Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

OVAJ SADRŽAJ OMOGUĆUJE PROSTORIA

Ona stoji iza najprodavanijih Prostorijinih sofa. Upoznajte arhitekticu Sanju Knezović

Dizajnirala je popularne Match i Cloud i tu sa svojim predanim radom u Prostoriji nije stala

Sanja Knezović
FOTO: Sandro Lendler

Od osnutka hrvatskog proizvođača namještaja Prostorije, Sanja Knezović, kako mi govori odmah na početku našeg susreta u njihovom impozantnom salonu u Bauerovoj, sudjeluje u svim kreativnim procesima: od izgradnje tvornice, razvoju proizvoda, procesa i tržišnom pozicioniranju. No, posljednjih nekoliko godina fokusirana je na strateški razvoj maloprodaje, a paralelno, doznajem, vodi i mali projektni biro unutar Prostorije čiji projekti nisu uvijek direktno vezani uz njihove kolekcije, a ovisne su o željama klijenata.

Modularna sofa Cloud Prostoria

Sve to skupa bio mi je dovoljan povod za razgovor s ovom uspješnom i strastvenom arhitekticom, kao i činjenica da je upravo Sanja dizajnerica popularnih komada Match i Cloud koji su na tržište izašli još 2012. godine, a riječ je o i dan danas o najprodavanijim Prostorijinim proizvodima iz kategorije modularnih sofa. Pitam Sanju u čemu je njihova tajna i postoji li u biti razlika u pristupu kada arhitekt dizajnira namještaj u odnosu na dizajnera.

Modularna sofa Match Prostoria

“Tajna Matcha i Clouda je u tome da su to izrazito udobne modularne sofe. Sve što sofa u dnevnoj sobi treba biti jest da te opusti i omogući ugodno druženje s obitelji i prijateljima. U Prostoriji se inače bavimo projektiranjem udobnog namještaja koji te prati kroz život, a pristup arhitekata u dizajniranju je dijametralno suprotan. Ne samo u mjerilu nego i percepciji. Mi projektiramo prostorije, zatvaramo volumen uz poštivanje funkcionalnih zadatosti i konstantno preispitivanje odnosa u prostoru. Mobilijar je produžena ruka u tom procesu. U dobrom projektu to se osjeti, a određeni predmet, rasvjetno tijelo, stol ili stolica su akcenti. Dizajneri stvaraju akcente, oni žele da njihov uradak bude drugačiji, da bude akcent u prostoru. Nama to nije ključno” objašnjava mi vrlo precizno ova dugogodišnja arhitektica s iskustvom koju naravno odmah pitam i koje Prostorijine komade ima u vlastitoj kući, i jesu li joj možda već dosadili.

Cloud (modularna sofa), Strain (naslonjač) Sandro Lendler

Iako sam realno mogla pretpostaviti, Sanja mi odmah govori sa smiješkom da pokušam pogoditi što se sve krije u njezinom domu iz te domene. Otkriva potom ponosno kako je upravo Match sofa mjesto gdje se nakon cjelodnevnog izbivanja skupe i uživaju svi obiteljski u zajedničkom druženju. “Match mi nije dosadio ni nakon skoro desetljeća. Puno teže je dizajnirati oblike koji su klasični, gotovo obični, i ostvariti neku interakciju s njima. Osim toga, naš kućni Match nalazi se u dobrom društvu. Usudila bih se reći u najboljem društvu. Dvije fotelje PK-22 Poul Kjaerholma okružuju ili zaokružuju naš dnevni boravak” priznaje mi ova ljubiteljica dizajnerskih komada istančanog i odmjerenog ukusa.

No, kako smo naš razgovor vodile u vrlo ugodnom okruženju, njihovom salonu u Bauerovoj 3 u Zagrebu, koji je inače i najduže prisutan na tržištu, za razlika od Prostorijinih salona u Rijeci (Dolac 9A) i Splitu (Poljička 28b) koji su aktivni tek par godina, logično pitanje koje se nametnulo samo od sebe jest bilo kupuje li se njihov namještaj jednako u svim dijelovima Hrvatske.

Sanja Knezović u razgovoru s Laticom Martinis Filković Sandro Lendler

“Naši klijenti nalaze se diljem Hrvatske i njihova estetika se očekivano razlikuje. Nastojimo se približiti ukusima Dalmacije, Istre ili Slavonije, a da pri tome naša estetika i filozofija branda ostanu dosljedne. Nevjerojatne transformacije može doživjeti svaki predmet ako mu unesete drugu boju, teksturu i obradu. Salon i ekipa u Bauerovoj su iskusni putnici u ovoj, sljedeće godine, desetogodišnjoj priči. Klijenti to osjete i zato najviše dolaze po savjete ondje. Rijeka i Split polako zadobivaju povjerenje i klijenti se okreću bližim destinacijama” nastavlja dalje, dok se spontano prebacujemo i na temu pandemije, potresa i aktualne izvanredne situacije u kojoj baš nitko globalno nije ostao neokrznut.

Moja sugovornica govori kako ipak u svakom zlu ima i nečeg dobrog. Smatra kako je pandemija donijela i vratila neke dobre, stare vrijednosti. “Dom je tako dobio svoj stari sjaj. Ljudi su ponovno oživjeli dom kao mjesto gdje se trebaju osjećati dobro i gdje trebaju živjeti s obitelji. Nama je ova poslovna godina bolja nego prošla upravo iz tih razloga. Disperzivnost tržišta je Prostoriji donijela plodnu godinu. Nismo imali puno opremanja javnih prostora, ali nam se rezidencijalno opremanje povećalo” iznosi iznenađujuće, ali i u neku ruku pomalo očekivane činjenice.

Layout (modularna sofa), Trifidae (naslonjač) Sandro Lendler

Na temu profila kupaca, Sanja ističe kako se on pak nije promijenio, samo odnosi i način kupovine. Za klijente koji i nisu u pratnji arhitekata pomno promišljaju svoje životne prostore, traže stručno mišljenje i s njima, nastavlja, u Prostoriji ostvaruju partnerski odnos. Ne kupuju samo proizvod koji im se sviđa, nego ga žele smjestiti u zadani prostor na pravilan način, da svojim dimenzijama, oblikom, bojom i popratnim accessoriesom dobije dodatnu vrijednost. “I to nas čini jako sretnima, ne samo kao proizvođača tih proizvoda nego kao stručnog osoblja koje je zadovoljilo svojom ulogom u cjelokupnom procesu projektiranja” ponosno naglašava.

Upravo je to jedna od glavnih specifičnosti Prostorijinih salona, stručno i educirano osoblje koje će vas ondje uvijek dočekati s konkretnim savjetom, sugestijom, biti od velike pomoći itd. Kako Sanja govori iz iskustva, klijenti žele da im njihov željeni proizvod, onaj koji im se najviše sviđa, smjeste u određeni prostor. Taj zadatak može obaviti isključivo osoba koja zna sve parametre da ta interakcija bude uspješna. Nije rijedak slučaj da klijent nakon dublje analize odabere i dijametralno suprotnu kolekciju jer zajedničkim snagama, klijenta i Prostorijinog osoblja, zaključe nerijetko da im ona bolje odgovara njihovom načinu života.

Salon Prostorije u Zagrebu (Bauerova 3) Sandro Lendler

Dalje u razgovoru, Sanja u kontekstu Prostorijinih specifičnosti skreće pažnju i na njihov projekt održivost, točnije susjedni dućan Štof u Bauerovoj 9 koji po pristupačnim cijenama ekskluzivno nudi ostatke tkanina iz Prostorijine proizvodnje koje su redom od vrhunskih svjetskih proizvođača tkanina za namještaj.

“Naime, sve vrste tkanina koje ostaju nakon proizvodnje, Prostoria dalje reciklira u obliku navlaka za jastuke koje prodaje u Štofu ili se prodaju dalje kao repro-materijal. Međutim, baš je Štof taj most koji ljudima omogućuje da dođu do kvalitetnih dizajnerskih tkanina koje se inače ne mogu naći nigdje u maloprodaji. Pored toga, ondje se nudi i usluga pretapeciravanja vintage namještaja, koje izvodi iskusni majstori iz Prostorije” objašnjava.

Salon Prostorije u Zagrebu Sandro Lendler

Iako kroz razgovor sa Sanjom stječem dojam da je u duši minimalistica, nisam izdržala da je ne upitam koji trendovi je u smislu uređenja interijera pomalo iritiraju, a kojima je pak recimo više sklona. Odmah mi daje do znanja kako je upravo riječ trend ta koja je u svemu tome najviše iritira jer se učestalo krivo interpretira i koristi.

“Trendovi se prate, ali se ne koriste zbog same oznake svježeg i novog. Oni se rabe kad ih možete upotrijebiti u svojem projektu jer tamo pripadaju koncepcijski. Prva rečenica koju kažem svakom svom klijent jest da me odabir boja ne brine i da ćemo se oko toga lako dogovoriti. Brine me definiranje prostora po njihovoj mjeri življenja, funkcioniranja. Da im život bude lakši, ljepši itd.” objašnjava dok je ja molim za kraj da mi još u jednoj rečenici opiše Prostoriju danas i što ona za nju predstavlja i jest. Sanja jezgrovito i vrlo jasno ističe kako je Prostorija niša za promicanje estetskih, kulturnih i ljudskih vrijednosti dok se ja s njom iz svega što sam dosad spoznala zbilja mogu složiti.

Modularna sofa Convert Sandro Lendler
Sofa i fotelja Impression (salon Prostorije u Zagrebu) Sandro Lendler

Ovaj sadržaj omogućuje Prostorija, u suradnji s TG Studiom, in-house content marketing agencijom Telegram Media Grupe.