Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Novo istraživanje sugerira da igranje igrica na mobitelu može imati psihoterapeutski učinak i suzbiti loša sjećanja

Ipak, treba biti oprezan da ne bi izazvali suprotan efekt

ZADNJA IZMJENA: tra. 1, 2017
Foto: screenshot

Nakon što doživite nešto traumatično, bolne uspomene tog incidenta često se vraćaju, tijekom vremena kod nekih ljudi takva prisjećanja mogu dovesti do depresije, teške tuge i posttraumatskog stresnog poremećaja.

Nova studija koja je objavljena u časopisu Molekularna psihijatrija sugerira da igranje Tetrisa nakon što doživite traumatično iskustvo može spriječiti stalno prisjećanje na neke od užasnih uspomena, piše Tonic.

Zaustavljanje traumatičnih sjećanja

Istraživanje je vodila profesorica psihologije Emily Holmes sa Karolinska instituta u Švedskoj i psihologica Lalitha Iyadurai sa Sveučilišta u Oxfordu. Na temelju posljednih istraživanja i koncepta neuroznanosti, tim je došao do pretpostavke da igranje određene igre može zaustaviti porast invazivnih uspomena.

71 sudionik istraživanja su bili ljudi koji su bili u bolnici John Radclife u Oxfordu na hitnoj pomoći gdje su primljeni nakon prometne nesreće. Od polovice grupe se tražilo da se podsjeti na traumatična sjećanja nakon što su 20 minuta igrali Tetris. Druga polovica nije igrala. Sve ovo se dogodilo u roku od 6 sati nakon nesreće koju su sudionici doživjeli. Sljedeći tjedan svi sudionici su zabilježili sjećanja koja su imali.

Iznenađujući rezultati

Ne samo da su oni koji su igrali Tetris imali 62 posto manje intenzivna sjećanja, nego su rekli i kako se osjećaju manje zabrinuto zbog takvih misli. Jedan sudionik je rekao kako je igra obuzela njegove misli u vrijeme kad bi vjerojatno sjedio i razmišljao, te žalio sam sebe.

Osim toga, smatraju da bi i druge igre kao Candy Crush mogle imati sličan efekt. Primijetili su i da neki verbalni zadaci ako što su čitanje i križaljke nisu toliko od pomoći. Dakle treba se raditi o vježbama koje su orijentirane vizualno i prostorno, baš kao što Tetris i je.

Samo odgađanje?

Iako rezultati zvuče obećavajuće, Rachel Yehuda, psihologica i direktorica medicinske škole Mount Sinai, kaže da se ovako nešto treba uzeti s rezervom. Igranje Tetrisa, kao i uzimanje lijekova, može odgoditi učinke traumatičnog događaja koji će vam se kasnije vratiti, smatra. Bitno je da ne odbacimo intenzivna sjećanja, moramo se baviti njima, kaže.

Takva sjećanja postoje kao način da se naše tijelo nosi s traumom. “Mi ne želimo biti preokupirani našim traumama, ali ih također ne želimo negirati ili izbjegavati”, pojašnjava Yehuda. Dugoročnije studije trebale bi biti provedene kako bi bili sigurni da ljudi igranjem određenih igrica zapravo samo ne potiskuju stvari koje treba riješiti.

Tajana Vlašić
Telegram autor
3206 članaka Više o autoru
Više s weba