U medijima je procurilo kako bi trebalo izgledati ocjenjivanje na daljinu koje kreće nakon Uskrsa. Evo detalja

Najmlađi učenici do kraja nastavne godine ne bi trebali imati ni usmene ni pismene provjere znanja

21.02.2020., Zagreb - Ministrica znanosti i obrazovanja Blazenka Divjak odrzala konferenciju za novinare.
Photo: Matija Habljak/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Ministarstvo znanosti i obrazovanja danas će u 10:30 na press konferenciji otkriti kako će izgledati ocjenjivanje učenika u nastavi na daljinu, koje bi trebalo krenuti u tjednu nakon Uskrsa. No Jutarnji list uspio je doznati neke detalje; prema nekoliko izvora na koje se pozivaju, za učenike u razrednoj nastavi, od 1. do 4. razreda osnovne škole, neće biti usmenih ni pismenih provjera znanja do kraja nastavne godine.

To, naravno, vrijedi ako će se nastavna godina do samoga kraja u lipnju morati izvoditi na daljinu. Što se tiče starijih učenika u višim razredima osnovne i u srednjoj školi, oni će do kraja nastavne godine morati imati najmanje jednu ocjenu iz aktivnosti. Kako piše Jutarnji, ministrica Divjak u nastavi na daljinu naglasak stavlja na aktivnost i kompetencije za cjeloživotno učenje, a ne na ocjenjivanje detalja i činjenica.

Digitalni alati za ocjenjivanje

Zaključne ocjene učenika formirat će se na temelju ranije dobivenih ocjena tijekom klasične nastave, kojima će se pridodati ocjene koje će učenik dobiti u nastavi na daljinu. U ocjenjivanju će se koristiti i digitalni alati poput GeoGebre ili programa za matematiku Matific, koji omogućuje dodjelu zadataka u trajanju od 15 minuta, nakon čega izvješća s rezultatima učenika automatski stižu učitelju na njegov profil u sustavu.

Upute za vrednovanje i ocjenjivanje koje će ministrica predstaviti u 10:30, doznaje Jutarnji, bit će opsežne i trebale bi imati 50-ak stranica, a sadržavat će detaljno navedene primjere vrednovanja na pojedinim predmetima. Pritom su u izradi uputa, ističe Jutarnji, konzultirani djelatnici ustanova unutar sustava (agencije, CARNET), ali i učitelji i profesori visokih učilišta iz cijele Hrvatske.

U tjednu uoči Uskrsa slijedi ponavljanje gradiva

Što se tiče vrednovanja učenika s teškoćama, ministrica je dosad tek naglašavala kako je nužno uključivanje pedagoga, psihologa i edukacijskih rehabilitatora iz škola u nastavu na daljinu. Oni bi trebali dobiti povratne informacije o nastavi na daljinu učenika s teškoćama i dati prijedlog konkretnih mjera podrške učenicima.

Upute koje će predstaviti ministrica s detaljno razrađenim modelom ocjenjivanja i vrednovanja, moguće su jer se pristupilo dopuni Pravilnika o vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. Tom promjenom dopušta se ministrici da svojom odlukom odredi metode, postupke i elemente vrednovanja postignuća učenika drukčije od inače propisanih načina.

Spomenimo i kako će u sljedećem tjednu uoči Uskrsa, učenici ponavljati dosadašnje gradivo iz nastave na daljinu i pripremati se za ocjenjivanje koje slijedi nakon Uskrsa. Tijekom sljedećeg tjedna, održat će se i sjednice nastavnika u virtualnim zbornicama kako bi učitelji, nastavnici i stručni suradnici procijenili uspješnost provedbe nastave na daljinu i raspravili kako će primijeniti upute o ocjenjivanju.