Nekad je nužno odabrati stranu

Ministrica Divjak kritičarima online nastave predbacuje da su doma, u udobnim foteljama. Zbilja?

Tvrdi kako je alternativa nastavi na daljinu da učenici nemaju nastavu ili da su prepušteni sami sebi

21.02.2020., Zagreb - Ministrica znanosti i obrazovanja Blazenka Divjak odrzala konferenciju za novinare.
Photo: Matija Habljak/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak od jučer je u mini-medijskoj turneji u kojoj se, uvelike, bavi kritikama na račun Ministarstva i nastave na daljinu, o kojima je Telegram posljednjih tjedan dana opširno pisao. Te se kritike tiču preopterećenosti učenika u online nastavi, na što uvelike upozoravaju roditelji te na složenost i neizvjesnost situacije u kojoj se nalaze maturanti, što podcrtavaju psiholozi.

Što se tiče maturanata, na izrečene je kritike ministrica jučer kazala kako u Ministarstvu imaju “osjećaj za to da maturantima treba izaći u susret”, a nakon kritika o preopterećenosti učenika u online nastavi, protekloga je tjedna poslala preporuku školama da valja paziti na opterećenje učenika. Danas je, pak, kritičarima koje mahom čine roditelji i stručnjaci, poručila kako bi za “one koji komentiraju iz udobnih fotelja bilo dobro da se angažiraju i pomognu tamo gdje mogu”.

Alternativa koju nitko ne zaziva

U današnjem intervjuu za Media servis, Divjak tvrdi da su reakcije na nastavu na daljinu uglavnom pozitivne, kako od učenika tako i od roditelja i profesora, no da ima i kritika. “Alternativa bi bila da učenici nemaju nastavu ili da su prepušteni sami sebi. Zamislite kako bi to bilo u obitelji. Obiteljska dinamika, apatija kod učenika, gubitak radnih navika, upitna školska i akademska godina”, rekla je danas ministrica.

Pritom, ostaje nejasno na koju se alternativu o apsolutnom neprovođenju nastave referira, s obzirom na to da nitko od kritičara s kojima je Telegram posljednjih tjedan dana razgovarao ne zaziva situaciju u kojoj nastave uopće ne bi bilo. Naprotiv, roditelji su apelirali na razumnu mjeru u online nastavi, a stručnjaci na dokidanje neizvjesnosti maturantima.

Nakon što se, u doba pandemije kakvu svijet ne pamti, obrecnula na kritičare “u udobnim foteljama”, kazala je kako zahvaljuje roditeljima koji su, uz posao od doma, angažirani oko djece i nastave. “Znam da se puno angažiraju i hvala im na tome. Međutim, ako je nečega previše, dobro je da ta komunikacija roditelja prema školama i učiteljima bude iskrena i da gradimo krug povjerenja za učenike, vezano za učenje i podršku”, ističe.

Presudna obvezna informatika

Dodaje i kako je to posebno zahtjevno u razrednoj nastavi kada komunikacija u cijelosti ide preko roditelja, no da je u predmetnoj nastavi i srednjim školama naglasak na razvitku samostalnosti kod učenika. Ministrica Divjak smatra i kako nastava na daljinu u postojećem obliku ne bi bila moguća bez uvođenja obvezne informatike u 5. i 6. razrede osnovnih škola, što je provela njena administracija.

“Mislim da je dobro uočiti koliko je bilo važno da smo uveli obaveznu informatiku u 5. i 6. razred, da smo omogućili opremanje škola, da smo omogućili digitalnu transformaciju škola. Kad se sjetimo svih napada, ustavnih tužbi i dežurnih kritičara, a sada ovo sve bez toga bi bilo nemoguće”, zaključila je u intervjuu za Media servis.

Podsjećamo, u prošlotjednoj preporuci za provođenje nastave na daljinu, Ministarstvo je preporučilo da bi se vrijeme provedeno u učenju na daljinu ukupno trebalo kretati od 5 do 8 sati dnevno, što je, s obzirom na uzrast djece, ekvivalent vremenu provedenom na klasičnoj nastavi u školi. Istaknuli su i kako je u poučavanju nužno razlučiti bitno od sporednog i sve svesti na razumne i prihvatljive vremenske okvire.