Prije 14 godina se skinuo za performans Marine Abramović, sad tuži MoMA-u jer su ga ljudi pipali
Traži odštetu za 'godine emocionalne boli' i štetu nanesenu njegovom 'mentalnom zdravlju, izgledu tijela i karijeri'
John Bonafede pristao je sudjelovati u performansu čuvene konceptualne umjetnice Marine Abramović u Muzeju moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku. Ideja je bila da stoji gol na pola metra od gole žene i pusti Njujorčane da se guraju i prolaze između njih.
Sada, 14 godina nakon performansa “Marina Abramović: Umjetnik je prisutan u muzeju”, tvrdi da u muzeju nisu posjetiteljima naveli da smiju samo gledati, ali ne i dirati izvođače performansa.
Stoga je podnio tužbu sudu u New Yorku u kojoj navodi da ga je pet starijih ljudi “napalo” u sedam navrata dok je nastupao i optužuje muzej da nisu usmeno ili pismeno upozorili posjetitelje o pravilima performansa te da su u upravi te institucije znali kako je pipanje realan problem.
Susrete i prolaske opisao kao jezive
Bonafede je susrete opisao kao “jezive” pri čemu se, kako tvrdi, svaki muškarac okretao prema njemu, spuštao ruku i “milovao ili pipao njegove genitalije” pri prolasku u drugu prostoriju galerije. Alarmirao je osiguranje muzeja koje je uklonilo problematične ljude s izložbe.
Jedan od muškaraca imao je MoMA-inu korporativnu člansku iskaznicu, koja mu je nakon incidenta poništena. Bonafede tvrdi da nije doznao identitet muškarca kako bi mogao i protiv njega dignuti tužbu. U podnesku dodaje da je bio zabrinut kako će izgubiti posao nakon što je njegov kolega otpušten na dan otvaranja izložbe jer nije ostao nepomičan.
Traži odštetu za “godine emocionalne boli” i štetu nanesenu njegovom “mentalnom zdravlju, izgledu tijela i karijeri”. Tužba je podnesena na temelju proširenja zakona o odraslim osobama koje su proživjele seksualno zlostavljanje, a koje im dozvoljava pokretanje postupka i nakon zastare, piše The Times.
Umjetnica s kontroverznim ostvarenjima
“Rad s Marinom Abramović za veliku retrospektivu Muzeja moderne umjetnosti 2010. definitivno me inspirirao. Naučio me kako se nositi s javnom golotinjom u svojem nastupu, narušavanjem osobnog prostora, ali i pregovorima za pošten tretman umjetnika performansa i institucija”, rekao je prije osam godina u jednom intervjuu Bonafede.
Abramović je svojim radom zaslužila svjetsko priznanje kao umjetnica, no to nije učinila bez kontroverzi. U radu Rhythm 0, Abramović je pozvala publiku da slobodno komunicira s njom, pri čemu joj je jedan član publike držao pištolj s metkom u cijevi uperen u glavu.
“Ono što sam naučila je da, ako to prepustite publici, mogu vas ubiti. Osjećala sam se stvarno ranjivo: razrezali su mi odjeću, zabili mi trnje ruže u trbuh, jedna osoba mi je uperila pištolj u glavu…”, opisala je Abramović svoje umjetničko djelo.