Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ovo je 5 namirnica za kojima uporno posežemo kad smo umorni, ali nam zapravo ubijaju energiju

Najbolje je, tvrde nutricionisti, pojesti jabuku ili šaku orašastog voća

ZADNJA IZMJENA: tra 22, 2016
Foto: Matthew Kang/Flickr

Svi imamo trenutke u danu kada nam padne energija i kada posežemo za raznim proizvodima u nadi da će nas razbuditi i dati nam injekciju energije.

No, pokazalo se da je većina namirnica za kojima ljudi posežu kako bi si podigli energiju pogrešna te da izazivaju kontraefekt, ostavljajući naše tijelo s još manje energije nego ranije.

Najbolje je, tvrde nutricionisti, pojesti jabuku ili šaku orašastog voća. Ovo je pet namirnica, kako piše Daily Mail, za kojima najčešće posežemo u nadi da ćemo vratiti energiju, a koje su potpuno pogrešne:

1. Kava

kava2
Povećava energiju samo kratkoročno, a onda nam je gore flickr

Kofein je prvi na listi pića za kojima posežemo kada nam padne energija. No, to je pogrešno. Nutricionistica Zoe Bingley – Pullin objašnjava zašto kava nije najbolji izbor:

“Ne samo da je kava diuretik, ona zaustavlja apsorpciju tekućine i izlučuje željezo iz organizma. Iako će kofein kratkoročno povećati vašu energiju, to će se brzo smanjiti te ćete za sat vremena biti još umorniji nego prije kave.”

2. Energetska pića

pića
Sadrže mnogo kofeina kao i velike količine šećera flickr

Isto kao i sva gazirana pića loš su odabir za podizanje energije. Sadrže mnogo kofeina kao i velike količine šećera. I dok će neki pomisliti da su dijetna bezalkoholna pića bolji izbor, Bingley – Pullin tvrdi da nisu jer će od njihova sastava i količine šećera organizam morati još aktivnije raditi.

“Vaša jetra će se aktivirati kako bi aposrbirala sve negativne sastojke te ćete se ubrzo osjećati umornijima”, objašnjava.

3. Bijeli kruh

kruh2
Izbjegavajte namirnice s visokim glikemijskih indeksom flickr

Namirnice s visokim glikemijskim indeksom poput bijelog kruha ili bijele tjestenine uzrokuju nagli porast šećera u krvi koji potom vrlo brzo pada.

4. Fast food

food
Kada smo umorni često posežemo za fast foodom flickr

Iako često kada smo umorni i neispavani žudimo za nezdravim namirnicama poput fast fooda i čipseva, nije pametno posezati za istima.

Osim što ćemo konzumacijom takve hrane biti još umorniji, nagomilavamo kalorije koje se talože u tijelu pa se debljamo. Umjesto toga nutricionistkinja preporučava jabuku ili orašasto voće.

5. Slatkiši

6006004869_893d00672e_o
Kolači i čokolada nisu dobar odabir flickr

Ni slatkiši nisu dobar odabir jer djeluju samo kratkoročno. Kada pojedemo nešto slatko, osjetimo nalet energije, ali znanstvenici objašnjavaju da je taj osjećaj lažan.

Šećer koji unosimo u hrani daje tijelu glukozu, a glukoza ometa neurone u proizvodnji oreksina. Posljedica je ta što ubrzo nakon jela nastane nedostatak oreksina i to nas čini umornima i pospanima.

Ana Lonjak Božičević
Novinar
824 članka Više o autoru
Više s weba