Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Stručnjaci su nas dugo upozoravali da, zbog kolesterola, ne treba pretjerivati sa škampima. Izgleda da su bili u krivu

Škampi ustvari povećavaju razine dobrog kolesterola i puni su hranjivih tvari

ZADNJA IZMJENA: velj 28, 2017
Foto: Garry Knight/Flickr

Liječnici su nekada upozoravali da škampe ne treba često jesti jer, zbog visoke razine kolesterola, nisu zdravi za srce. Poslije niza godina istraživanja i boljeg razumijevanja što sve doprinosi srčanim bolestima i visokom kolesterolu, znanstvenici sada smatraju da škampi koji su puni hranjivih tvari kao i sva morska hrana, mogu izvanredno obogatiti prehranu.

Jedna porcija, od desetak škampa, ima oko 190 miligrama kolesterola koji predstavlja 60 posto ukupno preporučenog unosa kolesterola dnevno. Ove visoke razine kolesterola koje mogu ugroziti zdravlje srca, bile su razlog što su liječnici preporučivali da se škampi izbjegavaju.

Vjerovalo se da povisuju loš kolesterol

Mislilo se da konzumacija povisuje razine LDL, lošeg kolesterola ali se sada zna da to nije tako. Škampi ustvari povećavaju razine dobrog, HDL kolesterola i podržavaju bolje zdravlje srca.

Škampi se danas smatraju sigurnima za ljude sa visokim kolesterolom, zbog vrlo malo zasićenih masti i nimalo trans masti. Obje ove vrste masti povisuju loš kolesterol. Škampi mogu biti dobar doprinos zdravoj prehrani. Ono što može biti problem kod konzumacije škampa je način pripreme. Postoji nekoliko općenitih uputa kako ne pripremati škampe.

Postoje zdravi i nezdravi načini pripreme

Pripremajte ih na žaru ili ih kuhajte, dodajte samo malo ili nimalo ulja, koristite češnjak i sok limuna. Nikako ih ne pohajte, ne dodavajte maslac, izbjegnite kremaste umake, majonezu, ne solite nepotrebno, ne poslužujte ih s tjesteninom. Kao i svi morski plodovi, škampi nude cijeli niz hranjivih tvari. Imaju vrlo malo kalorija, manje od 100 po porciji, malo masti, a puno proteina.

Izvanredan su izvor selena, antioksidansa koji smanjuje slobodne radikale krive za prerano starenje i razne bolesti. Izvor su vitamina B12 koji podupire nastanak crvenih krvnih tjelešaca. Imaju fosfora, važnog za regeneraciju stanica i tkiva, bakar i jod koji nam trebaju za dobro funkcioniranje tijela. Uz to, imaju i astaksantina, antioksidansa koji pomaže smanjenju upala i borbi protiv znakova starenja. Iako škampi imaju puno kolesterola, smatraju se dobrim izvorom bitnih nutrijenata za svakoga, čak i za one koji su zabrinuti za zdravlje svoga srca.

Eva Benedik
Telegram autor
1875 članaka Više o autoru
Više s weba