Seks ipak ne prodaje sve, barem tako tvrdi jedno novo istraživanje

Odvlači pozornost gledatelja od proizvoda koji bi im se trebao svidjeti

Kate Upton
FOTO: Screenshot/Carl's Jr

Najnovija studija objavljena u u akademskom časopisu Psychological Bulletin tvrdi kako seks ne prodaje baš sve. Naime, nasilni i seksualni televizijski sadržaji na gledatelje djeluju tako da umanjuju njihovu sposobnost pamćenja onoga što gledaju jer seks i nasilje odvlače pažnju od oglasa koji im se prikazuju, pojašnjava Brad Bushman, profesor komunikacija i psihologije sa Sveučilišta u Ohiju koji je zajedno sa svojim suradnicima analizirao rezultate čak 53 prethodno učinjena eksperimenta.

Rezultati su bili slični čak i kad su sami oglasi sadržavali nasilne ili seksualne scene, stoji u analizi istraživanja. “Seks i nasilje u reklamama nikad vam neće pomoći da prodate svoj proizvod. Ili će naštetiti ili uopće neće imati efekta na gledatelja”, kaže Bushman.

“Zaključak studije je da će se brendovi koji se oglašavaju kroz kontekst nasilnog sadržaja rijeđe pamtiti te će ih gledatelji doživjeti kao manje omiljene. Osim toga, manja je i mogućnost da će netko kupiti taj proizvod nego kad se reklamira u nekom neutralnom ili nenasilnom kontekstu. Smatramo da oglašavanje u seksualnim medijima nije toliko štetno koliko ono u nasilnim medijima, ali to također nije uspješna strategija marketinške promocije”, stoji u objavljenoj studiji.

Seks i nasilje imaju veći efekt kod muškaraca nego kod žena

Bushman je za Bloomberg komentirao kako su i njegova ranija istraživanja pokazala da nema bitne razlike u tome kako muškarci i kako žene reagiraju na određeni tip oglašavanja. No, analiza više različitih studija pokazala je kako nasilje i seks imaju nešto veći učinak na muškarce nego na žene.

Zanimljivo je da su neki brendovi i velike korporacije već usvojile to u svoje strategije prilikom kreiranja oglašivačke kampanje. Naime, tijekom predsjedničke kampanje 2008. godine Barack Obama se oglašavao na stranicama na kojima se nalaze videoigre, ali je izbjegavao one koje uključuju seks i nasilje. Također, američki Wal-Mart napravio je vlastito istraživanje nakon čega su se prestali oglašavati na nekim stranicama i programima te su svoje reklame usmjerili na obiteljske programe što im je povećalo učinkovitost oglašavanja za 18 posto.