Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

O divno, izgleda da je miris kave dovoljan za bolji rad mozga

Ispitanici koji su rješavali ispit u sobi koja miriše na kavu imali su bolje rezultate

ZADNJA IZMJENA: srp 22, 2018

Nova studija otkriva da je miris kave dovoljan za bolji rad mozga. U testovima koje su proveli znanstvenici sa Stevens Institute of Technology iz New Jerseyja, ljudi koji sjedili u sobi koja miriše na kavu bolje rješavaju testove jer im mozak reagira kao da su konzumirali kofein. Za kavu se već smatra da smanjuje rizik srčanih bolesti, potiče metabolizam i smanjuje šanse da umremo mladi.

Znanstvenici kažu da bi ovo saznanje moglo poslužiti poslodavcima i arhitektima da promjene način na koji se ljudi ponašaju u zgradi. Teoriju su testirali znanstvenici na studentima koji su pisali ispit iz algebre. Grupa studenata koja je testove rješavala u sobi s mirisom kave, imala je bolje rezultate od druge grupe u sobi bez stimulativnog mirisa.

Utjecaj na depresiju i dugotrajno pamćenje

Nije jasno ima li miris kave kemijski učinak na mozak na isti način kao kada je ljudi piju. Sugerira se da se radi o placebo efektu. Mozak ljudi, prepoznavajući miris kave, reagira na sličan način kao kada se kava popije. Kofein je stimulant, što znači da aktivira mozak i centralni živčani sustav, smanjuje umor i čini ljude budnijima i fokusiranijima. Nedavna istraživanja pokazuju da kava smanjuje rizik depresije, potiče dugotrajno pamćenje, i štiti od Alzheimera i demencije.

“Njuh je jedan od naših najjačih osjeta”, kaže autorica studije profesorica Adriana Madzarov. “Poslodavci, arhitekti, graditelji, iznajmljivači prostora i drugi mogli bi koristiti suptilne mirise u oblikovanju dojma zaposlenih ili drugih korisnika. Ovo je područje svakako interesantno i ima veliki potencijal.”

Eva Benedik
Telegram autor
1751 članak Više o autoru
Više s weba