Možda ste čuli za popularnu dijetu kad ljudi ne jedu 16 sati. Studija tvrdi da baš i nije korisna

Šesnaestosatni post i njegovi učinci

ZADNJA IZMJENA: ruj 30, 2020
Foto: Getty Images/iStockphoto

Studija s UC San Francisco utvrdila je da nema dokaza da vremenski ograničeno konzumiranje hrane djeluje kao strategija mršavljenja, javlja CNBC News. Ljudi koji su jeli u okviru strogog osmosatnog prozora svakog dana, preskačući hranu ujutro, izgubili su u prosjeku 2 kilograma, tijekom razdoblja od 12 tjedana. Ispitanici koji su jeli u uobičajeno vrijeme obroka, izgubili su, u istom razdoblju, 1.5 kilograma. Razlika je statistički beznačajna, kaže ovaj tim znanstvenika.

Tijekom posljednjeg desetljeća šesnaestosatni post je postao trend. U Silicijskoj dolini poduzetnik Kevin Rose pokrenuo je aplikaciju Rise kako bi pomogao ljudima da nadgledaju unos hrane. Jennifer Aniston i izvršni direktor Twittera Jack Dorsey svrstavaju se u poznate obožavatelje. S toliko zvijezda koje hvale prednosti ovog posta, intermittent fasting je najpopularnije pretraživanje o dijetama na Googleu, u prošloj godini.

Vjerojatno su samo jeli zdravije

Znanstveni dokazi o učinkovitosti i korisnosti ovog načina prehrane još su uvijek nedostatni. Studija s UC San Francisco, nazvana TREAT, željela je dodatnim nasumičnim kontroliranim ispitivanjem popuniti praznine u svome istraživanju jer smatraju da je učinak placeba uzrok što mnogi ljudi gube kilograme.

Dr. Ethan Weiss koji je vodio studiju kaže da je učinak placeba uzrok što su mnogi ljudi gubili kilograme jer su više pazili što jedu kad su bili uključeni u studiju i odmah su birali zdraviju hranu.

Dr. Weiss kaže da bi zato potrošači trebali biti sumnjičaviji prema bilo kakvoj prehrambenoj studiji o mršavljenju koja ne uključuje kontrolnu skupinu.

Koje su potencijalne mane?

Također, postoji potencijalna mana posta. Kroz mjerenja, znanstvenici su ustanovili da su ljudi na taj način izgubili više mišićne mase od kontrolne skupine.

Potrebno je, osim toga, provesti istraživanja da se vidi je li post siguran za osobe iznad 60 godina ili one s kroničnim bolestima.

“Samo mršavljenje ne znači da se događaju dobre stvari za vaše zdravlje”, kaže dr. Weiss. Za sada takav post neće preporučiti pacijentima ali ga još ne otpisuje jer se nada da će možda biti koristi oko posta u različito doba dana.

Eva Benedik
Telegram autor
1955 članaka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program