Riječ godine najvećeg svjetskog rječnika sigurno nije odredila umjetna inteligencija

Što više dovodimo u pitanje autentičnost, to je više cijenimo, kazao je urednik rječnika Merriam Webster

FOTO: Instagram

U doba algoritama i online lukavstava sve je teže odvojiti činjenice od fikcije i sve je lakše manipulirati slikama, uz stvaranje uvjerljivih “deepfakeova”.

Tvrtka Merriam-Webster objavila je ovog tjedna da je za ovu godinu riječ godine “autentično”, što puno govori o 2023. godini, piše National Public Radio.

Autentično je bila jedna od najtraženijih riječi u rječniku od 500.000 unosa, objavio je vodeći svjetski rječnik u priopćenju za javnost.

Definicija autentičnosti

Glavni urednik Peter Sokolowski kazao je za Associated Press da više ne možemo vjerovati da je učenik napisao rad, da je političar nešto izjavio ili da je istina nešto što vidimo.

Rječnik Merriam Webster ima nekoliko definicija za tu riječ, “nije lažno ili imitacija”, “vjerno vlastitoj osobnosti, duhu ili karakteru” i “napravljeno ili urađeno na isti način kao original”.

Musk pozvao na autentičnost

Iako je autentično očito poželjna kvaliteta, teško ju je definirati i predmet je rasprave, što su dva razloga zbog kojih mnogi gledaju u rječnik.

Čak je i vlasnik platforme X, bivši Twitter, Elon Musk, pozivao na autentičnost i pokušao je predstaviti X kao najautentičniju platformu društvenih medija. Ali je malo pokvario stvar jer je sada plava kvačica znaka autentičnosti dostupna samo uz plaćanje, piše CNN.

Kriza autentičnosti

U 2023. godini vidimo određenu krizu autentičnosti, kazao je Sokolowski za Associated Press. Što više dovodimo u pitanje autentičnost, to je više cijenimo.

U Merriam Webster-u biraju riječ godine temeljem podataka o pretraživanjima, iako filtriraju stalna pretraživanja i ona povezana sa igrama poput Wordlea.

Riječi koje su obilježile zadnje tri godine

Riječ 2022. godine bila je gaslighting, izraz koji potječe iz drame Patricka Hamiltona, iz 1938. godine. Žena u predstavi žali se da joj se gase plinska svjetla po kući dok je muž pokušava uvjeriti da je sve u njezinoj glavi.

Riječ 2021. bila je cjepivo, a pobjednik 2020. godine je pandemija.