Ovo je 6 načina kako biti optimist, a da pritom ne poričete stvarnost (i ne ispadnete budala)

Studije povezuju optimizam s boljim zdravljem, ali važno je biti realan

ZADNJA IZMJENA: lis 26, 2015
Foto: Chris & Karen Highland/Flickr

Gledati svijet kroz ružičaste naočale je zdravo, ali ignoriranje stvarnosti može biti samodestruktivno. Na žalost ima ljudi koji brkaju zdrav optimizam sa negiranjem stvarnosti.

Nijihov uvijek optimističan stav čini ih nepripremljenima na neočekivane životne izazove zbog čega često precjenjuju svoje mogućnosti jer ne prakticiraju realistični optimizam.

Iako sve studije povezuju optimizam sa boljim zdravljem i većim prihodima, važno je biti realan. Evo šest načina kako biti optimističan, a ne biti budala.

1. Očekujte uspjeh ali nemojte misliti da ćete do njega lako doći

Samouvjerenost može uzrokovati da ne ulažete dovoljno truda u ono što radimo
Samouvjerenost može uzrokovati da ne ulažete dovoljno truda u ono što radimo Dave/Flickr

Ne dozvolite da vas optimistična očekivanja spriječe da marljivo radite. Bilo da pokrećete novi posao ili se natječete sa najvećim protivnikom na sportskom terenu, samouvjerenost može uzrokovati da ne ulažete dovoljno napora u pobjedu.

Vizija uspjeha može pomoći da ga dosegnete, ali ne znači da ćete na vrh stići bez borbe. Vaša razmišljanja itekako utječu na vaše ponašanje pa nemojte misliti “ovo je lak zalogaj” nego se podsjetite da morate naporno raditi. Što se više trudite, veća je vjerojatnost da ćete postići cilj.

2. Ne dozvolite da želja sakrije istinu

Zdravi optimizam ne idealizira istinu, osobito kad se radi o drugim ljudima. Previdjeti da netko laže, vara ili krade, samo zato jer je krasna i ljubazna osoba, nikome ne čini uslugu. Vjerovanje osobi u koju ne biste trebali imati povjerenja ili ako postanete žrtva vrhunskog manipulatora, ostavit će vas da se osjećate kao budala.

Priznanje da netko loše odlučuje, ima loš stav ili se ponaša loše prema drugima, ne čini vas pesimistom nego prije znači da ste realni. Lijepo je vidjeti dobro u drugima, ali je jednako važno prepoznati nedostatke. Svatko ima dobre i loše osobine pa budite otvoreni da biste imali pravu sliku.

3. Priznajte svoju snagu ali ne precjenjujte svoje mogućnosti

15254838782_4678dee46a_o
Ako ste odličan prezenter nastavite raditi da budete još bolji Biblioteca Centrală a BM "B.P.Hasdeu"/Flickr

Zdravo samopouzdanje je dobro ali kompleks superiornosti može sabotirati napore. Ako vam optimizam prelazi granice pa prelazi u aroganciju, morat ćete još bolje pokazati svoje sposobnosti pa bolje da ih izoštrite.

Bez obzira na to koliko ste dobri, uvijek možete biti bolji. Da li ste odličan prezenter, iskusni prodavač ili prirodni vođa, nastavite raditi da budete još bolji. Znajte što je vaša snaga i ostavite prostora da je povećate.

4. Ne brkajte pozitivno razmišljanje sa magičnim

Postoji razlika između optimističnog razmišljanja i onog magičnog. Puno ljudi kaže da samo treba misliti pozitivno i stvari će se odviti same od sebe. Kao da će pozitivan stav učiniti nešto magično. Pozitvno razmišljanje pomaže da se osjećamo dobro ali sigurno ne mijenja svijet.

Razmišljanje, ja to mogu, pomaže samo ako utječe da se ponašate na način koji poboljšava šanse za uspjeh. Morate kombinirati pozitivne misli sa pozitivnim radnjama ako želite postići pozitivne rezultate.

5. Vjerujte u plan A dok stvarate plan B

341673566_70fd374453_o
Uvijek je mudro imati rezervni plan Tojosan/Flickr

Vrlo optimistične osobe često kažu stvari kao, znam da će se stvari riješiti. Uzbuđenje može uzrokovati da podcijite rizik koji postoji u nekoj situaciji. U nastojanju da ostanete lojalni optimističnom stavu, odbijate razmišljati što će se dogoditi ako plan A ne profunkcionira.

Makar je dobro biti pun nade da će prvi pokušaj biti uspješan, mudro je imati rezervni plan. Bez obzira na to koliko se nadate da će sve ići lako, pripremite se na najgori scenarij. Bolje nego da inzistirate na tome da će stvari ići po planu, ostanite optimistični iako stvari ne idu glatko od prve.

6. Prakticirajte realistični optimizam

Vaš unutrašnji monolog ima glavnu ulogu u tome kako se osjećate i kako se ponašate. Biti negativan nije zdravo ali isto tako gledanje na svijet kroz ružičaste naočale može biti štetno ako vas čini nepripremljenima za stvaran život. Zdrave razine optimizma dobre su za pravilnu procjenu.

Trenirajte mozak da budete realno optimistični. Zadržite pozitivan izgled dok istovremeno priznajte realnost situacije pa ćete povećati šanse da dosegnete cilj.

 

 

Eva Benedik
Telegram autor
1919 članaka Više o autoru
Više s weba
Ostanite uz telegramov program