Pogled na zelenu površinu poboljšava pažnju kod učenika i smanjuje im stres, tvrdi novo istraživanje

Prethodna su istraživanja pokazala da su mnoga djeca zbog stresa lošija u školi

FOTO: Picasa 2.7

Novo istraživanje objavljeno u časopisu ‘Landscape and Urban Planning otkrilo je da učenici koji imaju pogled na zelenu površinu imaju više pozornosti na nastavi i manje su pod stresom. Prethodna su istraživanja pokazala da su mnoga djeca zbog stresa lošija u školi.

Istraživanje je provedeno na 100 učenika iz pet srednjih škola u Illinoisu koji su u tri različite učionice rješavali niz zadataka poput lektoriranja nasumičnih rečenica ili rješavanja matematičkih zadataka. Jedna učionica imala je pogled na zgradu, druga na zelenu površinu, a treća nije imala prozore.

Učenici su rješavali i test pažnje i ispunili upitnike prije i nakon rješavanja zadataka te tijekom pauze. Na taj način se mjerila njihova razina stresa i mentalni napor, a učenici su tijekom ispitivanja na zapešćima i prstima nosili uređaje koji su mjerili njihove otkucaje srca, razinu znojenja i tjelesnu temperaturu.

Prirodno osvjetljenje učionica ne pomaže

2399010638_c99a97b2ba_o
Bolji rezultati zbog pogleda na prirodu Kate/Flickr

Učenici koji su tijekom rješavanja testa imali pogled na zelenu površinu postigli su bolje rezultate nego oni koji su imali pogled na zgradu ili prazan zid. Prirodno osvjetljenje učionica nije pomoglo učenicima da funkcioniraju bolje od onih koji su gledali u zid.

Mnoga istraživanja sugeriraju kako je promatranje zelene površine dobro za mentalno zdravlje, ali ovo je posebno uvjerljivo istraživanje jer je bilo kontrolirano.