i baš nekad ciljano idem po njih. Dugo koristim njihovu kremu za lice, odnosno od Balee, zato što mi se pokazala najnježnijom nakon brijanja. Iako to često mnogi ne žele priznati, ali i nama muškarcima je potrebna dobra i odgovarajuća njega kože i kose”, smatra.
Ostaje vjeran određenim brendovima
Nadalje, dobar mu je i brend Profissimo, čije vreće za smeće uzima, a njegova cura voli svijeće te iste linije proizvoda. Od Denkmita pak obavezno kupuje papirnate ubruse, ali i stvari za kupaonicu poput WC papira i Lemon Splash WC uloška. U njegovoj se košarici ponekad znaju naći i neki veganski proizvodi.
“Uzmem dmBio biljna mlijeka, najčešće od soje i vanilije ili neko bademovo djevojci za kavu. Ako znam da dolazi u posjetu i da će kuhati, kupim ondje i vrhnje za kuhanje od soje budući da uvijek kaže da joj je upravo vrhnje brenda dmBio najkremastije”, objašnjava.
Kupuje gdje cijene ne skaču preko noći
Ono zbog čega se uvijek vraća u dm, dodaje, jest i to što nema neugodnih iznenađenja. Cijene su ondje stabilne pa se ne brine oko drastičnih poskupljenja.
“Znalo mi se dogoditi da po određene stvari idem u istu trgovinu i najednom samo uočim povećanje cijena tih proizvoda za debeli postotak. U dm-u mi se to još nije dogodilo”, kaže.
Dostava namirnica pred vrata
Budući da ima stresan i zahtjevan posao, vrlo često mora raditi prekovremene ili čak i subote pa ponekad ne stigne obaviti kupnju na vrijeme.
“Nekad nemam ni volje hodati po dućanima nakon što radim dva tjedna u komadu. Zato mi je zgodna njihova ‘Moj dm’ aplikacija. Sastavim popis za kupovinu, platim karticom i za par dana mi dostave pred vrata. Jako praktično”, objašnjava naš sugovornik.
Dva plus jedan gratis
Svaki mjesec aktivira eKupon 5X više bodova na ukupnu kupnju, ali i eKupone za određene proizvode koji su taj mjesec dostupni u ‘Moj dm’ aplikaciji ili na dm.hr. Primjerice, u prosincu je za dvije paste za zube Oral B duo pack dobio 30X više bodova, kao i na Gillete britvice za brijanje Blue II plus.
U košarici su mu se našla i tri tekuća deterdženta za pranje rublja Perwool jer je, pokazuje nam na mobitelu, dobio kupon koji može aktivirati pa na ta dva kupljena proizvoda, još jedan dobije gratis. “I tako se često zna naći nešto zanimljivo”, kratko dodaje.
Nakon velike kupnje, još u jednu manju
U Avenue Mallu u Zagrebu, nastavlja objašnjavati, svakog desetog u mjesecu trgovački centar ima program popusta i sniženja nazvan Sretna desetka koji vrijedi za gotovo sve trgovine ondje. Uključujući i dm.
“Taj dan u tamošnjem dm-u dobiješ 15X više bodova na ukupnu kupnju. Tako da početkom mjeseca obavim veliku kupnju pa ako krajem mjeseca trebam još neku stvar koju potrošim, odem u njihovu trgovinu u manju kupnju i platim bodovima. Račun mi često bude nula kuna”, kaže inženjer strojarstva.
Na taj način mjesečno, dodaje, zna kupiti proizvode za do 200 kuna, a da ne plati ni lipe, odnosno sada ni centa. Osim pogodnosti oko prelaska na euro, imaju i 16.000 proizvoda po trajno dobrim cijenama, a od 2. siječnja ove godine su dodatno snizili 700 proizvoda iz asortimana. I ne treba juriti odmah u trgovine pa stvarati zalihe jer se dm-ove dobre cijene vrijede najmanje četiri mjeseca.
Sadržaj nastao u suradnji s dm-om.