Prema teoriji zavjere imena popularnih pića Coca Cola i Pepsi imaju skriveno značenje

Navodno je Pepsi anagram za “Platite peni za spas Izraela”, a Coca Cola se prevodi "Nema Muhameda, nema Meke"

FOTO: Troy Coroles/Unsplash

Jedan je korisnik Facebooka prije nekoliko dana na ruskom jeziku objavio video u kojem muška osoba postavlja dva pitanja glasovnom asistentu. Prvo pita što na hebrejskom znači riječ “Coca Cola”, a onda što na hebrejskom znači “Pepsi”.

Glasovni asistent na prvo pitanje odgovara da se Coca Cola na hebrejski prevodi Nema Muhameda, nema Meke.

Za Pepsi pak kaže da ako se riječ okrene naopako i između se stave točkice, slova će pokazati brojeve 12.9.39., što je datum genocida nad Židovima u okupiranoj Poljskoj. Pepsi je i anagram za “Platite peni za spas Izraela”, piše Myth Detector.

Rupe u teorijama

Tvrdnje da Coca Cola i Pepsi imaju veze sa Židovima su teorije zavjere i ne temelje se ni na kakvim činjenicama, piše Business Insider. Osim toga video sadrži niz pogrešaka. Ne Muhamedu, ne Meki vezuje se za arapski jezik, a ne hebrejski, iako ni u tom slučaju nema dokaza o spomenutom značenju.

Ime Pepsi pojavilo se krajem 19. stoljeća, 40 godina prije genocida 1939. godine.

Mit o slovima u zrcalu

Teorije zavjere o imenu Coca Cola postoje desetljećima. A tvrdnja se temelji na teoriji da kada se logotip Coca Cole okrene u zrcalu, slova vizualno podsjećaju na frazu na arapskom.

Business Insider u članku primjećuje da se radi o mitu jer čak i da se slova obrnu trebalo bi ih promijeniti u Coca Cota i tek bi se onda preveli u arapski izraz Nema Muhameda, nema Meke. Logo je nastao u Atlanti 1886.godine kada tvrtka nije imala baš neka znanja arapskome jeziku.

Naziv dolazi od dispepsije

Tvrtka Pepsi je osnovana puno prije događanja u Poljskoj, a naziv Pepsi imaju od 1898. godine. Tvrtka je tvrdila da piće pomaže kod probavnih smetnji ili dispepsije (osjećaj punoće i bola u gornjem dijelu trbuha) pa otuda i naziv, a svako drugo dešifriranje prikazano u videu je neutemeljeno.

Coca Cola i Pepsi dugo nisu izlazili na izraelsko tržište jer je bilo premaleno, a nisu željeli izgubiti ogromno arapsko tržište. Dio stanovništva SAD-a već dugo smatra obje tvrtke antisemitskima, ali se pića danas uspješno prodaju i u Izraelu i u arapskim zemljama Bliskog istoka.