Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kraj jedne ere: Playboy ide u redizajn, objavio da više neće objavljivati fotografije golih žena

Objavljivat će fotografije žena u provokativnim pozama, ali neće biti gole

ZADNJA IZMJENA: lis 13, 2015
Foto: Josh McGinn/Flickr

Prošlog mjeseca Cory Jones, glavni urednik Playboya posjetio je osnivača tog časopisa, Hugha Hefnera. Razlog je bio taj što je Jones odlučio Hefneru predstaviti svoj radikalan plan, da Playboy, časopis koji je predvodio seksualnu revoluciju u Americi, prestane objavljivati fotografije golišavih žena.

Hefner, koji sad ima 89 godina, ali je još uvijek naveden kao glavni urednik časopisa, na taj prijedlog je pristao. Playboy kreće u redizajn, a golišave djevojke s njegovih stranica trebale bi nestati do izdanja u ožujku, piše New York Times.

Da, Playboy će i dalje objavljivati fotografije žena u provokativnim pozama samo one neće više biti potpuno gole. Objašnjenje Playboyevog rukovodećeg tima za ovaj potez prilično su jednostavna. Kažu kako je Playboy bio pionir i predvodnik ovakvih promjena, ali danas kad svatko ima pristup internetu i bezbroj stranica sa sadržajem na kojem se nalaze golišave djevojke, njegova snaga se promijenila.

“To je bitka u kojoj smo se borili i dobili je. Sada su svi jedan klik udaljeni od svakog seksualnog čina i poze koju su zamislili i to je svakome danas besplatno. A u ovom trenutku za nas je to postalo i passe”, objasnio je Scott Flanders iz Playboya za New York Times.

Nekad su prodavali 5,6 milijuna primjeraka

Izdanja iz zlatnih 1970-ih godina danas se smatraju kolekcionarskim primjercima
Izdanja iz zlatnih 1970-ih godina danas se smatraju kolekcionarskim primjercima Jason Burrows/Flickr

Za generacije američkih muškaraca, ali i mnogih diljem svijeta, čitanje Playboya bio je kulturni ritual, zabranjeno uzbuđenje koje su konzumirali uz svjetiljku, piše New York Times, a sad kad svaki tinejdžer ima pristup internetu, pornografski časopisi, čak i oni koji se svrstavaju uz bok Playboyu, izgubili su svoju vrijednost da šokiraju pa samim time i svoju komercijalnu vrijednost te kulturnu važnost.

Naklada je od 5,6 milijuna prodanih primjeraka 1975. godine, danas pala na oko 800 tisuća, a mnogi od časopisa koji su ga slijedili do danas su nestali. Prethodni napori da se obnovi Playboy, nikad nisu do kraja uspjeli.

Jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu

310069352_7e01bc5e9f_b

No, Playboyjev logo jedan je od najprepoznatljivih u svijetu, zajedno s onim od Nikea i Applea. Njegova moć nekad je dosezala do te razine da je sud donio odluku kako je uskraćivanje Playboya na Brailleovom pismu za slijepe, kršenje američkog Prvog amandmana. Za Playboy su intervju dali ljudi kao što su Malcolm X i Martin Luther King Jr., a brojne zvijezde pop kulture na vrhuncu svoje karijere, poput Marilyn Monroe, Naomi Campbell i Madonne, pozirale su gole njihovim fotografima.

Neki se pitaju što ostaje od Playboya kad se makne eksplicitni sadržaj. Kolumna o seksu, istraživačko novinarstvo, umjetnost ciljana prema mladim uspješnim muškarcima koji su odrasli konzumirajući pornografiju na internetu potpuno besplatno, poručuju iz Playboya.

Tamara Matković
Novinarka
979 članaka Više o autoru
OGLASI
učitavanje...
Više s weba