Što o prelasku na online misle ravnatelji srednjih škola? Razgovarali smo s njima

Neki misle da je model od škole do škole, sukladno situaciji, mogao funkcionirati do kraja polugodišta. Drugi podržavaju odluku

FOTO: Vjekoslav Skledar

Od ponedjeljka 14. prosinca s online nastavom kreću gotovo sve srednje škole u zemlji, objavio je danas premijer Plenković na sjednici Vlade. Odluka na nacionalnoj razini stigla je netom nakon one u Zagrebu, kako bi se širenje zaraze pokušalo primiriti uoči božićnih blagdana. U zagrebačkim srednjim školama, u kojima je najveća koncentracija srednjoškolaca u zemlji, zaraza koronavirusom, prema podacima Gradskog ureda za obrazovanje, prisutna je u 69 od 78 srednjih škola.

Danas u Zagrebu imamo zaraženih 439 srednjoškolaca i 105 školskih djelatnika te su još 5568 srednjoškolaca i 97 djelatnika u samoizolaciji. Tjedan uoči prelaska na nastavu na daljinu, u glavnome gradu (kao i u ostatku Hrvatske) situacija varira od škole do škole; neke su odradile već dva ciklusa nastave na daljinu, dok su neke izbjegle online nastavu. U skladu s različitim situacijama u školama, variraju i mišljenja ravnatelja o totalnom prelasku na C model u Zagrebu. Danas smo se čuli s njih šest.

Nužno zlo da bi bilo nastave

Neki smatraju da je 14. prosinca posve pogođen datum za odlazak na nastavu na daljinu, drugi pak da su mogli potegnuti s neposrednom nastavom do kraja polugodišta. U Prvoj ekonomskoj školi baš su danas prešli na online nastavu. Kako nam kaže ravnatelj Nenad Travar, u samoizolaciji su imali 12 od 40 razreda pa je procijenjeno da im valja privremeno prekinuti neposrednu nastavu.

“Od danas do 17. prosinca smo u nastavi na daljinu”, govori za Telegram, međutim, to će potrajati sve do kraja polugodišta, u skladu s današnjom odlukom. “Puno je bolja realna nastava, no ove je godine tako kako je, C model je nužno zlo da bi se nastava odvijala”, kaže ravnatelj Travar. U nastavi na daljinu od danas su, već drugi puta ovoga polugodišta, i u Gimnaziji Lucijana Vranjanina.

Je li C model nužan za sve?

Ravnateljica Milica Medak objašnjava da imaju dosta pozitivnih učenika i nastavnika, a i jedna im je čistačica u samoizolaciji. “Za našu školu smatram da je već sad bila nužna odluka o nastavi na daljinu, no pitanje je je li to potrebno za sve škole”, kaže ravnateljica pa dodaje i kako je pitanje što će se dogoditi tijekom božićnih praznika, kako će se učenici ponašati te hoće li paziti na sebe.

U Upravnoj školi Zagreb, s druge strane, dosad niti jednom nisu prelazili na C model. “Mislim da je model od škole do škole, sukladno situaciji, mogao funkcionirati do kraja polugodišta”, kaže ravnateljica Suzana Hitrec. U njenoj su školi u epidemiološki najgorem trenutku imali osam razreda u samoizolaciji, dok su prosječno to bila tri do četiri razreda. Učenici su, ističe, podijeljeni oko nastave na daljinu; neki joj se vesele, nekima je omražena.

Imajući na umu sve goru epidemiološku situaciju, u školi su ranije promijenili plan provjera znanja i većinu ih prebacili u prva dva tjedna prosinca. Tako će tijekom online nastave, ističe Hitrec, naputak u njihovoj školi biti da se provodi što manje provjera znanja. “Gledajući svoju školu i škole u Zagrebu, mislim da smo mogli izgurati do kraja polugodišta. Dok god situacije značajno variraju od škole do škole”, zaključuje, “trebalo je zadržati model prema kojem se odluke donose pojedinačno za škole”.

‘Uspješno smo plesali s virusom’

Na tom je tragu i Drago Bagić, ravnatelj zagrebačke 2. gimnazije. Nijednom dosad nisu bili u C modelu pa ravnatelj kaže kako “bi mogli do kraja polugodišta izdržati ovim tempom”. Četiri od 24 razreda u ovome su im času u samoizolaciji do koje, kaže Bagić, uvijek dolazi zbog jednog zaraženog učenika u razredu. “Što se naše škole tiče, dosadašnji model je funkcionirao, rekao bih da smo uspješno plesali s virusom ovo polugodište”, govori.

U Tehničkoj školi Ruđera Boškovića, koja broji 983 učenika, danas su se pak vratili u školu na neposrednu nastavu nakon 10-dnevnog C modela. Ravnateljica Đurđica Fuštar kaže kako im je to bio već drugi ciklus po C modelu. U oba navrata nisu imali velik broj zaraženih, već velik broj samoizolacija zbog, najčešće, jednog zaraženog u razredu. Uoči oba prelaska na online nastavu, brojali su 10 od 40 razreda u samoizolaciji. Fuštar smatra da je kombinacija A i C modela po školama dosad dobro funkcionirala na temelju procjene škola i lokalnih stožera.

Pritisci da se ostane u C modelu

“No sad nakon našeg drugog ciklusa po C modelu, imala sam određene pritiske roditelja i učenika da se i nadalje ostane u C modelu”, govori nam. 14. prosinca, dodaje, smatra dobrim datumom za prelazak srednjih škola na online nastavu. “Tih nekoliko dana online nastave pred praznike neće se puno primijetiti, pogotovo u školama koje dosad uopće nisu bile u C modelu”, rezonira. Čuli smo se i s Darkom Sudarević, ravnateljicom zagrebačke 3. gimnazije.

U studenom su pet dana već odradili po C modelu, a situacija im se mijenja iz dana u dan; danas u samoizolaciji imaju šest razreda, već sutra im izlaze tri. “Dosad smo se dobro držali i snalazili, ali daleko od toga da znam što će biti sutra”, kaže Sudarević i dodaje kako je školska godina dosad bolja nego što je predviđala u rujnu. “Zapravo smo uspjeli neposredno odraditi gotovo cijelo polugodište”, primjećuje ravnateljica uz opasku kako se, ipak, školska godina svela samo na ogoljenu nastavu i njeno kakvo-takvo održavanje.