Saša Zalepugin: Malo sam pratio mozaične emisije i nisu uopće loše

Urednik i voditelj za Telegram recenzira stanje hrvatskih televizija

FOTO: Facebook

Obično se misli da su mozaični programi produkt televizije. Međutim, to nije točno. Stari čitatelji sjećaju se da su prilikom odlaska u kino obavezno prije filma gledali žurnal i to je bila jedina mogućnost da se u slici vidi što se događa u svijetu i u zemlji. To su bili praktički jedini izvori informacija. To je preteča mozaičnih emisija i TV dnevnika.

Kod nas su začeci mozaičnih emisija, osim naravno Dnevnika, bile emisije Kulturna panorama, Dobar dan, Nedeljno popodne, Ekran na ekran, Sastanak bez dnevnog reda i Jučer, danas, sutra. Danas na svim trima televizijama imamo mnogo mozaičnih emisija jer je ta forma postala jedna od glavnih formi televizijskog izražavanja, što je logično jer u relativno kratkom vremenskom prostoru može se jako puno pokazati.

I dok je HTV orijentiran više na političke i društvene teme, komercijalne televizije po svom sadržaju orijentirane su više na zabavu pa su kod njih takve emisije okrenute lakšim sadržajima.

InMagazin je dobar primjer mozaične emisije

HTV ima mnogo takvih emisija, ali im nedostaju mozaične emisije iz područja glazbe, mode, filma i društvenih zbivanja. Ne znam što je razlog tomu, stide li se takvih sadržaja, smatraju li ih minornim ili ih nema tko raditi. Ali i takve lakše teme moguće je obraditi na zanimljiv i dobar način.

HTV ima mnogo takvih emisija, ali im nedostaju mozaične emisije iz područja glazbe, mode, filma i društvenih zbivanja. Ne znam što je razlog tomu, stide li se takvih sadržaja, smatraju li ih minornim ili ih nema tko raditi.

Emisija Nove TV InMagazin dobar je primjer kako napraviti dobru mozaičnu emisiju u kojoj je u vrlo kratkim rezovima sublimirano jako puno društvenih događanja. E sad, zanima li nekog je li mu se rodio sin, tko je trudan, tko se oženio ili rastao to je drugačija priča. Ali činjenica je da oni to rade dobro i da postoji publika koja to prati.

Emisija RTL-a Sve u šest je isto tako dobra, ali InMagazin mi je za nijansu bolji. Osim što ima kontinuitet, rekao bih da je bolji u kadrovima, i novinarima i voditeljima. Obje voditeljice tih emisija su vrlo korektne, vrlo prisne i gledateljima je ugodno gledati i slušati ih. A to je vrlo važno.

Najjači adut je Sanja Doležal

Emisija Dobro jutro, Hrvatska je također dobra, ima jako dobre razgovore, a svakako najjači adut je Sanja Doležal, koja je vrlo neposredna i odlično komunicira s gledateljima i ekipom s terena. Ni drugi voditelji nisu loši, ali ona je osvježenje. Dobar je potez što su je angažirali jer je ugodna i simpatična. Hrvatska uživo je također odlična, ona je primjer ozbiljne analitičke emisije.

Emisija Dobro jutro, Hrvatska je također dobra, ima jako dobre razgovore, a svakako najjači adut je Sanja Doležal, koja je vrlo neposredna i odlično komunicira s gledateljima i ekipom.

Jedino što bih zamjerio svim tim emisijama jest, rekao bih, loše tempiranje razgovora s gostima. Znam da je to vrlo zahtjevan i težak posao. Sjećam se kada smo mi radili takvu emisiju, kada bi se kamere ugasile, svi zajedno bi odahnuli jer nikada ne znaš što može krenuti krivo. No, mnogo toga je moguće preduhitriti dobrom pripremom.

Važno je sugovornike pripremiti za razgovor, a ne pustiti ih da pričaju Markove konake jer to nikoga ne zanima, a opet, ako gosta prekidaš u emisiji, to treba znati napraviti. Mi smo prije početka emisije znali po 20 minuta sjediti s gostima i slušati ih i onda im objasniti što nas točno zanima.

Odlične sportske emisije

Neke od najboljih mozaičnih emisija su one sportske, one su uvijek napravljene profesionalno, vrlo moderno i kvalitetno. Tajna uspjeha sportskih mozaičnih emisija je u tradiciji koja je opstala, godinama su ljudi, od Hrvoja Macanovića, Mladena Delića, Bože Sušeca do Milke Babović, stvarali imidž i kvalitetu sportskog programa i to znanje prenijeli na mlađe generacije.

Neke od najboljih mozaičnih emisija su one sportske, one su uvijek napravljene profesionalno, vrlo moderno i kvalitetno. Tajna uspjeha sportskih mozaičnih emisija je u tradiciji.

Iako su mnogi pokušali napraviti nešto slično emisiji Nedeljom popodne, nikome to nije uspjelo. Tajna te emisije bila je u receptu da se što više različitih stvari stavi u jednu emisiju u što kraćem trajanju. Mnogi su pokušali ponoviti tu formulu, ali to vam je kao i s kuhanjem i receptom, važno je imati dobar omjer sastojaka kako bi jelo uspjelo.

Tajna te emisije bila je kratko, brzo, jasno i raznoliko. Vidjeti što više toga a da se gledatelj ne umori. Znao sam često reći da je mnogo ljudi koji vole kazalište, ali ako napravite 20-minutni prilog o nekoj predstavi, oni koji ga ne vole, nakon nekoliko minuta prebacit će program.
Kada su stvarali svoje nove mozaične emisije proteklih godina, zvali su me i sa slovenske televizije i s OBN-a, no nikada s Hrvatske televizije. Ona kao da se odriče svih svojih ljudi kada otiđu u mirovinu, ne znam zašto je to tako.