Pravobraniteljica za djecu Ministarstvu je pobrojala kako moraju popraviti online školu. Oštra je

U današnjem dopisu ističe cijeli niz preporuka za zaštitu najboljeg interesa djeteta u novonastaloj situaciji

Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević danas je uputila dopis Ministarstvu obrazovanja kojim upozorava na probleme u zaštiti prava i interesa djece tijekom provedbe nastave na daljinu. Pirnat Dragičević obratila se Ministarstvu nakon što joj se javila Antonija Petričušić, docentica na Pravnom fakultetu u Zagrebu i majka, s cijelim nizom saznanja o nastavi na daljinu do kojih je došla vlastitim iskustvom i putem Facebook grupe ‘Roditelji o koronaškoli’.

Neke od njih, Petričušić je iznijela prošloga tjedna za Telegram, u tekstu kojim smo otvorili temu problematičnih aspekata nastave na daljinu. Uz iskustva drugih roditelja iz Facebook grupe, Petričušić je Pravobraniteljici ukazala na opseg gradiva koji se obrađuje u školi na daljinu, nedovoljno uvažavanje situacija u kojima se neki učenici nalaze (npr. nedavni potres u Zagrebu), nedostatnu prilagodbu nastavnih sadržaja učenicima s teškoćama, nemogućnost nastave za učenike koji ne poznaju dovoljno hrvatski jezik i tako dalje.

Nedostaje kontakt za sva pitanja roditelja i učenika

Pirnat Dragičević u današnjem dopisu Ministarstvu ističe niz preporuka za zaštitu najboljeg interesa djeteta u nastavi na daljinu. Nužno je, smatra, na web stranice Ministarstva istaknuti kontakt adresu za sva pitanja roditelja i učenika, pogotovo maturanata, na koja će promptno odgovarati predstavnici Ministarstva ili Agencije za odgoj i obrazovanje. Valjalo bi, smatra, uključiti Agenciju u nadzor provedbe nastave na daljinu i pružanje stručne pomoći i podrške profesorima i učiteljima, primjerice u pripremanju prilagođenih materijala za djecu s teškoćama u razvoju.

Naglašava kako u ovom obliku nastave učitelji i nastavnici moraju ostati nositelji nastavnog procesa te ih je nužno, smatra Pravobraniteljica, poticati da više koriste tehnološke mogućnosti kako bi svoja predavanja zadržali u što sličnijem obliku onome što su predavali u školama. S obzirom da oni najbolje poznaju svoje učenike, Pravobraniteljica ističe kako je u virtualnom okruženju ključna ulogu razrednika i stručnih suradnika (psihologa, pedagoga…).

Posebnu pažnju posvetiti prilagodbi nastave za učenike s teškoćama

“Njihova je odgovornost da u provedbi nastave na daljinu upozore na okolnosti koje mogu otežati učenje i izvršavanje zadataka kod pojedinih učenika”, stoji u dopisu Pirnat Dragičević. Posebnu pažnju, dodaje, treba posvetiti prilagodbi nastave na daljinu za djecu s teškoćama u razvoju. Smatra kako učiteljima i nastavnicima u tom smislu valja pružiti online podršku, ali i kako je važno otvoriti kontakt točku za roditelje djece s teškoćama u razvoju, putem koje bi mogli stupiti u kontakt sa stručnjacima iz Ministarstva ili Agencije.

Pravobraniteljica naglašava i kako je “potrebno žurno pristupiti prilagođavanju programa ‘Škole na Trećem’ za učenike s teškoćama u razvoju”. Apelira na Ministarstvo i da čim prije učenike i roditelje upozna s načinom ocjenjivanja u sklopu nastave na daljinu, posebno u strukovnim školama što se tiče odrađivanja stručne prakse i naukovanja. Od Ministarstva očekuje povratnu informaciju o poduzetim aktivnostima za povećanje kvalitete nastave na daljinu.