Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Vjekoslav Skledar

Prvi dojam novih zaposlenika najvažniji je za njihov ostanak. Ovaj tim koristi genijalnu aplikaciju da ih osvoji

Razgovarali smo s ekipom koja ju je implementirala u svojoj tvrtki

Prvi dojam novih zaposlenika najvažniji je za njihov ostanak. Ovaj tim koristi genijalnu aplikaciju da ih osvoji

Razgovarali smo s ekipom koja ju je implementirala u svojoj tvrtki

FOTO: Vjekoslav Skledar

Oko 86 posto zaposlenika odlučuje hoće li ostati na radnom mjestu na temelju iskustva u prvih šest mjeseci, dok većina poslodavaca vjeruje da odluku o ostanku ili odlasku iz firme donose čak i u kraćem roku, odnosno u prvih 90 dana. Zato je kvalitetan onboarding novih ljudi u firmi postao sve važniji segment ljudskih potencijala, što su i mnoge hrvatske tvrtke prepoznale.

“Put zaposlenika počinje prije nego što dođe na novo radno mjesto. Nama je odnos s kolegama važan od trenutka kad prihvate ponudu, a ne od dana dolaska u banku. Želimo da prvo iskustvo svima bude što bolje i zato imamo novu platformu za bezbolan onboarding. Nazvali smo je YelloHello i uz nju poželjeli dobrodošlicu već devedesetak kolega.”

Rekla nam je tako ekipa iz RBA koja je okupila komunikatore, IT-jevce, marketingaše dizajnere, kolege iz ljudskih resursa i nabave, i brojne druge, kako bi razvili program YelloHello krojen baš po njihovim potrebama. YelloHello im pomaže da smisleno i u etapama uvedu nove kolege u rad i da im odgovore na najčešća pitanja, od onog kad će biti plaća i koliko imaju dana godišnjeg odmora, do koja su pravila odijevanja i imaju li besplatno parking mjesto u blizini ureda i poslovnica.

Zajedno su razvili aplikaciju

Testirali su je i razvijali mjesecima, a nastala je kao odgovor na izazov koji se pojavio u svim kompanijama tijekom koronakrize – rad od kuće. To je predstavljalo problem za sve kolege, a posebice za one koji su tek počeli raditi jer, kao što znamo, prvih nekoliko tjedana ili pak mjeseci je faza u kojoj se tek uhodavamo.

“Savladavanje poslovnih zadataka i učenje je bilo otežano jer nitko nije znao kako to treba izvesti – ni menadžeri, ni mentori, ni novi zaposlenici, a poteškoća su imali i razni odjeli koji su na bilo koji način uključeni u onboarding poput HR-a, securityja i IT-a”, govori Irena Gotvald, HR Generalist u RBA.

Cilj je bio stvoriti jednostavan i digitalan onboarding

Zato su okupili agilni tim čiji je zadatak bio osigurati potrebne uvjete kako bi kolege što kvalitetnije mogli raditi od kuće, ali i za trajni prelazak na hibridni način rada. Nazvali su ga RBAlity, a čine ga zaposlenici iz raznih dijelova banke – od IT-a, HR-a, securityja i Komunikacija pa preko Marketinga i arhitekata.

“Kroz zajedničke radionice i brainstorminge došli smo do dizajna novog procesa koji smo testirali s novim zaposlenicima i menadžerima. Nakon toga smo krenuli u razvoj i implementaciju. Zajednički zaključak je bio da želimo jednostavan i digitalan proces onboardinga koji će korak po korak voditi sve sudionike kroz ovo putovanje, sa svim informacijama i zadacima na jednom mjestu. Tako je stvoren YelloHello”.

Ivica Jug, Petra Samac i Irena Gotvald Vjekoslav Skledar

Svaki novi zaposlenik ima svog buddyja

Platforma je namijenjena, dodaje, svim novim zaposlenicima banke, bilo da je riječ o programerima ili pak pravnicima. Od implementacije u studenom prošle godine pa do danas je ukupno 89 novih ljudi uključeno u digitalizirani proces onboardinga.

Brojka onih koji aktivno koriste platformu je gotovo tri puta veća, budući da su u onboarding svakog zaposlenika kroz aplikaciju uključeni još i njegov menadžer te takozvani buddy.

“Uloga buddyja je posebno bitna novim zaposlenicima. Svi znamo da nije lako biti negdje novi i da svaka promjena, pa tako i promjena posla, može biti jako stresna. Buddy je osoba koja će im pružiti potrebnu podršku i odgovore koji su ključni kako bi prvi dani rada protekli glatko”, kaže Irena.

Novim zaposlenicima treba predstaviti prednosti rada

Kao i mnoge velike i male tvrtke, i RBA ima svojih izazova, a to je prvenstveno zapošljavanje profila ljudi kojih generalno nedostaje na tržištu – IT, security i matematička zanimanja.

Uz to, uvijek je izazovno pronaći dobre kandidate za specijalističke pozicije za koje su potrebna neka specifična znanja i vještine koje se ne stječu kroz formalno obrazovanje i ne postoji mnogo onih koji ih posjeduju.

“Zato nam je bitno našim potencijalnim kandidatima predstaviti koje prednosti nudimo, no još je bitnije, pružiti im izvrsno iskustvo nakon što se odluče zaposliti i tijekom njihovog rada u banci”, objašnjava Irena.

Najbolje iskustvo zapošljavanja

Petra Samac, Scrum Master na ovom projektu, nadovezala se kako su zato posebno ponosni na povratne informacije koje su dobili kroz aplikaciju u prva tri mjeseca korištenja.

“Mnogi su nam rekli da je ovo najbolje iskustvo i uhodavanje u posao koje su doživjeli”. Navodi da je platforma svima olakšala život jer sudionike po etapama vodi kroz onboarding, a kroz nju mogu doznati odgovore na neka od najčešćih pitanja.

Ivica Jug, Petra Samac i Irena Gotvald

Svi benefiti na jednom mjestu

To su, primjerice, kada se isplaćuje plaća, koliko dana godišnjeg imaju, koju dokumentaciju trebaju dostaviti, gdje parkirati u blizini poslovnica i ureda te slično. Uz to, svu papirologiju ne moraju donositi osobno, nego je učitavaju na YelloHello.

“Primjerice, s IT strane, YelloHello je značajno ubrzao i olakšao proces menadžerima, kao i svima nama koji sudjelujemo u dodjeli različitih korisničkih prava ili izdavanju opreme poput laptopa i mobitela. Svakog novog djelatnika po dolasku na posao čeka spremna oprema, s instaliranim aplikacijama i svim pravima”, objašnjava Petra.

Novi zaposlenici kroz aplikaciju saznaju što se sve od njih očekuje u pojedinoj fazi zapošljavanja i uhodavanja u prvim mjesecima rada te dobivaju različite informacije kao što su pregled svih benefita i uputa za njihovo korištenje, poput dodatnog zdravstvenog osiguranja i MultiSport kartice.

Integriran je i šalabahter za IT pojmove

Posebno se korisnim pokazao IT šalabahter koji su osmislili kako bi im olakšao korištenje IT alata koji su najpotrebniji, a ima ih mnogo i specifični su za rad u banci.

“Naši zaposlenici mogu pristupiti platformi putem mobitela, tableta ili računala, što god preferiraju. Obavijesti iz platforme im dolaze na e-mail ili SMS, a kroz poveznicu iz obavijesti pristupaju aplikaciji te pregledavaju poruke koje sadrže različite sadržaje – fotografije, dokumente, upitnike ili check-liste”, kaže Ivica Jug, sistemski administrator u RBA.

Iskustvo za pet

Dodaje kako ih poruke vode korak po korak kroz sve poslovne procese tijekom prvih šest mjeseci rada u banci.

“Nastojali smo personalizirati poruke koliko god je to bilo moguće i koristiti fotografije naših postojećih zaposlenika i prostora, umjesto generičkih fotografija, kako bi se nove kolege osjećale dobrodošlo i prije samog dolaska.”

Petra se složila s njim i dodala za kraj kako su u ocjenama zadovoljstva pravi odlikaši.

“Zadovoljstvo naših novih zaposlenika nakon mjesec dana rada u banci iznosilo je 5,0. Kolege su jako zadovoljne ovim pristupom i prvim dojmom, navode da se osjećaju zaista dobrodošlo u novi tim, smatraju proces lijepo posloženim i jednostavnim”, zaključuje.


Sadržaj nastao u suradnji s RBA.