Otkriven najraniji sačuvani Michelangelov crtež, bio je tinejdžer kad ga je napravio

Golema je sreća što je crtež sačuvan, budući da je Michelangelo uništio brojne svoje radove prije smrti

Daniele da Volterra (Daniele Ricciarelli) (Italian, Volterra 1509–1566 Rome)
Michelangelo Buonarroti (1475–1564), probably ca. 1544
Oil on wood; 34 3/4 x 25 1/4 in. (88.3 x 64.1 cm)
The Metropolitan Museum of Art, New York, Gift of Clarence Dillon, 1977 (1977.384.1)
http://www.metmuseum.org/Collections/search-the-collections/436771
FOTO: Wikimedia Commons/The Metropolitan Museum of Art

Britanski povjesničar umjetnosti Timothy Clifford identificirao je najraniji sačuvani crtež velikoga renesansnog umjetnika Michelangela Buonarrotija, piše Artsy, portal na kojem možete i vidjeti crtež. Napravljen je olovkom i tintom prikazuje figuru čovjeka koji sjedi na nečemu nalik tronu, odjevenog u togu, a u ruci drži žezlo. Clifford smatra da je djelo nastalo 1487. godine, kada je Michelangelo imao 12 ili 13 godina.

“Ovo je najraniji poznati Michelangelov uradak, a nastao je godinu ili dvije prije bilo kojega drugog njegova rada za koji znamo, što ga čini posebno fascinantnim”, rekao je britanski povjesničar. Crtež pod nazivom “The Seated Man” u vlasništvu je anonimnoga britanskog kolekcionara koji ga je kupio u jednoj francuskoj aukcijskoj kući godine 1989. Tada je pripisan neidentificiranom umjetniku. No pošto je drugi povjesničar umjetnosti Miles Chappell ‘natuknuo’ da bi se moglo raditi o Michelangelovu djelu, kolekcionar je kontaktirao Clifforda.

Prava je sreća što je crtež sačuvan

Rad je trenutačno izložen u Muzeju lijepih umjetnosti u Budimpešti na izložbi talijanskih crteža iz 16. stoljeća pod nazivom “Triumph of the Body: Michelangelo and Sixteen-Century Italian Draughtsmanship”. U katalogu izdanom u povodu izložbe, Paul Joannides koji proučava Michelangelova djela potvrdio je Cliffordovo otkriće, a kustos izložbe Zoltan Karpati smatra da je prava sreća što je crtež sačuvan s obzirom na to da je Michelangelo uništio brojne svoje radove.

“Neposredno prije smrti Michelangelo je spalio velik broj svojih crteža, skica i karikatura nastojeći spriječiti da bilo tko dobije uvid u njegov razvojni put, a sve iz straha da bi javnost njegova djela mogla doživjeti nesavršenima”, kazao je povjesničar Giorgio Vasari.