Menadžerica o čijem billboardu priča cijeli Zagreb: 'Potaknuli su me seksistički plakati, ali i reakcija onih koji su ih stavili'

Kaže da joj je jako drago što se sve "zakotrljalo" u javnosti

10.05.2023., zagreb - Plakat na Mostu slobode kojim je Nevenka Crljenko odgovorila na seksisticki plakat kojim je West Gate razljutio ljude.  Photo: Matija Habljak/PIXSELL
FOTO: Matija Habljak/PIXSELL

U Zagrebu je prošloga mjeseca osvanuo seksistički reklamni plakat trgovačkog centra Westgate, na koji je prva ukazala Facebook grupa Seksizam naš svagdašnji. “Opet mi je poštar pozvonio u 7 ujutro za pakete od ove, uzet ću joj karticu”, stoji u citatu koji, prema reklami, govori muškarac Tomislav R. Plakatom se potom u nastavku poručuje ženama: “Dođi s njegovom karticom, mi te nećemo odati”.

U Zagrebu se danas pojavio odgovor na ovu apsurdnu kampanju, i to u privatnom angažmanu. Na društvenim mrežama proširila se fotografija billboarda na kojem stoji: “Sve glase na moje ime: Peglam ih svugdje u svijetu, ali ne i u Westgateu”. U poruci je potpisana Nevena C. (48). Telegram je razgovarao s autoricom plakata o kojem danas priča cijeli Zagreb.

‘Simbolično sam odabrala Most slobode’

Nevena C., odnosno Nevena Crljenko za Telegram je objasnila zašto je kao privatna osoba sama financirala odgovor na reklamu Westgatea, najvećeg hrvatskog šoping centra. Inače, Crljenko je bivša direktorica Akademije za politički razvoj, a danas potpredsjednica za public affairs Philipa Morrisa na globalnoj razini. Karijeru je, među ostalim, gradila i u New Yorku, vodila je tržište Kanade i Latinske Amerike.

“Na reakciju me potaknuo uvredljiv sadržaj, ali isto tako i inicijalna reakcija na opravdanu kritiku. Zakupila sam lokaciju Most slobode, bas nekako i simbolički zgodno, nadajući se da se izazvati reakciju javnosti, što se i dogodilo, zahvaljujući dijeljenju preko društvenih mreža i mojim prijateljima koji su proces i započeli”, ispričala nam je Nevena.

Kaže da joj je jako drago što se sve zakotrljalo u javnosti. “Kad vidim poruke i komentare i žena i muškaraca, koje ne poznajem, postaje vrlo jasno da možda Westgate ne vidi ništa negativno u plakatu, ali je očito da se s njima ne slaže ne samo ‘jedna FB stranica’ ili Nevena C, nego i velik broj hrvatskih građana. I to je sigurno dobra vijest”, smatra Nevena.

‘Kampanja nema veze sa spolom’

Podsjetimo, iz Westgatea su prošli mjesec na upit Telegrama o spornom plakatu kazali da “ova kampanja nema veze sa spolom, i ne vidimo ništa negativno u plakatu kojeg je iskritizirala jedna Facebook stranica”.

“Plakat o online shoppingu je jedan od sedam različitih plakata koji se osvrću na stereotipe u našem društvu, i to stereotipe i situacije najbanalnije razine – vlasnike apartmana koji još uvijek imaju ‘bakin’ namještaj, žena koje učestalo naručuju odjeću, osoba koje nemaju što odjenuti a vrijeme je krizmi i pričesti, osoba koje naruče preko interneta jedno a potom zaprime sasvim drugi predmet”, odgovorili su nam.