Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Nova studija ima fora tezu; tvrdi da čokoladno mlijeko ima isti učinak kao sportski napici

Čokoladno mlijeko navodno pomaže kod oporavka nakon vježbanja

ZADNJA IZMJENA: srp. 18, 2018
Foto: Getty Images/iStockphoto

Novo istraživanje tvrdi da je pijenje čokoladnog mlijeka prije i nakon vježbanja učinkovit i jeftin način da se tijelo oporavi od napora, iako stručnjaci upozoravaju da bi se uvijek trebali odlučiti za opciju sa što manje šećera. Studija znanstvenika sa Shahid Sadoughi sveučilišta u Yazdu, u Iranu, objavljena u Journal of Clinical Nutrition, sugerira da bi čokoladni napitak mogao biti dobra opcija.

Ovi znanstvenici tvrde da je učinak čokoladnog mlijeka isti kao i kod sportskih napitaka, a produžava vrijeme koliko dugo osoba može vježbati prije nego osjeti umor, čini da sportaši manje osjećaju napor i poboljšava srčani ritam i smanjuje razine mliječne kiseline. Intenzivno vježbanje povisuje količinu laktata, odnosno mliječne kiseline u tijelu, a vrijednost se vraća na normalu nakon odmora.

Pomažu i smoothieji, juhe i žitarice s mlijekom

Studija ima neke nedostatke, iako je rađena revizija 12 studija, s podacima od 150 ljudi. Ona ne uzima u obzir sve vrste aktivnosti, već samo bicikliranje i trčanje. Unatoč ograničenjima, znanstvenici vjeruju da čokoladno mlijeko može biti vrhunski napitak nakon natjecanja i sportskih aktivnosti, “jeftiniji je u odnosu na sportske napitke i pruža superiornije učinke u usporedbi s komercijalnim pićima”, kazao je za Reuters koautor studije dr Amin Salehi-Abargoue.

Biologinja Kim Spaccarotella s Kean Sveučilišta u Unionu, New Jersey smatra da hrana s ugljikohidratima, proteinima, tekućinom i elektrolitima svakako pomaže oporavku. “Uz čokoladno mlijeko, i žitarice s mlijekom, smoothieji ili juha pomažu. Čak i mali obrok ako sportaš osjeća glad.”

Neki misle da čokoladno mlijeko i nije najsretniji izbor

Ali Ryan Greene, liječnik osteopat iz Los Angelesa je skeptičan. On objašnjava da je većina čokoladnih mlijeka napravljeno od mliječne čokolade koja ima nepotrebne jednostavne šećere. “Dodatni šećeri nisu dobri za zdravlje, a upale koje uzrokuju mliječni proizvodi mogu spriječiti da se umorni mišići učinkovito oporave.”

Pa, bi li trebali piti čokoladno mlijeko nakon vježbanja? Jedinstvenog stava još nema, pa možda ipak još treba promisliti prije nego zdravi, zeleni sok zamijenimo čokoladom.

Eva Benedik
Telegram autor
241 članak Više o autoru