Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Novo istraživanje otkriva da igranje Tetrisa smanjuje potrebu za hranom i drogom

Tim psihologa istraživao je potencijalne efekte igre te su proučavali ljudske potrebe

ZADNJA IZMJENA: kol 16, 2015
Foto: Jameson Gagnepain/Flickr

Osobe koje provedu barem tri minute igrajući tetris na svojim mobitelima imaju manju potrebu za hranom, spavanjem, seksom i drogom, navodi novo istraživanja znanstvenika iz Australije i Ujedinjenog Kraljevstva.

Tim psihologa sa sveučilišta Queensland i Sveučilišta Plymouth istraživao je potencijalne efekte igranja Tetrisa i pritom su proučavali ljudsku potrebu za hranom i drugim supstancama kao što su alkohol, kava i cigarete.

U istraživanju koje je objavljeno u časopisu Addictive Behaviors, znanstvenica Jackie Andrade sa Plymoutha s kolegama je proučavala podatke 31 studenta u dobi od 18 do 27 godina koji su tijekom istraživanja sedam dana igrali tetris.

Utjecaj igrice nije padao

Ispitanici su putem poruka obavještavali znanstvenike o svojim potrebama, a u njima su također pisali kako su se osjećali. Znanstvenici su zamolili 15 ispitanika da igraju igricu na iPodu 3 minute i da nakon toga obavijeste znanstvenike o svojim potrebama.

Otkriveno je da su ispitanici u 30 posto slučajeva tijekom istraživanja imali potrebu za hranom i pićima koja nemaju alkohola. Istraživanje je također otkrilo da je 21 posto ispitanika imalo potrebu za supstacama kao što su droga, alkohol i cigarete, dok je samo 16 posto ispitanika imalo potrebu za seksom, spavanjem i igranjem igrica sa prijateljima.

Profesor Jon May sa Plymoutha rekao je da su potrebe ispitanika tijekom igranja Tetrisa uvijek bile konzistentne. Studenti su tijekom istraživanja igrali Tetris oko 40 puta, ali utjecaj igrice na njihove potrebe nije padao.

Matej Devčić
Telegram autor
1434 članka Više o autoru
Više s weba