Novi noćni vlak povezivat će Amsterdam i Barcelonu

Nova linija kreće 2025. godine

An aerial view shows railway tracks in Munich on September 5, 2021. (Photo by Tobias Schwarz / AFP)
FOTO: AFP

Putnici koji namjeravaju posjetiti Barcelonu i Amsterdam uskoro će moći putovati novim vlakom sa spavaćim kolima. European Sleeper, nizozemsko-belgijski startup, najavio je da će nova linija između dva odredišta biti uspostavljena u proljeće 2025. godine.

Iako tvrtka još dovršava detalje, noćni vlak Amsterdam-Barcelona zaustavljat će se u nekoliko gradova na putu kroz Nizozemsku, Belgiju, Francusku i Španjolsku. European Sleeper ne otkriva koliko će trajati putovanje između ova dva grada. Iz tvrtke kažu da će nova noćna linija snažno poboljšati kvalitetu europskih željezničkih veza sjever-jug, a još i više jer se noćnim vlakom putuje učinkovito dok se spava, a udaljenost su smanjene na samo jednu noć.

Prava blagodat za turiste i stanovnike

Kako piše Lonely Planet, nova ruta bit će prava blagodat za turiste i stanovnike jer trenutno ne postoji izravna željeznička veza. Da sada krenete na putovanje, put bi trajao 17 sati i vjerojatno biste morali promijeniti vlak u Parizu.

Europska komisija je prošli mjesec objavila da podupire novu rutu kao dio nastojanja da se povećaju prekogranična putovanja vlakom diljem kontinenta. EU komisija je poduprla i devet drugih pilot projekata koji će pomoći da željezničke usluge budu brže, češće i pristupačnije, stoji u izjavi. Radi se o ponoćnim vlakovima između Pariza, Milana i Venecije i novim rutama koje će povezati Mađarsku, Austriju i Rumunjsku.

Prvo putovanje od Berlina do Bruxelles

Good Night Train tvrtke European Sleeper krenuti će na svoje prvo putovanje od Berlina do Bruxellesa, sa zaustavljanjima u Rotterdamu, Amsterdamu i još nekim gradovima putu. Do 2024. godine planiraju rutu nastaviti do Dresdena Praga. Putnici koji rezerviraju kartu u Vlaku za laku noć, mogu birati krevet u luksuznim spavaćim kolima, skromnijem couchette-u ili obično sjedalo.

Europski čelnici sve više potiču putnike da putuju vlakom, a ne zrakoplovima kako bi se smanjila emisija stakleničkih plinova. Francuska je nedavno, na primjer, zabranila neke domaće letove na kratkim relacijama koje su povezane kratkim putovanjem vlakom. Europska povjerenica za promet, Adina Valean, kaže da kako potražnja za zelenom mobilnošću raste, potrebno je da željezničko tržište odgovori bolje i brže.