Nekad je nužno odabrati stranu

Mattel želi da im ljudi šalju svoje stare igračke

Poznati proizvođač igračaka želi ih reciklirati

Barbie dolls are seen for sale during the 2015 National Barbie Doll Collectors Convention in Arlington, Virginia on July 30, 2015. Over 1000 fans attended the gala event that had shows, special guests, competitions, fashion shows and sale of everything for Barbie.   AFP PHOTO/PAUL J. RICHARDS (Photo by PAUL J. RICHARDS / AFP)
FOTO: AFP

Dobre vijesti za djecu iz devedesetih koji još uvijek u podrumima nostalgično čuvaju puno igračaka i ne znaju što bi s njima; proizvođač igračaka tvrtka Mattel želi ih reciklirati.

Tvrtka Mattel, koja proizvodi igračke već 76 godina, pokreće pilot program nazvan ‘Mattel PlayBack’ dizajniran za oporavak i ponovnu upotrebu materijala u starim igračkama za buduće Mattelove proizvode.

Novi napori tvrtke su korak prema budućnosti usmjerenoj održivosti. Mattel se obavezao da će do 2030. godine u svim svojim proizvodima i ambalaži koristiti 100 posto reciklirane, reciklirajuće ili plastične materijale na biološkoj osnovi.

Što je potrebno napraviti

Potrošači mogu sudjelovati u programu posjetom Mattelovoj web stranici, ispisom naljepnice s besplatnom dostavom i pakiranjem, i slanjem igračaka natrag tvrtki.

Igračke će u Mattelu razvrstati i odvojiti po vrstama materijala te ih obraditi i reciklirati. Materijali koji se ne mogu prenamijeniti u reciklirani sadržaj bit će preusmjereni u druge plastične proizvode ili pretvoreni iz otpada u energiju.

“Ove vrijedne materijale držimo izvan odlagališta otpada i imamo priliku učiti iz cirkularnog modela”, kazala je Pamela Gill-Alabaster, šefica za održivost za CNN Business.

Zasad za tri marke i u nekoliko država

Ovaj program Mattel pokreće se za tri marke svojih proizvoda: Barbie, Matchbox i MEGA igračke, a planiraju u budućnosti dodati i druge marke.

Za sada je program dostupan u SAD i Kanadi, ali pokreću slične PlayBack programe u Francuskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji, s nezavisnim partnerom.

Mattel je već eksperimentirao sa sličnim programom u Kanadi s igračkama MEGA. Pandemija je stvorila veću potražnju za igračkama dok su roditelji više boravili kod kuće s djecom.

Pogubni proizvodnja i odbacivanje plastike

Mnoge velike tvrtke za proizvodnju igračaka pokušavaju postati ekološki prihvatljivije nakon desetljeća oslanjanja na ekološki razarajuću plastiku u svojim proizvodima i ambalaži.

Pronalaženje alternativa plastici presudno je za suzbijanje klimatskih promjena, a usvajanje ekološkog marketinga važno je za tvrtke jer su kupci sve svjesniji kako njihovi izbori utječu na našu planetu.

I proizvodnja i odbacivanje plastike imaju pogubne učinke na okoliš, od emisije stakleničkih plinova koji potiču klimatske promjene do začepljenja plovnih putova i nakupljanja plastike u oceanima.