Nekad je nužno odabrati stranu

Online nastava otkrila je goleme razlike među učenicima u svijetu. Skoro pola ih doma nema pristup internetu

Čak 706 milijuna učenika nema pristup internetu, upozorava UNESCO

16.03.2020., Zagreb - Osnovnoskolci uce gradivo od kuce uz pomoc aplikacije ClassDojo. 
Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Za praćenje nastave na daljinu polovica učenika u svijetu – 826 milijuna učenika i studenata – nema kod kuće računalo, naglasio je UNESCO, dok se većina zemalja suočena s pandemijom Covida-19 odlučila za taj pristup. “A 43 posto njih ili 706 milijuna nema pristup internetu”, dodaje UNESCO u priopćenju i upozorava na “zabrinjavajuće podjele u nastavi na daljinu”.

UNESCO naglašava kako su razlike posebno izražene u siromašnim zemljama, primjerice, “u subsaharskoj Africi gdje 89 posto učenika nema doma računalo i 82 posto nema internet”, upozorava UN-ova organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu. “Iako mobiteli učenicima omogućuju pristup informacijama, međusobnu kao i povezanost s nastavnicima, oko 56 milijuna učenika živi u mjestima koje ne pokrivaju mobilne mreže, od kojih polovica u subsaharskoj Africi”, dodaje UNESCO.

Nužni dodatni napori za povezanost sviju

Te podatke je prikupila Međunarodna radna skupina za učitelje kojom koordinira UNESCO, na temelju podataka njihovog strateškog instituta i Međunarodne unije telekomunikacija (UIT), stoji u priopćenju. Najmanje 1,5 milijarde učenika i 63 milijuna nastavnika osnovnih i srednjih škola zahvaćeno je neviđenim promjenama koje je izazvala pandemija Covida-19 i zatvaranjem škola u 191 zemlji, prema podacima UNESCO-a.

Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a, ocijenila je da su potrebni dodatni napori kako bi se omogućila povezanost sviju, ali također i podrška drugim alternativama, posebice radio i tv-emisijama, kao i kreativnosti u svim oblicima učenja.