Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ovaj je tip australskim medijima prodao priču da je relevantan društveni komentator, a onda mu se priča raspala

Uskoro su mediji saznali da laže manje više o svemu u svom životu

ZADNJA IZMJENA: sij 8, 2018
Foto: Twitter screenshot

U proteklom tjednu, lokalni mediji u australskom Melbournu raspisali su se o problemu afričkih bandi koje navodno teroriziraju grad. Tema je brzo došla u fokus nacionalne javnosti, naslovnice medija pozivale su političare na akciju, a jedan je lokalni političar izjavio da je situacija “izvan svake kontrole”. Otišlo je toliko daleko da je ministar unutarnjih poslova Peter Dutton tijekom jednog radijskog gostovanja izjavio da se ljudi u Melbournu “boje izlaziti u restorane”.

No podaci su, piše Mashable, ipak nešto drugačiji. Iako su doseljenici iz Sudana i Kenije u statistikama o počinjenim zločinima zastupljeni u većem broju no što je njihov udio u populaciji, teško se može reći da je nastala kriza zbog afričkih bandi. Pozadina ovakvih natpisa vjerojatno se može objasniti činjenicom da se u saveznoj državi Victoriji ove godine održavaju izbori.

U cijelom kaosu, jedno je pak ime privuklo pozornost lokalnih medija. U televizijskim emisijama koje su se bavile navodnom krizom, kao komentator se počeo pojavljivati stanoviti Nelly Yoa, mladić predstavljen kao aktivist iz Južnog Sudana, koji je na televiziji govorio protiv bandi.

Mediji nisu previše sumnjali u njegove tvrdnje

Osim pojavljivanja na televiziji, Yoa je napisao i članak za lokalne novine, The Age, u kojem piše o tome kako se treba postaviti prema afričkim bandama. U tekstu tvrdi da “osobno poznaje i mentorira članove bandi, u i izvan zatvora”. Osim toga, iznosi tvrdnju da postoji ozbiljan problem oko mladih Afrikanaca u Melbournu. Tvrdi da je i sam 2011. godine napadnut mačetom.

Australski su mediji Yoaine tvrdnje isprva prenosili bez previše sumnje, no njegova se priča, zapravo, vrlo brzo počela raspadati. Prvo je ogranizacija Sudanaca iz Victorije pod imenom The South Sudanese Community Association objavila kako nema pojma tko je Yoa, niti da zna ikoga koga je taj tip navodno mentorirao. “Laž je da pomaže mladeži. Taj tip pomaže samo sebi. Naša zajednica u Melbournu nije tako velika. Kako to da nitko nije čuo za njega?”, rekao je glasnogovornik udruge Richard Deng.

Osim što se pohvalio navodnim dobročinstvom, Yoa je u tekstu u Ageu pisao i o tome kako je u mladosti bio talentiran nogometaš, i da je dospio do, doduše neuspješnih, probi u britanskim nogometnim klubovima Chelsea i Qeens Park Rangers. I to se, na kraju, pokazalo kao ne baš potpuna istina. Na novinarske upite, iz kluba QPR rekli su da nema nikakvih podataka o tome da je Yoa ikada imao posla s klubom.

Jedan autor optužio ga je za plagiranje

Yoa je, unatoč tome, na Twitteru objavio izjavu u kojoj inzistira da je doista išao na probu u oba kluba, iako je tvrdnja da je bio na probi u QPR-u prilično sporna, a napao je i novinare zbog nemara kod izvještavanja. Osim toga, Yoa je tvrdio da je bio povezan s različitim azijskim nogometnim klubovima, kao i profesionalnim klubovima iz Australije, ali da je kasnije počeo profesionalno igrati australski nogomet za klub Collingwood.

I tu je demantiran. Naime, predsjednik Collingwooda, Eddie McGuire, novinarima Herald Suna rekao je da je Yoa stvarno aplicirao za poziciju u njihovom klubu, ali da je ta prijava odbijena. Naposljetku, nakon što je Yoain članak postao meta prepucavanja, javio se i autor Manola De Vos, i to s tvrdnjom da su u članku objavljenom u Ageu plagirani dijelovi jednog njegovog članka. De Vos je na Twiiteru napisao da očekuje da se Yoain članak ukloni s interneta.

Taj je članak sada objavljen uz dodatak koji čitatelje upozorava o Yoainoj sumnjivoj povijesti, a napominju i da se dijelovi teksta čine plagiranima. “The Age prihvaća da je kredibilitet gospodina Yoae trebalo bolje provjeriti i ispričava se što to nije učinjeno. Također, ispričavamo se gospodinu De Vosu. Gospodin Yoa poriče da je plagirao njegov članak”, stoji u upozorenju.

Još dva štikleca

S obzirom da je priča o Yoai u Australiji postala medijski hit, novinari su počeli kopati po njegovim profilima na društvenim mrežama. Tako se otkrilo da Yoa na svom profilu na Twitteru tvrdi da ga sponzorira Nike i da je ambasador za American Express. Iz Nikea su Fox Sportsu Australia rekli da Yoau nikada nisu sponzorirali, a iz American Expressa su rekli BuzzFeedu da Yoa nije bio ambasador njihova brenda za Australiju.

Kao dodatni zabavni detalj u ovoj bizranoj priči, ispostavilo se kako ovo nije jedini put da se Yoa pojavljivao u medijima. Naime, prije par godina američki je tabloid TMZ objavio da su poznati reperi Ty Dollar Sign i YG nagodili s Yoaom kako navodni fizički obračun u jednom noćnom klubu ne bi završio na sudu.

Više s weba