Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Samoća je sve ozbiljniji problem; izvukli smo nekoliko stvari koje pomažu u stvaranju dubljih odnosa

Četiri načina kako da se nosite sa samoćom

ZADNJA IZMJENA: velj. 19, 2018
Foto: Getty Images/iStockphoto

Jeste li znali da je usamljenost velika prijetnja javnom zdravlju u razvijenim zemljama? To objašnjava zašto je Velika Britanija nedavno reagirala i imenovala ministricu za usamljenost jer su procijenili da usamljenost jako brzo raste i širi se kao epidemija. Naravno, postoje trenuci kada ljudi požele biti sami, sa vremana na vrijeme.

Ali ako se osjećate usamljeno, a to niste izabrali, situacija može biti teška. Ako je vaša usamljenost rezultat toga da se osjećate nevažni, isključeni, ignorirani ili izolirani, to može ozbiljno utjecati na vaše mentalno i fizičko zdravlje. Dobra je vijest da se puno simptoma koji uzrokuju usamljenost može promijeniti ili poboljšati ako ste se voljni sa njima suočiti. Evo što bi morali poduzeti ako ste usamljeni ili želite pomoći nekome tko pati zbog samoće.

1. Prepoznajte što vam izaziva osjećaj osamljenosti

Najvažnije je da razumijete da se osjećaj osamljenosti može javiti i ako niste sami. Možete biti sa nekime koga volite, obitelji, prijateljima, kolegama ili u zajednici i još se uvijek možete osjećati sami. Kada primijetite da se osjećate osamljeni vezano uz određene ljude ili situacije, to je znak da bi ovi aspekti vašeg života mogli imati koristi od dodatne pažnje ili ulaganja u odnos.

Kad je samoća vezana za situaciju pa prolazi kako određena situacija prođe, obratite pozornost na ono što se krije ispod površine da bi stvari pokušali promijeniti i poboljšati. Razmotrite, prilagodite i koristite gornje sugestije da saznate što osjećate, radi li se o nečem dubljem i trajnom. Na primjer, u razgovorima, pažljivo slušajte svoje i tuđe interese i probleme jer je to način da se odmaknete od osjećaja osamljenosti. Borite li se sa samoćom već dugo i imate problema kako je nadvladati, to se može odraziti na zdravlje pa vam moguće treba i psihološka pomoć.

2. Ne dozvolite da vam tehnologija preuzme život

Na žalost, puno korisnika tehnologije brine da odgovori na svaki zvuk telefona, zvonjavu, mejl. Današnja era interneta ohrabruje očekivanja instantnog pristupa i veze. Da bi izbjegli osjećaj osamljenosti, budite sigurni da niste dozvolili da vam tehologija kontrolira život. Zamislite situaciju kad dvije osobe sjede u kafiću i svaka tipka po svome telefonu, ili odgovorate na poziv i pričate dok vaš prijatelj sjedi i šuti, ignoriran.

Sigurno imate vlastitih iskustava o sličnim situacijama o prisutnosti “treće strane” preko telefona. Izbjegavajte to raditi da bi povećali bliskost i produbili odnos sa osobom sa kojom ste trenutno u društvu.

3. Izbjegavajte površno povezivanje bez bliskosti

Nije moguće u potpunosti izbjegavati da nas ometa mobitel, društvene mreže ali, ipak, razmislite o tome koliko su vam u životu važne te online veze. Trebamo li komunicirati tekstualnim porukama? Poruke su prikladne i štede vrijeme, mnogi ljudi preferiraju poruke jer mogu bolje kontrolirati ono što kažu, zaobilazeći razgovor koji može biti nepredvidljiv, dosadan ili nelagodan. Nema sumnje da je slanje poruka praktično i na njih se oslanjamo kao na primarno sredstvo telefonske komunikacije, ali može uzrokovati da propuštamo izgraditi bliskost koja se razvija kroz razgovor sa nekom osobom.

Radi li se o društvenim mrežama, pazite koliko vremena na njih trošite. Stavljate li svoje postove da bi impresionirali druge i dijelite neosobne lajkove ili tim putem potičete osobnu povezanost i produbljujete odnose kako bi bolje razumjeli interese vaših prijatelja? Ako ste stalno povezani putem poruka ili društvenih mreža, a i dalje se osjećate usamljeni, važno je proučiti važnost tih veza. Radije razmislite možete li tijekom dana naći vrijeme da biste se sa nekim susreli ili razgovarali telefonom. Studije su zaključile da je dvije trećine komunikacija neverbalno, pa će vam komunikacija off line pomoći da se bolje zbližite sa ljudima do kojih vam je stalo.

4. Nemojte voditi samo neobavezne razgovore

Moguće je da ste primijetili svoju sklonost da na nešto pitate automatski, izgovarate rečenice kao kako si, nadam se da si dobro. I odgovor je onda automatski, dobro, a kako si ti? Često onaj koji pita nastavlja govoriti, bez da sačeka odgovor. Pitajte drugačije, zatražite nečije mišljenje o nečemu, izrazite zadovoljstvo što ste nekoga sreli, razgovarajte o trenutnim interesima, pitajte osobu kako provodi slobodno vrijeme i slušajte odgovore.

Osim što ćete uživati o raznolikostima oko vas, uspjet ćete pojasniti vlastita i tuđa očekivanja koja vode međusobnom razumijevanju i poštovanju. Izgradnjom tih mostova maknut ćete se od osamljenosti i nedostatka ispunjenosti u doživljavanju radosti autentičnih međusobnih odnosa. Stvarne veze povećat će vam samosvijest i sposobnost povezivanja sa drugima, ojačati samopouzdanje, kreativnost i vlastiti osjećaj sreće. Ovaj će proces koristiti i vašim kreativnim kapacitetima i pridonijeti ostvarivanju vaših potencijala i snage. Bolje ćete se pripremiti za buduće zadatke da bi ih mogli definirati i riješiti, ostvariti suradnju sa drugima, osjećati empatiju i saslušati druge.

Eva Benedik
Telegram autor
240 članaka Više o autoru