Chanel od početka pandemije podigao cijene torbica za 60 posto. Čini se da nisu pogriješili, pred dućanima i dalje imaju redove

Pedestrians, some wearing face masks or coverings due to the COVID-19 pandemic, as they socially distance and queue outside a Chanel store in Dublin on December 1, 2020, as Ireland exits a second partial coronavirus lockdown. - Ireland ended a second partial coronavirus lockdown on Tuesday, with non-essential shops, hairdressers and gyms unlocking their doors after six weeks of tough restrictions. Museums, galleries, libraries, cinemas and places of worship also reopened as the nation lifted virus curbs in place since October 22. On Friday, pubs and restaurants serving food will follow suit, although drinking-only establishments will remain shuttered. (Photo by PAUL FAITH / AFP)
FOTO: AFP

Kuća Chanel opet je podigla cijene, piše Bloomberg. Na Instagramu, fashion watchdog Diet Prada, kojeg vode profesionalci svijeta mode Tony Liu i Lindsey Schuyler, zaključuje da je to zbog Adventskog kalendara, koji je koštao 825 dolara. Kalendar je oblika bočice Chanelovog parfema Chanel 5, a u njemu su kupci po datumima otkrivali Chanelove sitnice, kao što su plastični privjesci za ključeve, testeri parfema, naljepnice sa logom Chanela, ruž za usne, lak za nokte, mali sapun, plastična narukvica ili oznaka za stranicu u knjizi.

Internet još uvijek ismijava sadržaj i cijenu kalendara kojim su iz slavne modne kuće namamili kupce zaluđene luksuznim brandom. Kako je navedeno u Bloombergovom izviješću ovog tjedna, Chanel je od kraja 2019. godine povisio cijene svojih torbi za gotovo dvije trećine. Podaci koje je prikupila analitičarka Kathryn Parker iz Jeffries grupe pokazuju da je cijena modela klasične torbe sa preklopom skočila za 60 posto.

Taj je porast reprezentativan za ukupni porast cijena Chanelovih torbi. Klasična flap bag sada košta 8.800 dolara, a za usporedbu, klasična Birkin bag od Hermesa ima cijenu od 8.900 dolara, kako primijećuje Bloomberg.

Kako Chanel formira cijene

U izviješću se navodi da je glasnogovornik Chanela pripisao povećanje cijena “neodređenoj fluktuaciji tečaja”. Prema istom glasnogovorniku, za skok cijena odgovoran je i rast su troškova proizvodnje. No, neki analitičari i drugi stručnjaci tvrde da jer promjens cijena samo strategija koja je usmjerena, barem djelomično, na konkurente. Među konkurentima je, naravno, kuća Hermes i njihova Birkin torba. Trenutna cijena Chanelove torbe srednje veličine u Francuskoj iznosi 7.800 eura, a to je tek 100 eura manje cijene Birkin torbe od teleće kože togo.

Dizanje cijena je kompleksan problem koji se ne može pripisati jednom faktoru kao što je inflacija. Luksuzni brandovi obično dižu cijene jednom ili dva puta godišnje. No, od devedesetih su cijene porasle za više od dvostruko nego što je rasla stope inflacije, izvještava Sotheby’s. Troškovi materijala i rada jesu porasli, a postao je vidljiv i utjecaj prekida lanca opskrbe tijekom pandemije.

Globalno usklađivanje cijena je drugi faktor koji uzrokuje promjenu cijena. Ne samo da su se cijene u svijetu izjednačile, nego su putovanja trenutno vrlo ograničena, osobito u i iz Azije, najbrže rastućeg tržišta za luksuzne brandove. Rast cijena je i dio igre povećanja ekskluzivnosti proizvoda. U nekim regijama postoje ograničenja broja određenog modela torbica koji se godišnje smije kupiti.

Vrijedi li torbica zaista toliko?

Chanel poduzima ogromne napore da uspostavi kontrolu nad tržištem svojih rabljenih torbi. Nedavno su promijenili karticu autentičnosti koja sada ima NFC čip te koristi blockchain tehnologiju za praćenje porijekla torbe. To znači da je sada lakše izvršiti autentifikaciju torbe i pratiti prvog kupca, vjerojatno u nastojanju da se zaustavi preprodavače.

Chanelova klasična flap torba koštala je 1990. godine 1.500 dolara, a do srpnja 2021. godine popela se na 7.800 dolara. I sada, kada je cijena ponovno skočila, pitanje je hoće li nedostajati kupaca? Korisnici foruma kao Purse Blog pitaju se vrijede li Chanelove torbe traženu cijene, ali činjenica je da se ispred Chanelovih dućana još uvijek može vidjeti redove kupaca.